SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

progressive suspension vraag?
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1186&t=817828
Pagina 1 van 1

Auteur:  camarofrank [ 12 jan 2011, 11:27 ]
Berichtonderwerp:  progressive suspension vraag?

Hallo ik zwarte progressive shocks 412 gekocht, weet iemand hoe ik die op een veilige manier in hoogte kan verstellen met de bijgeleverde sleutel? Ik neem aan pas verstellen als ze gemonteerde zijn!

Auteur:  scheurneusje [ 12 jan 2011, 12:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

gewoon naar boven of beneden draaien met de sleutel....................en ik deed dat pas toen ze vast zaten....... x26

Auteur:  charlesb52 [ 12 jan 2011, 15:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Als ze niet vast zitten maak je het onnodig moeilijk!!

Auteur:  Charley [ 12 jan 2011, 16:12 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Hoe weet je eigenlijk al dat je ze Überhaupt wil verstellen als ze nog niet op je fiets zitten ?!

Maar het strakker ( stugger - ) of losser ( zachter geveerd ), kan gewoon na montage, heel eenvoudig met je bijgeleverde sleutel, suc6

Mzzl,

Charley

Auteur:  camarofrank [ 12 jan 2011, 19:48 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Nou ze zitten erop en idd makkelijk te verstellen maar die max. en min. stand is dat nou voor de veerdruk of de lengte te verstellen?
Ik heb ze nu max. gezet want ik vond de lengte anders maar net gaan. Ze staan nu op ong. 30 cm erg laag moet ik zeggen!

Auteur:  charlesb52 [ 12 jan 2011, 20:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Het is de veervóórspanning! Je spant hem eigenlijk op voor een bepaald gewicht voor, eigenlijk moet ie iets ingeveerd zijn als je erop zit, de zgn negatieve veerweg (kan ie ook uítveren na een bobbel om kuil...).
Rij je wat rustiger, dan gebruik je hem toch om de lengte te houden.......

Auteur:  pulcista [ 17 jan 2011, 16:45 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Als je de motor achter iets "optilt` (wiel blijft aan de grond) dan moet hij door zijn eigen gewicht ±1cm inveren (= negatieve veerweg). Als je er zelf vervolgens op gaat zitten moet hij nogmaals over een gelijke afstand inveren.

Auteur:  brede aap [ 21 jan 2011, 09:05 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Door hem zwaarder te zetten kan je het geheel minder snel indrukken/inzakken.

Makkelijk voorbeeld is een weke voorvork. die zakt al in door het gewicht van de motor. Ga je nu de veervoorspanning maximaal verhogen, dan laat het geheel zich moeilijker/stugger inzakken.

Theoretisch (en praktisch) kan je meer vermogen op de weg kwijt als het geheel stugger is. Even zonder alle andere factoren erbij te pakken (zoals verlies van wegcontact bij stuiteren).
Maar waar ik op doel is dat je motorfiets niet hoeft te schommelen van voor naar achter en er dus daarin geen (weinig) verlies optreed.

Ook bij mijn auto heb ik achter stuggere veren gezet en ik kon meteen een directere reactie van het gaspedaal voelen bij flink optrekken omdat de auto niet meer (zoveel) achter in de veren trok.

Auteur:  Harley_Dennis [ 03 aug 2011, 21:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Veren van 30 cm mogen geen problemen geven, dus ze hoeven echt niet op de meest stuge stand te staan, ik heb al op 2 sporty's 27 cm veren gemonteerd zonder problemen.

Auteur:  Frenzy [ 05 aug 2011, 18:41 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Laat eens weten of je ze beter vindt dan de stock shocks. Het kriebelt bij me om 11.5 inch progressieve veren onder te zetten.

Auteur:  camarofrank [ 07 aug 2011, 09:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: progressive suspension vraag?

Rij nu al geruime tijd rond en ze bevallen uitstekend, buiten het feit dat het beter oogt is het effe wennen maar rijdt uitstekend vind ik dan!

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/