Ik heb een XL1200R gekocht
uit 2006. Deze is voorzien van een screaming eagle inlaat, aangepaste carburateur en een open uitlaat. Ik ben er zaterdag op gaan test rijden en nu maakt dat ding nogal een herrie. Maar hij rijdt als de brandweer (nondesju...). Ik woon in het zuiden dus de eifel is mijn achtertuin en wil er graag naar toe kunnen. Maar volgens mij is de Duitse politie erg alert op dit soort motoren. Aangezien er geen DB-killer bij zit kan ik dus niet tijdelijk die er in draaien zodat ik legaal naar de eifel kan.
Nu heb ik afgesproken met de dealer dat hij hem terug origineel maakt, dus standaard luchtfilter, standaard carburateur en standaard uitlaten.
Echter, nou twijfel ik of dit wel de juiste keuze is. Veel rijders laten dit soort zaken juist aanpassen om een beter rijdende motor te krijgen. Ik ben bang als hij weer origineel is hij niet meer rijdt zoals tijdens de testrit. Ik zit ik met wat vragen:
Maakt het veel uit, een originele of een aangepaste motor?
wat zouden jullie laten doen met de aangekochte motor (zo laten of origineel maken)?
Hoe is jullie ervaring met de Duitse en Belgische politie?
Is een standaard uitlaat zonder baffle een optie?
Hoe hebben jullie dit opgelost qua geluid?
Andere suggesties?