Vraagje mbt tot inschrijving

Al je chopperpraat kun je hier kwijt!
Gesloten
Bericht
Auteur
Sportsterke

Vraagje mbt tot inschrijving

#1 Bericht door Sportsterke » 28 mei 2011, 15:02

Hoi,

Kan ik een Nederlandse motor makkelijk inschrijven in België?
Ik heb namelijk deze op het oog : http://link.marktplaats.nl/439622355

Wat zijn de nadelen van deze motor, optisch ziet hij er perfect uit, maar .... wat kan het addertje onder het gras zijn?
Ben namelijk een leek op het gebied van techniek.

mvg
Koen

Gebruikersavatar
chief
2500++
2500++
Berichten: 4303
Lid geworden op: 28 mei 2008, 03:06

Re: Vraagje mbt tot inschrijving

#2 Bericht door chief » 28 mei 2011, 15:34

hmm.. geen idee met invoeren..

de prijs is redelijk normaal voor een 91'er herietas..

hij loopt aleen een beetje arm, dus warm.. mocht je hem kopen en importeren, meteen ff een grotere sproeier erin gooien..
Toxic '87 883 hugger..(early evo) 4 bak
Daddy '79 XL 1000.. (late Ironhead)
*Dutch QCBastard
Toxic Garage Blog

brede aap
1750-1999
1750-1999
Berichten: 1780
Lid geworden op: 10 okt 2008, 17:57

Re: Vraagje mbt tot inschrijving

#3 Bericht door brede aap » 28 jun 2011, 09:24

In Belgie hebben ze meestal de betere prijzen... Mijn ervaring is dat dat vaak 2 tot 3000 euro scheelt.

Als je vraagt wat de nadelen zijn van deze motor (wat dus geen sportster is.................) kan ik je zeggen dat ik ooit obsessief harley techniek van die tijd heb geleerd uit een boek en daarbij kwam kijken dat het olietransport en afvoer in het blok begin jaren 90 wat knullig geregeld werd.
Je kan misschien niet achterhalen of dat ooit gemodificeerd is.
Zo was (hoe noem je dat ding ook alweer) een draaiende kooi in een cilindervormig gat, van plastic ! Die moest een oliestroom regelen maar versleet zeer snel. Ze hadden ook types waarvan de gaatjes gewoon niet voldeden! Te vervangen door een stalen exemplaar, die zowel eerder als later in de jaren geleverd werd via de fabriek in het blok.
Bij die kilometerstand ook kan je bij een bigtwin er vanuitgaan dat er wat gereviseerd of nagekeken moet worden. Dus er vanuitgaan dat er zeker slijtage in het blok zit. Misschien enkel bij onderdelen die makkelijk te vervangen zijn.
Goed, met een olieboot en een half versleten blok kan je nog de wereld rond misschien, maar goed is anders.
In een motorblok zie je dus niet wat er versleten is.
Om nu te bewijzen dat ik niet uit mijn nek klets stond er over de nieuwere blokken te lezen dat na 30000km de nokvolgers in hun behuizing stonden te rammelen.

Het is harley, en misschien is dit wel een hele goed nagekeken en onderhouden motor. Maar met alleen de onderhoudsbeurten schijn je dus niet zonder merkbare slijtage 27000 miles (!) =43200km te zitten.

Voor 5000 meer heb je in belgie een nieuwe Dyna !!

brede aap
1750-1999
1750-1999
Berichten: 1780
Lid geworden op: 10 okt 2008, 17:57

Re: Vraagje mbt tot inschrijving

#4 Bericht door brede aap » 28 jun 2011, 09:29

O dit is alweer een maand oud... zzzzzzzz

Gesloten

Terug naar “Choppertalk.”