SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. https://charlesb52.xsbb.nl/ |
|
Een echte kopie XLCR https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1206&t=818212 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | bendix [ 15 apr 2011, 19:32 ] |
Berichtonderwerp: | Een echte kopie XLCR |
Eindelijk is het dan zover. De stand tot zover in april 2011. Door het scoren van een originele tank ben ik dan officieel begonnen aan de bouw van de replica XLCR, de café racer dus, uit 1977/78. Alleen deze komt dan uit 1979. het is niet de bedoeling om een exacte kopie te maken maar een uitvoering zoals hij in 1979 gemaakt zou kunnen zijn geweest en al die jaren in het bezit van één eigenaar. Er is dus van alles veranderd in de loop der jaren. Dit geeft mij wat meer vrijheid om er een mooie motor van te maken. Wel wil ik zo dicht mogelijk bij het origineel blijven zodat hij meteen wordt herkend als XLCR. Ik ben begonnen met een complete Sportster uit 1979, dat is eigenlijk een Café Racer maar dan met "gewone" Sportster onderdelen. Tot u toe heb ik de originele uitlaten (nog niet op de foto), de tank (stalen uitvoering), voorspatbord en nog wat klein spul gevonden. De achterkant zit grotendeels in elkaar en moet nog gelast en zwart gespoten worden. wordt vervolgd |
Auteur: | charlesb52 [ 15 apr 2011, 19:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Spannend... |
Auteur: | chief [ 15 apr 2011, 19:52 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
HELL YEAH!!!!! die kicker heb je dan niet meer nodig.... gooi maar in mijn vuilnisbak.. |
Auteur: | bendix [ 15 apr 2011, 20:03 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Mag je hem zelf er af komen schroeven. Als je dan toch bezig bent........ |
Auteur: | Dombo [ 15 apr 2011, 21:07 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Een leuk project! |
Auteur: | Felix [ 15 apr 2011, 22:34 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Is en blijft mijn favo Sporty om te zien |
Auteur: | chief [ 16 apr 2011, 02:18 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
bendix schreef: Mag je hem zelf er af komen schroeven. Als je dan toch bezig bent........ zeist is om de hoek... kijk maar uit!... straks staat die rottige chief op je stoep met een koppelingskorf, een sprocket cover en een bergje gereedschap.... ..... hmmm.. alleen hoe dop ik die kick opening in de primair af... |
Auteur: | bendix [ 16 apr 2011, 08:41 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Dat zat ik mijzelf ook af te vragen. Kurk? |
Auteur: | tjolkman [ 16 apr 2011, 09:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
bendix schreef: Dat zat ik mijzelf ook af te vragen. Kurk? Daar heb ik een mooi origineel plugje voor. Dus als je um wilt hebben hoor ik het wel. Komt uit mijn brommert. |
Auteur: | chief [ 16 apr 2011, 12:16 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
.....hmmmm.. ik zie een sportsterknie in de toekomst voor chief.. |
Auteur: | quadcam [ 17 apr 2011, 10:27 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
maak wel het blok zwart want dat chrome is heel lelijk!!! |
Auteur: | bendix [ 17 apr 2011, 13:53 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Het blok wordt wel een keer zwart. Maar eerst hou ik het nog even zo. Vind eerlijk gezegd chroom juist prachtig. Ik ben daar juist gek op. Chroom en gepolijst aluminium, jummie. Kreeg toevallig vandaag een mail uit de US met het bericht dat iemand nog een kuipje te koop had. Goud kost het maar beter dan een reproductie. We zullen zien. |
Auteur: | tjolkman [ 17 apr 2011, 18:08 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Heb je die forwardcontrols nog? |
Auteur: | bendix [ 17 apr 2011, 18:22 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Helaas mijnheer Tjolkman, dingen gaan vlug tegenwoordig. Ze zitten nu op een Sportster ergens in het hoge noorden. |
Auteur: | bendix [ 17 apr 2011, 19:28 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Zondagavondverslag. Was er wat op TV? Heb ik dan gemist. Wat ik wel gedaan heb staat hieronder. Even een beter plaatje maar nu met zwarte uitlaten. Zondagavond dus maar even besteed aan het passen van de, voor veel geld, gekochte uitlaatset. De verkoper op Ebay vind dit restoreble parts. Blijkt dus gewoon een boef te zijn. BRONCO1530 is zijn naam. Geen onderdelen kopen bij dit type. De pijpen zijn nog redelijk maar de dempers gewoon verrot. Heb al contact gehad met LONDON uitlaten. Die kunnen ze gewoon maken. Dat vreselijke luchtfilter is een van de eerste dingen die gaat verdwijnen. Er achter zit een kolos van een Mikuni verstopt. Waarom zetten mensen die dingen toch op een Sportster? Die lopen prima op een gewone carburateur. Mooie tank hè. Kontje vereiste wat creatief buig en boorwerk. Zaakje moet nog gelast worden zodat die verwarmingsbuis klemmen vervallen. Ja, ja, kroonsteentjes kom je nog steeds tegen. Het originele frame loopt ongeveer zoals op deze foto. Ik wilde echter dit frame niet verzagen dus koos voor een oplossing die je toch niet ziet. Het achterlicht hoort echt zo te zitten en is een kopie van foto's die ik heb. Is nog niet helemaal af. Fijna voorzetting |
Auteur: | Felix [ 17 apr 2011, 22:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Nee d'r was nix op tv dit is leuker om te zien ,suc6 |
Auteur: | bendix [ 06 jun 2011, 14:33 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Update juni 2011: Vanuit zijn geboorteland zijn er flink wat onderdelen onderweg om de voorkant origineel te maken. Weet nog niet helemaal wat precies maar in ieder geval een originele kuip en zitje. Ben dus maar begonnen met het aanpassen van het stuur en de klokken. Die zitten goed zo. Ook liep ik tegen een complete draadboom voor een XLCR op, dat was ik helemaal niet van plan. Maar nu kan ik alles op de goede plek kan monteren. Veel van de electra zit namelijk in het kuipje verstopt. Ga ik dus ook doen. De handels aan het stuur horen eigenlijk zwart en ik heb ze al liggen. Vind die gepolijste echter wel erg mooi. Trots staat de originele spiegel al op het stuur. Let op het knikje. Op de foto zijn verder goed te zien dat ik een originele stalen tank met badges en een polyester voorspatbord heb weten te vinden. Dat koste weer heel wat uren achter de computer. Over het geld heb ik het maar niet meer. Wordt vervolgd. |
Auteur: | BaCo [ 07 jun 2011, 15:59 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Lekker bezig, begint er aardig op te lijken. En naar de kosten moet je zekers niet kijken, alleen de verzendkosten weten ze al genoeg aan te verdienen. |
Auteur: | MichelV [ 07 jun 2011, 17:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Geld moet rollen zeggen ze, dus daar moet je niet naar kijken, als jij het het waard vind is het toch goed. Maar je bent wel lekker bezig, ziet er goed uit zo!!! |
Auteur: | tjolkman [ 07 jun 2011, 17:19 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Denk dat ik als uitzondering maar eens lid wordt van de International Sportster Ironhead Preservation Society (ISIPS) |
Auteur: | bendix [ 07 jun 2011, 17:41 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Hoi, eindelijk een lid. Bij deze. Kost niks en je hoeft ook helemaal niets te doen. Blijft allemaal digitaal. |
Auteur: | tjolkman [ 07 jun 2011, 18:12 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
bendix schreef: Hoi, eindelijk een lid. Bij deze. Kost niks en je hoeft ook helemaal niets te doen. Blijft allemaal digitaal. Yep, maar die 71er gaat um niet worden. |
Auteur: | bendix [ 07 jun 2011, 21:57 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Misschien is dit wat voor je. Prijs is voorlopig 1600 dollars. Moet nog wel wat aan gebeuren maar dan heb je ook wat als volwaardig lid. |
Auteur: | chief [ 08 jun 2011, 00:59 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
holy shit.. da's een "gebruikte".. kan ik nog ff snel een briefje naar de staatslotery sturen dat ik die 20 miljoen niet nodig heb..10K is genoeg..koop ik die wel.. |
Auteur: | bendix [ 08 jun 2011, 08:38 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Als je ook lid wordt van de ISIPS dan kan het wel uit de clubkas geleend worden. |
Auteur: | tjolkman [ 08 jun 2011, 09:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Blok en voorvork heb ik al. Haal maar hierheen, dan hoor ik wel wat de clubkas van me krijgt. |
Auteur: | chief [ 08 jun 2011, 11:33 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
heb jij een XLCR blok? |
Auteur: | tjolkman [ 08 jun 2011, 14:36 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
chief schreef: heb jij een XLCR blok? Niet echt, weet niet wat het verschil is met mijn 79 blok. |
Auteur: | bendix [ 08 jun 2011, 15:31 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Volgens mij is er geen verschil, behalve dan wat in de versnellingsbak. Voor de rest wat zwarte verf. Ik heb een originele carburateur dus zal eens kijken wat er anders is daaraan. De bedrading is binnen, perfect. Nu maar besloten om de originele schakelaar etc. op te knappen en te gaan gebruiken. Vannacht ook nog een veel te duur origineel achterspatbord gescoord. Moet nu wat gaan uitkijken want het wordt wat duur. Als iedereen wat onderdelen van mij koopt kan ik weer verder. |
Auteur: | chief [ 08 jun 2011, 20:20 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
jep versnellings bak, en nokkenassen.. |
Auteur: | tjolkman [ 08 jun 2011, 22:11 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
chief schreef: jep versnellings bak, en nokkenassen.. Als dat alles is. Jij heb nog een 79 frame. |
Auteur: | chief [ 09 jun 2011, 11:59 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
yep... en die wacht tot ik centen heb om er weer een ironhead bij te nemen en word dan ook een XLCR kopie |
Auteur: | bendix [ 09 jun 2011, 12:28 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Maar niet voor een koopie heb ik ontdekt. Heb nog wel een olietank voor je liggen. |
Auteur: | bendix [ 09 jun 2011, 20:37 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Ik had een olietank liggen, net verkocht. Foto van de carburateurs die ik heb: Linksboven: de carburateur die oorspronkelijk op de 79-er zat en er weer op terug gaat. Linksonder: De moderne versie die ik nog heb liggen. Rechts: een carburateur die bij een lotje XLCR onderdelen zat. Het gekke is dat op de caféracer dus een carburateur zat die "beter" was dan op de latere 79-er. kan zijn dat een van de carbs verwisseld is. Volgens het onderdelenboek is het de carburateur rechts. Nummer 27148-77. Wat ik weet is dat de carb linksboven beter is op een Kick-only. Wie het weet mag het zeggen. |
Auteur: | chief [ 09 jun 2011, 20:45 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
bij mijn weten is alleen de acceleratie pomp anders.. (en die zijn makkelijk bij aan trappen, een paar keer draaien aan je gashandle en een mooi plasje onverbrande benzine licht al klaar om de motor te starten..) de "betere" hebben een rond druk membraam voor de pomp, welke nog steeds in gebruik is bij de nieuwe CV carbs. |
Auteur: | tjolkman [ 09 jun 2011, 23:24 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Links boven zit op Nunquam. |
Auteur: | bendix [ 19 jun 2011, 10:52 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Eindelijk gevonden en voor veel pegels uit the US over laten komen. Het is niet zo erg dat het wat kost maar dat die broodzakken van de UPS er ook nog een deeltje bijsnoepen is toch wel erg hufterig. Maar goed, ik was vergeten dat te melden aan de verkoper. USPS is meestal goedkoper. Hij is gans origineel en perfect passend. Verder zijn de originele schokdempers en achterrem inmiddels op hun plek gekomen. Grootste klus, het motorblok, laat ik nog even liggen. Het gaat stukje bij beetje maar ik heb geen haast. Foto hieronder is te zien dat de schakelaars weer als nieuw zijn geworden. Nieuw in de lak en nieuwe stickertjes er op. Ook de bedrading is nieuw en een gashandel bleek nog ergens te liggen. Meteen ook een revisiesetje voor voorrem gemonteerd. De tweede originele spiegel rechts kwam uit Engeland. |
Auteur: | bendix [ 07 jul 2011, 19:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Digitaal restaureren gaat wel sneller: Restaureren blijft een spannende hobby. Zo was ik al maanden op zoek naar passende dempers. Nergens te vinden. Uiteindelijk kocht ik voor veel geld een compleet systeem dat volgens de Amerikaanse verkoper "BRONCO1530", al eerder genoemd, nog goed te restaureren was. Dan blijkt de US toch ineens erg ver te zijn en de veelgeroemde kopersbescherming van Ebay alleen voor Amerikanen te gelden. Vele mails later, geen geld terug. Dus toch maar weer verder zoeken. Motorcycle Storehouse kreeg ze nieuw en chroom in de catalogus a € 480,- per stuk. Was dus iets te veel. Toen maar contact gezocht met de aloude "London" uitlaatfabriek. Al jaren actief en bereidwillig om een paar mooie dempers voor mij te maken voor ongeveer € 200,- per stuk. Door hun verhuizing had ik nog geen tijd om dat te regelen. Was van plan om een paar setjes te laten maken en die dan voor veel geld te verkopen aan de US als wraak voor hun hoge prijzen. Zit ik op een gegeven moment onderdelen te zoeken voor een andere motor van mij, loop ik gewoon tegen twee gloednieuwe dempers op voor € 125,- per stuk. Bijna om de hoek, zal ik maar zeggen. Zo zie maar weer, geduld moet je hebben als je een project hebt lopen. Helemaal origineel lijken ze niet maar who cares? Moet zo kunnen toch? |
Auteur: | bendix [ 11 jul 2011, 15:58 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
Het zal je niet vaak gebeuren maar als je een keer een "terminal block partnumber 70598-77" zoekt dan heb ik hier de oplossing voor je gemaakt. Als je het niet kunt kopen dan moet je het zelf maken. |
Auteur: | chief [ 11 jul 2011, 19:40 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Een echte kopie XLCR |
netjes..mooi stukkie werk! die blokjes zijn als bouwpakketje nog steeds te koop.. dan gaan er platte stekertjes in.. maar waar precies durf ik niet met zekerheid te zeggen.. volgens mij heb ik er nog ergens eentje liggen maar dan in het grijs. ooit gebruikt om een realais systeem (voor een NOS systeem) te maken voor mijn Toyota Supra.. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |