Hoi Hans,
Zoals je zelf al wel aangeef, JA, natuurlijk moet je het hele spul aan passen als je veranderingen aan je Motor doet. Anders is het vragen om moeilijkheden met een slecht lopende fiets als resultaat of erger.
Wanneer je de ingaande lucht/ brandstof combi gaat wijzigen, want dat gebeurt er als je een meer open luchtfilter gaat plaatsen ongeacht, of het een Hypercharger, of een ander semi openluchtfilter op je fietsie plaatst. Bij een grotere hoeveelheid lucht dan brandstof ( benzine ) verkrijg je een te arm mengsel, wat een over hit motor blok tot gevolg kan hebben. Als je van plan bent een meer open luchtfilter te plaatsen, is het aan te raden om ook de uitgaande gassen het te vermakelijke, door ook semi open pijpen te monteren, het geheel dan te voorzien van een iets grotere sproeier bezetting dan standaard. ( sproeiers afhankelijk van het type luchtfilter en uitlaat, meer of minder open systeem ).
Nu zullen er dus hele volks stammen gaan roepen, ach dat setje sproeiers en afstellen kun je makkelijk zelf, tja, dat kan inderdaad. Maar of de motor daar nu zo, zonder vakman perfect van gaat lopen ?! Als het goed en vakkundig gebeurt, mag je en kun je verwachten dat; je meer PK's krijg, je meer Nm ( koppel ) verkrijgt en een beter en soepeler optrekkende fiets krijgt welke ook nog eens zuiniger met je brandstof omspringt.
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, suc6
Oh ja mijn vrouwtje heeft een Twin Velocity luchtfilter op haar 883R uit 2006 zitten, in combi met Vance & Hines Slip Onn's, met een DynoJet-Kit. Na deze verandering, Mhmm tja zeg maar Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...............!!!
Ik zelf heb een 1200C / 2003, met K&N open luchtfilter, met Screamin Eagle dempers en een thunders slide Dyno-Kit. Op de vermogens bank nu > op het achterwiel 67Pk met 98Nm !! en loop slechts 1 op 19 !?!
Mzzl,
Charley