in belgie zijn de motoren goedkoper....
gezien jouw budget kan je een hele goede sporty kopen met weinig km's op de teller.
sinds het begin der tijden heeft HD een paar negatieve namen gekregen.. we kennen ze allemaal wel..
-ze lekken altijd olie!
dat deden de oude (liberators/wl) aangezien ze geen olie retour hadden dus alle gebruikte olie gewoon onder het blok gedumpt werd.hierna kwam er een olie retour leiding en werd er geen olie uit gegooit..het werd tenslotte weer hergebruikt
de oude panheads en shovels hadden kurken pakkingen en na een jaartje of 10 misbruik gingen ze zeker wel lekken ja..
maar toentertijd deden jappen dat ook..alhoewel ze eerder op goede pakkingen overstapten.. en die oude wl's pans en shovels rijden nog steeds in grote getale rond dus je zal altijd een HD zien met een vlekje eronder..niets mis mee.. de gemiddelde mens van die leeftijd lekt tenslotte ook
en hoe meer misbruik hoe sneller ze lekken..
-ze zijn onbetrouwbaar en er stuiteren altijd onderdelen af..
weer de nalatenschap van de wl's..ze werden zo snel mogenlijk en goedkoop mogenlijk gemaakt aabgezien ze de oorlog in moesten en een verwachte levensduur hadden van......
18 uur!!!!!dus ze hoefden niet zo stevig in elkaar te zitten..daar hebben ze ergens toch een foutje gemaakt want ze rijden nog steeds rond!
HD is een merk wat een hoop problemen heeft gehad en door financiële problemen werd de kwaliteit minder en werd er zwaar bezuinigd op R&D en werd er niets ontwikkeld maar gewoon doorgegaan met wat ze hadden.
een sportster is een mooi voorbeeld hiervan. sinds de eerste ironhead (van het "k"model weet ik het niet)tot en met de 4 bak evo's werd er gewoon de versnellings bak van een WL in gehangen.(ontworpen ergens eind jaren 30)
-het zijn vibrators!en je kan er niet lag mee rijden!
klopt als een bus..een van de redenen dat veel mensen zeggen dat een HD een ziel heeft komt onder meer doordat het zo staat te stampen en schudden.het leeft als het ware....door het stampen en schudden kan je wel eens last krijgen van wat tintelende handen enzo.. maar dat krijg je ook op een gemiddelde jap.. het duurt allen wat langer..
hoezo kan je er geen lange afstanden mee afleggen..in de US rijden ze 400 miles in 1 ruk om naar een rally te gaan..
(ook met sporty's)
tot zo ver de vooroordelen.
een sportster heeft echt wel nadelen, maar het ligt eraan waar je het mee vergelijkt..
algemene nadelen.
-alles waar HD op staat is duur!!of het nu om olie of banden gaat.
wil je je sporty veranderen met alleen HD parts loop je er op leeg.(en geloof mij maar als je een HD hebt ga je er iets aan veranderen
)
-een vergelijkbare jap is veel sneller, stiller (vind ik niet echt een nadeel) en gemakkelijker.(en goedkoper)
-mensen kijken naar je en willen met je praten.(kan wel eens en nadeel zijn als je haast hebt of mensenschuw bent
)
-mensen denken meteen dat je wel veel geld hebt..en/of kijken je scheef aan(jaloers
)
je krijgt er een nieuwe relatie bij..je HD..er zijn maar weinig mensen die er "allen maar"mee rijden. je zult met plezier het ding poetsen en aaien.nadeel kan dus zijn dat je meisje jaloers word
voordelen heeft hij ook.
maar die mag je lekker zelf ontdekken!
wat betreft you keuze voor een 94 of 95 er. goede keuze..
maar ook een sporty is net als alle andere merken en tijpes.er kan altijd wat stuk gaan..