Ik ben al een poosje bezig met het verbouwen van de sporty uit '88
dus wellicht een beetje laat met het starten van dit topic.....
Het frame is gepoedercoat en de belangrijkste wijzigingen zijn inmiddels in kaart gebracht.
1 andere tank
2 Corbin soloseat
3 Ducktail achterspatbord
4 Kortere achterschokbrekers
Verder een balhoofdset van L&L met een breedte van ca 200mm, laten we zeggen een Midglide (Heb de breedte van Honda aangehouden omdat ik dat als voorbeeld had).
De voorvorkpoten zijn origineel behalve de onderpoten want die komen van een Honda CB900 af (Honda en Harley gebruiken hetzelfde merk voorvork). Dit na een vergeefse speurtocht naar Harley onderpoten voor dubbele schijf voor een betaalbare prijs, wielen zijn ook van Honda....vind ze gewoon erg mooi. Goed nog de japanse remmerij en dan dan moet het ophouden met die japanse onderdelen!
Origineel is het een 883 Hugger en daar blijft optisch al weinig van over, motorisch wordt de zaak ook aangepakt. Ik wil cilinders, zuigers en nokkenassen van Buell monteren waarmee hij toch effe wat meer porrie krijgt, een 883 naar 1200 conversie dus.
De eerstvolgende klus is om bij het achterwiel (Honda) de meenemer met tandwiel aan te passen, deze staat 15mm te ver naar buiten. Verder gaat het achterwiel goed passen, de assen zijn bijna even dik en de remschijf zit ook meteen goed.
Wat ook nog gemaakt moet worden is forward control, daar moet ik nog goed over nadenken.
meer plaatjes volgen!