Heren, van mijn gereviseerd Ironheadblok is nu al voor de tweede keer een klep in zijn geleider vastgelopen. Zie topic: Ironhead terug in de tijd. Eerst liep tijdens het inrijden de uitlaatklep van de voorste cilinder vast in de geleider na ongeveer honderd kilometer. De ruimte boven de klep bij de veren baadde in de olie dus hij werd wel gesmeerd. Ik had een Bendix carburateur met verstelbare hoofdsproeier erop zitten dus was bang dat die te arm had gestaan en de boel te heet was geworden gelukkig niet de zuiger geraakt dus geen verdere schade. De geleider gepolijst van binnen en een nieuwe (Manley) klep gemonteerd. Ook heb ik een andere Bendix carburateur met een vaste hoofdsproeier gemonteerd. Motor liep prima ook heb ik nog de Blaricumrit voor een gedeelte meegereden. Nu vorige week na bijna duizend km liep ineens de inlaatklep! van de achterste cilinder vast terwijl ik iets van dertig km/u reed gelukkig. Na demontage ook hier weer vreetplekken op de klepsteel en in de geleider. Dit heb ik nog nooit gehad, ik ben van huis uit mach.bankwerker en heb al heel wat motorblokken tot volle tevredenheid gereviseerd o.a. Ironhead 1961, div. Liberators, Panheads, Volvo Amazon,s zelfs een BMW 7 serie. De koppen heb ik door een HD specialist (een oude rot in het vak) laten reviseren omdat ik dacht dat ik dat zelf de nieuwe geleiders er niet in zou kunnen persen. Er zitten geen klepseals op de geleiders omdat ik dan bang ben dat de kleppen niet genoeg olie zouden krijgen. De inlaatklepsteel van de voorste cilinder ziet er prachtig glimmend uit Wie kent dit verschijnsel en heeft voor mij wat suggesties. Ik gebruik org. HD olie sae 50 en tank super '98. Groeten, Fred
|