HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

Al je chopperpraat kun je hier kwijt!
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
chief
2500++
2500++
Berichten: 4303
Lid geworden op: 28 mei 2008, 03:06

HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#1 Bericht door chief » 27 jan 2010, 01:29

dat zijn nog eens weggeef prijzen die ze bij L&L hebben! q7 q7

Afbeelding

mooi setje zo!
(heb er zelf de knaken niet voor... q13 )
Toxic '87 883 hugger..(early evo) 4 bak
Daddy '79 XL 1000.. (late Ironhead)
*Dutch QCBastard
Toxic Garage Blog

tjolkman
Member&Sponsor
Member&Sponsor
Berichten: 5974
Lid geworden op: 14 mar 2009, 10:31

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#2 Bericht door tjolkman » 27 jan 2010, 01:49

Ik heb stuivers zat (zo'n 4 kilo). Maar jammer, verkeerd blok.
Voor de rest ziet het er wel super uit.
x26 x26 x26

En hoe zit het met het kenteken? x51

bikerbelg

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#3 Bericht door bikerbelg » 27 jan 2010, 10:36

Tjolkman,

Je zult met dit frame naar de RDW moeten en zij zetten er dan een nummer in. Dan ga je bouwen en als de bouw klaar is ga je terug naar de RDW, maar ook naar de douane. De motor wordt gekeurd volgens de richtlijnen van de RDW. Als de keuring heeft plaatsgevonden zul je langs de douane moeten voor de afdracht van BPM. Dit bedrag wordt bepaald aan de hand van taxatiewaarde (er is namelijk geen catalugus waarde van een eigenbouw), ondanks dat er al bpm is betaald over de bijgeleverde sportster, je vraagt tenslotte een nieuw kenteken aan. Op zich is dit een zeer vage consstructie omdat taxatiewaarde vaak hoger is dan bouwwaarde, e dus betaal je formeel te veel BPM. (Dus bij bouwen alle bonnen als bewijslast bewaren)
Als de afdracht BPM heeft plaatsgevonden pas dan gaat er een bericht naar de RDW en wordt het kenteken aangemaakt. met het kenteken ga je b.v. naar brezan en kun je op vertoon van het kentekenbewijs je plaat bestellen en ophalen.

Op zich lijkt het goedkoop, maar er zitten dus nog wel leuke kosten aan vast aan het einde van de bouw. Daarom is een eigenbouw frame met kenteken altijd zo duur.

Het overslaan van nummers van de oude sportster wordt wel gedaan, maar wordt formeel gezien als omkatten en is bij wet strafbaar en dus niet toegestaan. Het gevaar is als je een ongeluk krijgt dat de verzekering niet uitkeert en je dus alle schade zelf dient te betalen. Op zich lijkt het makkelijk om zo te bouwen tot het moment dat het verkeerd gaat.

groeten rene

brede aap
1750-1999
1750-1999
Berichten: 1780
Lid geworden op: 10 okt 2008, 17:57

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#4 Bericht door brede aap » 27 jan 2010, 12:23

Tenzij je op het kenteken met een L&L motor rijd... ?? Niet dan?

En je moet er vanuit gaan dat bij zoiets verder niks 'past'.
Het blok past, en verder mag je hetzelf uitzoeken.

Maar houd de sportster en verkoop het frame weer voor 2000 euro?

brede aap
1750-1999
1750-1999
Berichten: 1780
Lid geworden op: 10 okt 2008, 17:57

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#5 Bericht door brede aap » 27 jan 2010, 12:27

Ook is het een makkelijke manier van het verkopen van een motor; geef er iets bij wat je over hebt. q6

bikerbelg

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#6 Bericht door bikerbelg » 27 jan 2010, 16:40

Op zich is het een goed beproefd concept. Er zijn veel gegadigden voor dit concept als je de site bekijkt van L&L.
Voor wat betreft het passend krijgen van onderdelen, dat is nou juist voor velen onder ons de kick van het bouwen.
Je kunt inderdaad je standaard frame verkopen. Je kunt het kenteken ook opschorten (kost € 25 euro per jaar)

Als je gaat bouwen weet je dat je BPM moet betalen en dat zal voor velen ook niet het probleem zijn.
Het slimste is om een bike kaal te bouwen en in ruwbouw te laten taxeren (is de prijs altijd lager als een volledige strakke afgebouwde motor)

Ik vind de deal van L&L zeker een optie. Een kaal frame kost globaal € 1000 en dan heb je voor € 5000 een 1200 cc sportster uit bj 2000.
dat is zeker geen slechte prijs voor dat bouwjaar.

Voor mij is zo'n frame in de toekomst zeker een optie (als moeders niet meer wil rijden hahahaha).
Iets unieks bouwen wat een ander niet heeft is een ultieme droom.

bikerbelg

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#7 Bericht door bikerbelg » 27 jan 2010, 16:48

Dit is trouwens ook nog een sportster sport xl 1200S met dubbele bougies per cilinder en hetere nokkenassen.
Ik heb zelf zo'n bike gehad en dat rijd als de brandweer. screaming eagle ontsteking unit er op tot 7500 toeren en je hebt een regelrechte jap killer.

Gebruikersavatar
chief
2500++
2500++
Berichten: 4303
Lid geworden op: 28 mei 2008, 03:06

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#8 Bericht door chief » 27 jan 2010, 21:37

bikerbelg schreef:Dit is trouwens ook nog een sportster sport xl 1200S met dubbele bougies per cilinder en hetere nokkenassen.
Ik heb zelf zo'n bike gehad en dat rijd als de brandweer. screaming eagle ontsteking unit er op tot 7500 toeren en je hebt een regelrechte jap killer.


donder je bent de eerste die het ziet x26 x26 x26


maaruh.. kenteken perikelen, rdw...???? q18

zo werkt dat niet in chopper land.
nummer overslaan van de sporty en kentekenplaat op de chop frotten en rijden maar! zo doen we dat in chopland q19
(jajajajajajaja... dat mag niet... maar waarom denk je dat HD kentekens zonder fiets of wat dan ook zo duur zijn, een honda kenteken kost je een kratje bier en vrijwaring, een HD kenteken alles tussen de 1000 en 2500 euro, eigenbouw kentekens zijn nog een stuk duurder..)

het voordeel van een L&L is dat je alles van je sporty frame af kunt trekken, het frame donder je weg samen met de olietank en de rest past zonder problemen op een attack kit. q9
voorvork, wielen, stuur, blok (duh), remmen, tank en ga zo maar door prop je op je nieuwe frame, draadjes trekken, benzine erin en gassen maar! q6 q6 q6


(nee heb geen aandelen L&L ofzo...)
Toxic '87 883 hugger..(early evo) 4 bak
Daddy '79 XL 1000.. (late Ironhead)
*Dutch QCBastard
Toxic Garage Blog

brede aap
1750-1999
1750-1999
Berichten: 1780
Lid geworden op: 10 okt 2008, 17:57

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#9 Bericht door brede aap » 28 jan 2010, 12:25

chief schreef:donder je bent de eerste die het ziet x26 x26


Nee, jij zag het niet, en nu wil je ons de schuld geven dat wij dat niet wisten jaja.. q6

Gebruikersavatar
chief
2500++
2500++
Berichten: 4303
Lid geworden op: 28 mei 2008, 03:06

Re: HET BEGIN VAN IETS MOOIS! (L&L)

#10 Bericht door chief » 01 feb 2010, 03:31

brede aap schreef:
chief schreef:donder je bent de eerste die het ziet x26 x26


Nee, jij zag het niet, en nu wil je ons de schuld geven dat wij dat niet wisten jaja.. q6


klopt q117
Toxic '87 883 hugger..(early evo) 4 bak
Daddy '79 XL 1000.. (late Ironhead)
*Dutch QCBastard
Toxic Garage Blog

Gesloten

Terug naar “Choppertalk.”