Hey allemaal,
Na JJ en XLF en het chopperstyle forum ook maar eens hier kennismaken: ReNNie, 36 inmiddels, Zwolle (Overijssel)
Na een GS450L uit '88 te hebben aangepast en rondscheuren op m'n CB650 van '81 toch eindelijk mijn droom waargemaakt en iets gekocht waar daadwerkelijk aan te sleutelen valt in mei 2008. Eerst heeft ze echter bijna een jaar stof staan verzamelen.
Frame# > XLCH frame uit 1974. Dit is hetzelfde VIN nummer als de papieren. Dus vrolijk blauw kenteken.
Blok# op de rechterzijde en op de bodem wijkt af van frame. Ergo, ze is een 1981 XLS Ironhead (4-Speed Sportster Roadster) in een 1974 XLCH frame. Dus gewoon links schakelen en rechts de rem intrappen. Compressie 130f/130r dus voorlopig geen top-end rebuild.
Alles moet anders.
Voorwiel wordt 21" met een 1200 XL diablo naaf. Spaken niet hergebruiken dus wordt gespaakt door Rorije Wielservice in Hasselt. Jammer maar het moet goed... Prima vent trouwens en kwaliteit.
Rocky '70 kunststof tank
Poetsen
Bandjes bij Kalsbeek om laten leggen: Avon 18" en 21"
Building a sissy :)
Laten tacken want ik kan nog niet lassen...
Kies er dan één, lastig hoor
I chose wisely
Uitlijnen
Wiring
Speedo mount
Voorpoten inkorten
mini schakelaar voor RAW
DIY compressie meten
Hitteschild fabriceren (helaas
na de eerste schroeiplek op m'n spijkerbroek....)
Zo deze zomer rondgereden en er zo'n 800 km opgezet (...eindelijk):
Achter richting Dalfsen
Terug via Kampen, ja full face ja
Deze winter: andere koplamp en taillight (no chrome), accu cover van leer, electric pouch onder zadel maken van leer, andere zadel mount, betere tank mount, misschien toch een lagere sissy, klein onderhoud en checks en misschien even langs CCR voor tips en pointers
Zie je me, zwaai dan, dan weet ik dat jij het bent ;)