SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

Forty Eight tunen met Direct Link
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=817499
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dombo [ 23 sep 2010, 21:45 ]
Berichtonderwerp:  Forty Eight tunen met Direct Link

A.s. dinsdag komt er op mijn Forty Eight:

Khrome werks 2,5 " slash-cut dempers:
Afbeelding
Een open K&N filter
en een SE super tuner
Het geheel wordt op een Dynostar testbank afgesteld bij Via Daytona (http://www.viadaytona.com/)
Afbeelding

Als het er onder zit zal ik mijn bevindingen hier plaatsen

Auteur:  tjolkman [ 23 sep 2010, 21:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Das een mooi plan man.
x26

Auteur:  Dombo [ 28 sep 2010, 12:19 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

De uitlaten en het luchtfilter (is een Arie Ness Big Sucker geworden) zitten er op. Het afstellen met de SE Supertuner is (nog) niet gelukt ivm het crashen q26 van de software (dat is een bekend probleem). Dit gaat volgende week nogmaals geprobeerd worden anders wordt het gedaan met Direct-Link.

Test run met de originele setup (geheel standaard dus): 59 pk / 97 nm
Test run met open uitlaten en luchtfilter: 74 pk / 108 nm q25
Dit gemeten aan het achterwiel en dit alles dus nog zonder de computer af te stellen.

Het geluid uit die Khrome Werks slip-ons is overweldigend, mooi zwaar geluid, de trekkracht is aangenaam verbeterd, de topsnelheid zal ook wel maar die test ik nog wel na afstelling van de ECM. Het blok loopt nu nog iets te arm.

Volgende week meer.......

Auteur:  chief [ 28 sep 2010, 13:33 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

zo..dat scheeld en berg..

Auteur:  Dombo [ 28 sep 2010, 15:14 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Fototjes....

Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  Sinner66 [ 29 sep 2010, 07:41 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

x155

Auteur:  charlesb52 [ 29 sep 2010, 16:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Dat zal dus ook veel beter lopen!!!

Auteur:  Dombo [ 29 sep 2010, 17:07 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

charlesb52 schreef:
Dat zal dus ook veel beter lopen!!!


Zeker weten, trekt de straatstenen uit de grond, bij wijze van spreken dan.. Hij rommelt nog wel erg bij gas los in de uitlaten, maar dat wordt volgende week opgelost.

Al met al een hele verbetering.

Auteur:  blaffers [ 29 sep 2010, 19:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Klinkt goed. Mag ik vragen wat jou dit grapje gekost heeft?

Heb je alles laten doen bij een officiele dealer?

Auteur:  Dombo [ 29 sep 2010, 20:07 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

blaffers schreef:
Klinkt goed. Mag ik vragen wat jou dit grapje gekost heeft?

Heb je alles laten doen bij een officiële dealer?


Je mag het vragen, maar ik geef geen antwoord, dit was voor mij een vrienden prijsje.. en het was niet bij een officiële dealer (zie mijn eerst bericht in dit topic)
Motorsaloon vraagt voor ongeveer hetzelfde maar dan met Screamin Eagle onderdelen en zonder testen op een Dynobank 1850 of 1950 euro, ik weet het niet meer precies voor een Sportster 2010.

Auteur:  Charley [ 03 okt 2010, 20:04 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Ha die Dombo,

En ?? heb je al een testrun op papier gekregen... ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst !!

Mzzl,

Charley

Auteur:  Dombo [ 03 okt 2010, 20:31 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Charley schreef:
Ha die Dombo,

En ?? heb je al een testrun op papier gekregen... ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst !!

Mzzl,

Charley


a.s. woensdag...

Auteur:  scheurneusje [ 04 okt 2010, 15:50 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

nou dombo jij bent een mazzelgast.............een nieuwe prachtige 48...............en dan ook nog lekker laten tunen............... x26

Auteur:  SportstEric [ 04 okt 2010, 17:10 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Leuk en interessant q19 project! x155

Waarom heb je gekozen voor een Arlen Ness Big Sucker in plaats van K&N zoals je van plan was?

Auteur:  Dombo [ 04 okt 2010, 20:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

SportstEric schreef:
Leuk en interessant q19 project! x155

Waarom heb je gekozen voor een Arlen Ness Big Sucker in plaats van K&N zoals je van plan was?


Uh, de Big Sucker is goedkoper en was op voorraad, de achterplaat is (bijna) het zelfde als een SE stage 1, we wilden er een origineel K&N filter opzetten maar daar bleek het bracket voor mijn koektrommel niet goed op te passen, dus zit ook het filter van Arie Ness er op. Volgens mijn leverancier zijn die filters eigenlijk net zo goed als de K&N.

Auteur:  SportstEric [ 05 okt 2010, 06:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Dombo schreef:
Uh, de Big Sucker is goedkoper en was op voorraad

q112 Onderdeel van het "vriendenprijsje" neem ik aan.

Auteur:  brede aap [ 05 okt 2010, 14:29 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Ik heb ook die chromewerks slipons maar dan in de bijna originele vorm.. gelukkig het gave geluid voor de prijs van 180 euro.
Voor mijn totale budget tuning (slipons, luchtfilter, injectie) was ik iets van 1000 euro kwijt bij een dealer (een paar jaar terug). Dat was in belgie zonder korting.

Duur zat en wat mij betreft als het meer zou kosten zou dat belachelijk zijn. Of je kiest natuurlijk dure merken wat de prijs wel opdrijft.

(het is al onzin genoeg dat we de geknepen rommel van meneer HD er direct af moeten slopen omdat het anders geen rijden is zodat er direct 1000 euro bovenop de aanschafprijs komt).

Auteur:  Dombo [ 06 okt 2010, 18:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Vandaag de 48 af laten stellen met Direct-Link. De motor loopt nu heel mooi, niks geen knallen en rommelen meer bij gas dicht, stationair toerental is lager gezet naar 880 toeren. De motor trekt als een lier, reageert ook heel vlot op het gas en loopt veel soepeler. Het uitlaatgeluid is een heftig donker geluid.
Ik heb geen testrun op papier gekregen, (vergeten te vragen) maar de laatste run vanmiddag was 73,6 pk en 106 nm. De afsteller was zeer tevreden maar ook zeer verbaasd hoeveel trekkracht er uit zo'n standaard 1200 blok te halen is.

Auteur:  chief [ 06 okt 2010, 19:50 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

mooie waardes dombo!
maar stationair komt wel in de buurt van te laag..
oliepomp heeft dan een te lage opbrengst

Auteur:  Dombo [ 06 okt 2010, 19:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Is van ongeveer 1000 toeren gezakt naar ongeveer 880/900, kan absoluut geen kwaad volgens mijn tuner.... In mijn oren loopt ie prima rond en zeker niet te langzaam..

Auteur:  Charley [ 07 okt 2010, 12:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Hoi Dombo,

Dat ziet er goed uit. Als ik jou was zou ik nog wel effe een uitdraai vragen, ( staat meestal toch nog opgeslagen ).
Kun je mooi zien hoe de curve van je Nm en de toegenomen Pk'tjes loop en verbeterd is !

De waarde verbazen me overigens niet, 'k heb een 1200 C uit 2003 en krijg er nu na div aanpassingen 69Pk uit en 98Nm.
En das ech te voelen, dat er nu bij de laatste versie, zoals jouw fiets nog iets meer uit komt was wel waarschijnlijk en da's meer dan er uit een Twin cam gehaald wordt, welke ook nog meer Kilo's voort moeten duwen !!

x26

Mzzl,

Charley

Auteur:  brede aap [ 07 okt 2010, 17:23 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Ik vind dit best belangrijke info.

Daarom vraag ik Charles of één van de moderators of ze dit onderwerp een duidelijke onderwerpnaam willen geven zodat de term Direct Link erin voorkomt.

Injectie is namelijk het heden, en allerlei forums staan vól met vragen over het beetje tunen van de injectie.
Het is mooi als dit onderwerp dus snel is terug te vinden.

Ik heb gelezen feit ter info, dat je bij de Direct Link een USB-stick mee naar huis krijgt en als je wat wilt laten afstellen dat je naar de tuner moet.

De SERT (die niet meer geleverd word?) kregen heel veel mensen ook naar huis mee zonder de software, dus zij zijn ook overgeleverd om bij een aanpassing naar de dealer te gaan.

Auteur:  Dombo [ 07 okt 2010, 18:29 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

brede aap schreef:
Ik heb gelezen feit ter info, dat je bij de Direct Link een USB-stick mee naar huis krijgt en als je wat wilt laten afstellen dat je naar de tuner moet.


Klopt ik heb de USB stick ook thuis, Direct Link werkt ook met kant en klare maps, de mijne werd ingeladen met een stage1 map (SE luchtfilter en S&S dempers) die daarna dmv testruns aangepast werd door de tuner.
Je kan met die USB stick bij (bijna) iedere authorized dealer en/of harleyboer terecht als je aanpassingen wilt doen.

Ik heb meegekeken met de software, maar dat zou ik zelf dus niet kunnen, het zijn allemaal cijferreeksen die aangepast worden, dit gebeurd voor een deel uit ervaring en voor een deel uit het lezen van grafieken.

Auteur:  SportstEric [ 07 okt 2010, 19:58 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Vandaag ook even bij de dealer geweest om te informeren naar het remappen. Daarvoor moet blijkbaar een SE tuner kit worden aangeschaft en gemonteerd waarmee jouw specifieke HD kan worden aangepast. Kost slechts €550 en een uur arbeid q18 . De SERT wordt niet meer geleverd volgens mij en uit de SE-catalogus begrijp ik dat er twee mogelijkheden zijn: 32109-08B en 41000008. Welke de dealer bedoelde weet ik niet q14 . Bij de 41000008 wordt vermeld "Once installed, the kit will allow the dealer to upload the latest ECM calibrations for your bike’s legal state-of-tune for only a minor labor fee" ..... legal state-of-tune q2 . Dat lijkt me ongewenste beperkingen op te leveren!

Direct Link is een vergelijkbaar alternatief hiervoor begrijp ik? Wat prijs betreft ongetwijfeld ook. q19

Auteur:  brede aap [ 08 okt 2010, 08:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen

Voor wat betreft de SE mogelijkheid van hierboven heb ik het volgende gevonden op het internet;

Klik hier voor het verschil in onderdeelnummer 08A en 08B

Goed lezen wat er staat. Het heeft te maken met dat; 08A voor bouwjaren 2009 en jonger
en 08B voor 2010.
Echter zegt iemand daarna in een bericht dat ze beiden bruikbaar/uitwisselbaar zijn, echter na een aanpassing (flash) van de dealer.
Tot zover ik ervan vernomen heb.

Auteur:  SportstEric [ 11 okt 2010, 18:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Ja, had ik ook gelezen. Toch x155

Afgelopen zaterdag lekker de motor gepakt en naar Schijndel gereden ..... en daar nóg een optie te horen gekregen q6 : Powercommander als interface.

Eerlijk gezegd klinkt het mij als een interessante optie. De Powercommander is eenvoudig te monteren en aan te sluiten (in geval van standaard zadel in ieder geval ..... x51 ). Er is een "basis remap" beschikbaar voor vele uitlaat/luchtfilter-combinaties en finetuning zou redelijk eenvoudig zijn (door iemand die weet waar hij mee bezig is q19 ). Groot voordeel vind ik dat je de software ook eenvoudig zelf thuis kunt uitlezen én aanpassen. Of dat laatste verstandig is laat ik in het midden, maar je bent in ieder geval niet afhankelijk van een dealer!

Auteur:  performance-industries [ 12 okt 2010, 06:46 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Een heel leuk en goed af te stellen systeem is Thundermax van Zippers, dat systeem heet veel meer referentiepunten dan SE,powercomander enz,bijgevolg is er ook meer uit je motor te halen dan met die andere systemen.
Het kost iets meer maar je hebt dan ook iets ;-)
Alles is instelbaar(ontsteking,fuel enz) en steeds aanpasbaar door jezelf ,met een simpel laptopje ben je al op weg.
Het kastje komt in de plaats van je originele ECM, dus geen geklooi met aangebouwde kastjes die je niet deftig kan wegsteken.

Auteur:  SportstEric [ 12 okt 2010, 09:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Make me an offer I can't refuse. q6

Auteur:  brede aap [ 12 okt 2010, 17:02 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Ik vind wel dat straatgebruik en dragracing gescheiden moet blijven.
Als je echt wil knallen moet je meer cilinderinhoud nemen of andere nokken monteren, van dat soort gein.
SE of vergelijkbaar maar aan de kant zetten omdat er iets nog beters zou zijn lijkt me onzin voor op straat.
Verder monteer je met SE of die USB stick waar het hier om gaat helemaal niks aan je motor, en dat is perfekt.
Wil men nu nog 100 produkten op de markt brengen die nog mooiere vonkjes geeft? Wat een onzin.

Auteur:  Marcel de B [ 12 okt 2010, 22:03 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

brede aap schreef:
Ik vind wel dat straatgebruik en dragracing gescheiden moet blijven.
Als je echt wil knallen moet je meer cilinderinhoud nemen of andere nokken monteren, van dat soort gein.
SE of vergelijkbaar maar aan de kant zetten omdat er iets nog beters zou zijn lijkt me onzin voor op straat.
Verder monteer je met SE of die USB stick waar het hier om gaat helemaal niks aan je motor, en dat is perfekt.
Wil men nu nog 100 produkten op de markt brengen die nog mooiere vonkjes geeft? Wat een onzin.


waar komt je "dragrace"verhaal opeens vandaan ?

Auteur:  performance-industries [ 15 okt 2010, 06:05 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

SportstEric schreef:
Make me an offer I can't refuse. q6


Ga es praten met Bikehospital, die zit dichter in je buurt en hij zal je ongetwijfeld kunnen helpen met raad en daad ;-)
Ik zit in België en d'as te ver voor jouw,zeker als er iemand in je buurt hetzelfde verkoopt

Auteur:  SportstEric [ 15 okt 2010, 18:36 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Afbeelding

performance-industries schreef:
Ga es praten met Bikehospital, die zit dichter in je buurt (...)
Ik zit in België en d'as te ver voor jouw

Dat geldt inderdaad wel voor Dendermonde, maar niet voor België in het algemeen hoor. Afbeelding

Auteur:  blaffers [ 17 okt 2010, 17:02 ]
Berichtonderwerp:  Re: Forty Eight tunen met Direct Link

Mij werd een performancewinst van 17% verteld door het monteren van open uitlaat, open filter en supertuner EFI

Blijkbaar is het dus nog meer...

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/