SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

S&S conversie.
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=816420
Pagina 1 van 1

Auteur:  vtwinlover [ 16 sep 2009, 09:49 ]
Berichtonderwerp:  S&S conversie.

hoi allemaal,ik heb m,n 1200sport om laten bouwen met S&S koppen met grote kleppen en bijpassende zuigers , carburateur/filter snelle nokkenassen ,verstelbare stoterstangen en andere ontsteking en laten afstellen op een vermogensbank. q117
hoe rijdt dat nu, nou het is gewoon een compleet andere motor geworden,hij loopt ongelofelijk makkelijk hoog in toeren en blijft maar doortrekken tot ver voorbij 7000 rpm.
voorheen had ik altijd het idee dat de motor een beetje gestrest aanvoelde als je wat hoger in toeren doortrok.ik dacht dus waarom moet ik meer toeren kunnen maken als dat toch niet lekker rijdt! nou mijn mening is veranderd kan ik jullie zeggen! q128 oh dan loopt hij onderin voor geen meter meer zeker? wel dus,hij is nog steeds lekker relaxt te rijden onderin vanaf 2000 toeren,pakt hij ook goed en soepel op.alleen sttionair loopt hij wat hoger,is meteen goed voor de smering en mijn oren q32 .

Auteur:  vtwinlover [ 16 sep 2009, 10:20 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

De uitdraai:

Afbeelding

maximaal vermogen 92.7 pk bij 6766 rpm
maximaal koppel 106.9 nm bij 3681 rpm
dit is gemeten aan het achterwiel niet aan de krukas.
het uiterlijk wil ik in de komende 2 jaar ook aan gaan pakken,ik wil er een caferacer van gaan maken in de stijl van een norton manx x142 .voor de mensen die daar ook interresse in hebben,ik heb een adres in thailand waar ik een stalen tank en buddy kan laten maken voor een acceptabele prijs.als iemand dichterbij nog een betaalbaar adres weet,graag laten weten. x51
als iemand een bank gaat beroven [ons goed recht,zij beroven ons ook] doe ik ook graag mee q117 ter ondersteuning van het harleymanx fonds.
groetjes ab.

Auteur:  brede aap [ 16 sep 2009, 10:57 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Erg heftig ! Een rubbermount helpt je nog verder de toeren in.

Had een Manx niet een aluminium tank? Er zijn een aantal bedrifjes die ze maken voor italiaanse oude racers. Zelfs tanks van polyester.

De Manx stijl.. heerlijk. Kenmerkend: een dikke tank en een laag zitje en een laag stuurtje. Die tank doet gewoon alles.
Zo had ik toen op mijn viertakt brommer een dikke CB400 tank gezet en een laag solozitje. De stijl is meteen gewaarborgd.

Stationair loopt hij niet noodzakelijk hoger. Hij zal nu wel eindelijk goed lopen zoals het hoort. Veel eigenaren stellen de harley veel te laag af.
Je zou kunnen stellen dat veel harleys te laag stationair lopen. Wij zijn dat echter gewend dat een harley zo laag kan lopen. Dus zeggen we nu, ook met de injectie versies, dat hij te hoog loopt. Hij loopt niet te hoog, hij loopt zoals het hoort.

Ik ben benieuwd naar de ombouw.

Auteur:  charlesb52 [ 16 sep 2009, 13:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Ziet er mooi en heerlijk bereid en berijdbaar uit!!!
Ben benieuwd naar de toekomst, enne: veel gekost q23

Auteur:  scheurneusje [ 16 sep 2009, 15:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

@charlesb52 vroeg én veel gekost?'


he daar ben ik ook benieuwd naar,
wil chief namelijk ter zijner tijd ook sneller maken..................


had je al een 1200 of heb je hem van 883 naar 1200 laten maken???


doei d oei karin

Auteur:  quadcam [ 16 sep 2009, 19:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

mooie resultaten!!!

Maareh, nog steeds 1200 of zit er een Sidewinder kit op?

Auteur:  Nozem [ 16 sep 2009, 20:29 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Nog een Manx look-a-like,begint een beetje de Kadett onder de caferacers te worden,geen wonder natuurlijk,blijft een geweldige machine!
Ben trouwens wel benieuwd naar die acceptabele prijs voor een stalen tank.Overigens was bij de ombouw van mijn 1200S de tank het struikelblok,het Sportster frame maakt montage van de meeste caferacer tanks zeer lastig.Voor tanks e.d. blijft http://www.wbo-racing.de in Duitsland interesant,zit in de buurt van Osnabrück in Duitsland,kun je gelijk even legaal kijken wat je brommer in de praktijk doet op de Autobahn! q4

Auteur:  brede aap [ 17 sep 2009, 11:21 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

pff de autobahn, breek me de bek niet open. Als er 1 stress is zijn het de duitse wegen wel. Die paar honderd meter die er nog autobahn zijn waar je niet voordat je 150 rijd je gas moet terugnemen? Een speld in een hooiberg waar je nog een paar minuten kan gassen. Als je harder rijd dan 130 ben je altijd aansprakelijk als er wat gebeurt.
Wat heb ik zitten vloeken 2 vakanties door duitsland. 1 met de motor en 1 met de auto. Staat er "einde 120" (ofwel gas erop) ben je net lekker op gang staat er 120..goed ga je 120 rijden.. een paar meter verder 100.. ok 100 wegwerkzaamheden 80. shit man.. ok na de werkzaamheden 120.. goed ga je weer 120.. ??Waar blijft nu die autobahn?? ok Heeee eindelijk "einde 120" ok Gassssen !! Een kilometer verder weer gewoon "120" ok 120 paar meter verder 100.. En zo de hele tijd door, o wat heb ik me zitten opvreten !
Je bent constant aan het gasgeven en vooral aan het afremmen, het kost daar dubbel zoveel remmen (en meer brandstof) als hier in nederland.
En dan moet je vooral niet in een spits komen of veel wegwerkzaamheden treffen.
Zij kondigen daar wegwerkzaamheden aan en dan gaat het dus van "120" "100" "80" ... dus niet even één bord.. nee ze maken het flink verwarrend. En daarna laten ze je weer opstijgen van 100 naar einde 120, en een kilometer later mag je weer ....enzovoorts.... Echt om moe van te worden !
Laat me dan maar gewoon 100 blijven rijden..dan lach je iedereen uit in duitsland. Ik heb het getest toen ik er echt zat van was. Gewoon 100 blijven rijden tot de wegwerkzaamheden; dat geeft je rust en geen hartkwaal. ( we toerden dus door heel duitsland van links naar rechts en onder )

Auteur:  tjolkman [ 17 sep 2009, 17:07 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

vtwinlover schreef:
als iemand een bank gaat beroven [ons goed recht,zij beroven ons ook] doe ik ook graag mee q117 ter ondersteuning van het harleymanx fonds.
groetjes ab.

Als jij de vluchtauto bestuurd dan doe ik wel mee. Ik heb wel wat tuig waarmee je zonder te pinnen geld op kan nemen. q117

Auteur:  vtwinlover [ 18 sep 2009, 11:38 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

hoi, ik dacht meer aan een vluchtmotor...............over de prijs,tja dat is niet goedkoop al is de prijs van al dat S&S spul i.v.m. de lage dollarkoers wel een stuk gezakt. denk aan 2200 tot 2500 euro voor complete cilinderkoppen,zuigers,snelle nokkenassen,carburateur compleet ,verstelbare stoterstangen en ontsteking.
het kan een stuk goedkoper als je de standaardkoppen laat bewerken a la buell ,dan kom je ook wel aan een dikke 80 pk aan het wiel maar ik dacht laat ik eens gek doen en een S&S kit bestellen.ik heb op een xr1200 gereden maar die viel me qua vermogen toch een tikje tegen dus hoe meer pk,s hoe beter zullen we maar zeggen. q9
over alu tanks heb ik gehoord dat daar problemen met scheuren [door trillingen]mee zijn?
staal is zwaar maar ook sterk! in duitsland een tank speciaal laten maken zal toch zeker meer kosten dan 500 euro...........in thailand kost een handgemaakte tank + zitje ongeveer 600 euro.is ook niet spotgoedkoop maar minder dan hier en mooi!
p.s. het was een 1200sport en is nu nog steeds 1200cc en aangezien ik deze bike toch niet wegdoe valt het met de kosten ook nog wel mee. als je elke 2 jaar een nieuwe jap koopt ben je stukken duurder uit! dan rij ik liever iets speciaals voor een jaarje of 15...20....25.....30...

Auteur:  Nozem [ 19 sep 2009, 08:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Citeer:
in duitsland een tank speciaal laten maken zal toch zeker meer kosten dan 500 euro


effe het WBO linkje aanklikken (in mijn vorige reactie) en je had gezien dat een alu Norton Manx tank daar 485 euro kost...

Auteur:  vtwinlover [ 23 sep 2009, 20:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

hoi nozem,ik had had het linkje open geklikt maar daar staat toch echt niet bij dat die tank voor die prijs op een sportster past. ik denk dat ik ze een mail stuur om te vragen hoe het het zit met de prijs voor zo,n tank voor een sportster.als dat ook 485 is dan valt me dat erg mee. x26

Auteur:  Nozem [ 23 sep 2009, 21:10 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Hoi vtwinlover,je hebt gelijk,de tank is inderdaad niet bedoeld voor een Sportster frame,als ik die indruk heb gewekt:sorry!
Ik ben enkele jaren geleden bij WBO geweest,wat hij doet is losse tankdelen in elkaar solderen/lassen.Wellicht kun je hem vragen een Sportster ondergedeelte onder een Manx tank te solderen.

Auteur:  charlesb52 [ 20 dec 2009, 13:32 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

Zat net nog te denken ( x51 )aan die S&S; hoe gaat 't met 'm??
Misschien een "projekt"om te volgen??

Auteur:  vtwinlover [ 20 dec 2009, 20:32 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

x23 hoi charles, het loopt helaas wat uit.ik ben ontslagen en weer aangenomen in een lagere functie en terug van 5 naar 3 ploegen en er komt nog wel een ronde aan vrees ik.dus heb ik alles even in de hold staan voorlopig.maar de plannen gaan wel door alleen wat vertraagd.als er wat te melden is hoor je het wel.gr.ab.

Auteur:  Felix [ 23 dec 2009, 22:39 ]
Berichtonderwerp:  Re: S&S conversie.

ja ze weten 't leuk te brengen die bedrijven x23 .......maar ga je project wel volgen ben nl gek op snelle Sporty's x26

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/