hoi, ik dacht meer aan een vluchtmotor...............over de prijs,tja dat is niet goedkoop al is de prijs van al dat S&S spul i.v.m. de lage dollarkoers wel een stuk gezakt. denk aan 2200 tot 2500 euro voor complete cilinderkoppen,zuigers,snelle nokkenassen,carburateur compleet ,verstelbare stoterstangen en ontsteking.
het kan een stuk goedkoper als je de standaardkoppen laat bewerken a la buell ,dan kom je ook wel aan een dikke 80 pk aan het wiel maar ik dacht laat ik eens gek doen en een S&S kit bestellen.ik heb op een xr1200 gereden maar die viel me qua vermogen toch een tikje tegen dus hoe meer pk,s hoe beter zullen we maar zeggen.
over alu tanks heb ik gehoord dat daar problemen met scheuren [door trillingen]mee zijn?
staal is zwaar maar ook sterk! in duitsland een tank speciaal laten maken zal toch zeker meer kosten dan 500 euro...........in thailand kost een handgemaakte tank + zitje ongeveer 600 euro.is ook niet spotgoedkoop maar minder dan hier en mooi!
p.s. het was een 1200sport en is nu nog steeds 1200cc en aangezien ik deze bike toch niet wegdoe valt het met de kosten ook nog wel mee. als je elke 2 jaar een nieuwe jap koopt ben je stukken duurder uit! dan rij ik liever iets speciaals voor een jaarje of 15...20....25.....30...