SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. https://charlesb52.xsbb.nl/ |
|
Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=818234 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Boppin [ 23 apr 2011, 09:00 ] |
Berichtonderwerp: | Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Rij op een Sporty XL 2007, en kwam er gisteren eindelijk toe om prijs te vragen voor slip-on uitlaten...niet zozeer voor het vermogen, wel voor zwaarder geluid - "loud pipes save lives, etc" weet je wel... Moet ff leuk blijven, en wil me geen breuk betalen... Dat was dus schrikken: Of S&S slip ons @ € 456, of V&H slip ons @ € 412,52....plus luchtfilter aan @ €170,66....plus tuning aan @ €560,88...plus plaatsingkosten....kwam dus een dikke €1.350,- uit...oeps !! Kan ik, dus niet trekken....andere suggesties ? Bedankt !! |
Auteur: | Dombo [ 23 apr 2011, 10:12 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Wordt ik genaaid, of...? |
Bij een authorized dealer ben je deze prijzen kwijt.... |
Auteur: | chief [ 23 apr 2011, 10:36 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Wordt ik genaaid, of...? |
zoals dombo zegt..de dealer is duurder.. kijk bij de niet officieele HD shoppies, scheeld al een paar honderd euro.. |
Auteur: | Felix [ 25 apr 2011, 22:23 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
en natuurlijk 2hands op MP bijvoorbeeld staat zat te koop http://verkopers.marktplaats.nl/15480310 http://verkopers.marktplaats.nl/420645 http://verkopers.marktplaats.nl/9310190 http://verkopers.marktplaats.nl/4260968 |
Auteur: | Boppin [ 26 apr 2011, 09:43 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Bedankt voor de tips - daar gaan we dus achteraan !! |
Auteur: | RDS [ 26 apr 2011, 12:03 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Beste Boppin, ik denk inderdaad dat je wordt genaaid. Omdat ik van plan ben mijn motor (op dit moment 25kW, 883cc) in de toekomst te voorzien van 1200cc, ben ik navraag gaan doen bij de dealer over de kosten van een getuned 883 blok en de kosten van een 1200 mod. Ik heb trouwens geen interesse in een ander uitlaat systeem, dus die uitgaven zijn voor mij niet van toepassing. Hieruit kwamen de volgende prijzen: Dynojet Kit + luchtfilter = €375,- 1200cc Kit: Pistons: €335,- Boren/honen: €228,- Diverse onderdelen: €150,- Arbeidsloon: €380,- --------------------------- totaal: €1100 (alle onderdelen van © Harley Davidson) Dit bij een erkende zeer goede geautoriseerde Harley Davidson dealer , Westcoast te Alkmaar. Een dealer die je niet besodemieterd. |
Auteur: | chief [ 26 apr 2011, 13:48 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
mis aanpassen van de koppen? |
Auteur: | Dombo [ 26 apr 2011, 14:33 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
chief schreef: mis aanpassen van de koppen? Yep en het aanpassen van de ontstekingsmodule.... |
Auteur: | Boppin [ 26 apr 2011, 14:51 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
@RDS: zet me wel aan het denken.... Waar zitten de unauthorized dealers in Belgie (waar ik woon dus...)? |
Auteur: | RDS [ 26 apr 2011, 15:31 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Beste Chief en Dombo, inderdaad het aanpassen van de koppen en de ontstekingsmodule staat er niet letterlijk bij, maar dat is allemaal inclusief voor de €1100. Misschien zijn de andere bedragen te ruim genomen, maar hij garandeerde mij in elk geval dat ik niet boven de €1100 zou uit komen totaal. Ik reageerde eigenlijk op het bedrag wat Boppin opgaf voor de tuning + filter, die is te hoog. Uiteraard kan het arbeidsloon in hoogte variëren. De beweringen dat een dealer woekerprijzen hanteert is gewoon niet waar, in elk geval heb ik die ervaring niet. Mijn dealer geeft me altijd een ruim kostenplaatje. Het is altijd zo geweest dat de rekening ons uiteindelijk meeviel. Dus Boppin, ik zou het nogmaals bespreken met uw dealer. |
Auteur: | Dombo [ 26 apr 2011, 15:38 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Oke, RDS, je zal wel gelijk hebben.... |
Auteur: | chief [ 27 apr 2011, 02:47 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
ik zou zeggen, dan is 1100 een mooie prijs.. vastzetten die prijs en er lekker een 1200 van maken als je wilt/als het kan.. |
Auteur: | RDS [ 27 apr 2011, 07:52 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Ja dat is heel belangrijk Chief, een praatje maken en een offerte aanvragen. Alles zwart op wit, dat laten we ook altijd doen. Wat betreft als het kan, hier in huis gaat een eventuele reparatie van de wasmachine voor. |
Auteur: | Felix [ 27 apr 2011, 21:45 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
"" hier in huis gaat een eventuele reparatie van de wasmachine voor. "" kijk dat heb ik nou ook altijd ,is er eindelijk weer wat geld gaat er altijd wel weer wat kapot |
Auteur: | patrick [ 27 apr 2011, 21:54 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
1100 euro voor iets sneller optrekken?? pffffffffffff |
Auteur: | walvisV6 [ 10 mei 2011, 19:00 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
ik heb ook een keer navraag gedaan over mijn 883R naar 1200 te maken maar volgends mijn lokale harley prutser ( www.skull-bikes.nl ) en die vertelde mij dat je dit verschil alleen echt gaat merken bij hogere snelheden bijv 140km/h voor de rest is het verschil te klein voor het geld. dit is mij verteld weet verder niet of het zo is heb namelijk nog nooit op een 1200 sporty gereden. |
Auteur: | charlesb52 [ 10 mei 2011, 19:03 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Kijk voor die vraag naar viewtopic.php?f=1191&t=815735 |
Auteur: | korblaut [ 10 mei 2011, 19:39 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Heb ook net andere slip ons voor harder warmer geluid was ong. €200 kwijt bij South East en ze hebben ze er nog op gezet en getest en ze klinken fantastisch..... vraag maar aan mijn buren hahaha |
Auteur: | Marcel de B [ 12 mei 2011, 21:12 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
walvisV6 schreef: ik heb ook een keer navraag gedaan over mijn 883R naar 1200 te maken maar volgends mijn lokale harley prutser ( http://www.skull-bikes.nl ) en die vertelde mij dat je dit verschil alleen echt gaat merken bij hogere snelheden bijv 140km/h voor de rest is het verschil te klein voor het geld. dit is mij verteld weet verder niet of het zo is heb namelijk nog nooit op een 1200 sporty gereden. Dat is onzin , een 1200 heeft veel meer koppel dus trekt ook sneller op. Een goed omgebouwde 883-1200 (dus met aanpassing kleppen/poorten en ontsteking) is een heel ander beest als een 883 |
Auteur: | Marcel de B [ 12 mei 2011, 21:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Boppin schreef: Rij op een Sporty XL 2007, en kwam er gisteren eindelijk toe om prijs te vragen voor slip-on uitlaten...niet zozeer voor het vermogen, wel voor zwaarder geluid - "loud pipes save lives, etc" weet je wel... Moet ff leuk blijven, en wil me geen breuk betalen... Dat was dus schrikken: Of S&S slip ons @ € 456, of V&H slip ons @ € 412,52....plus luchtfilter aan @ €170,66....plus tuning aan @ €560,88...plus plaatsingkosten....kwam dus een dikke €1.350,- uit...oeps !! Kan ik, dus niet trekken....andere suggesties ? Bedankt !! gemiddeld met slipons , luchtfilter en afstellen 1050,--/1150,-- |
Auteur: | Marcel de B [ 12 mei 2011, 21:18 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
RDS schreef: Beste Boppin, ik denk inderdaad dat je wordt genaaid. Omdat ik van plan ben mijn motor (op dit moment 25kW, 883cc) in de toekomst te voorzien van 1200cc, ben ik navraag gaan doen bij de dealer over de kosten van een getuned 883 blok en de kosten van een 1200 mod. Ik heb trouwens geen interesse in een ander uitlaat systeem, dus die uitgaven zijn voor mij niet van toepassing. Hieruit kwamen de volgende prijzen: Dynojet Kit + luchtfilter = €375,- Boppin heeft een Injectie model , dat is ietwat anders qua afstellen |
Auteur: | Marcel de B [ 12 mei 2011, 21:26 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
RDS schreef: Beste Chief en Dombo, inderdaad het aanpassen van de koppen en de ontstekingsmodule staat er niet letterlijk bij, maar dat is allemaal inclusief voor de €1100. Misschien zijn de andere bedragen te ruim genomen, maar hij garandeerde mij in elk geval dat ik niet boven de €1100 zou uit komen totaal. . op de offerte staan geen kleppen en zetels frezen, ga ere maar niet vanuit dat dat dan gedaan wordt (dat wordt in de reactie bedoeld met koppen aanpassen) 883 koppen hebben te kleine kleppen voor een goede werking van een 1200. Als er geen andere ontstekings module op de offerte staat gaat hij er ook niet in , maar is wel nodig. uitgaande van de door jouw opgegeven info is dit een incomplete offerte en dus geen vergelijkings materiaal. De motor zal inderdaad 1200 cc zijn maar geen goed afgestemd geheelen goede 1200 kan hebben. je geeft aan dat je geen andere uitlaten wilt , rij je nu met standaard dempers ? als dat zo is is en je wilt deze behouden is ombouw naar 1200 ook redelijk verspilling van geld Marcel BH |
Auteur: | RDS [ 13 mei 2011, 19:47 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Welles, niettus, Welles, niettus..... het is dus welles Marcel de B. Een conversie van 883 naar 1200 uitgevoerd zoals het hoort, dus een goed werkende 1200cc motor kost nogmaals 1100 euro excl. tuning en luchtfilter. Niet meer of minder. Kleine moeite om de telefoon te pakken en WestCoast te vragen wat je voor €1100 krijgt bij een conversie. Misschien kan je met aandringen de rekening een beetje opvoeren, om je gelijk te krijgen. Als ik straks een rekening van de conversie heb, zal ik de details bespreken op 't andere topic. viewtopic.php?f=1191&t=815735 En wat betreft de opmerking over geld verspilling; heb je gelezen wat je zelf heb getypt als antwoord op WalvisV6? Citeer: Dat is onzin, een 1200 heeft veel meer koppel dus trekt ook sneller op. Een goed omgebouwde 883-1200 (dus met aanpassing kleppen/poorten en ontsteking) is een heel ander beest als een 883 Sowieso is er een verschil qua vermogen tussen de standaard 883 en 1200, met standaard uitlaten! En wat is het prijs verschil dan tussen de 883 en 1200 van 't zelfde jaar? Heeft 't nut? Ach, als je er maar lol van hebt. Maar met deze reactie van mij is Boppin niet geholpen, sorry Boppin. Wel heeft Marcel de B. bij het rechte eind dat ik geen rekening heb gehouden met dat een Boppin een 2007 motor heeft. |
Auteur: | Dombo [ 13 mei 2011, 19:58 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
RDS, ik heb zo het idee dat je niet weet wie Marcel de B is....... Als je het wel wist zou je zijn opmerkingen niet in twijfel trekken. Maar goed succes met je conversie.... |
Auteur: | Boppin [ 16 mei 2011, 06:31 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
In ieder geval allemaal bedankt - toch heel wat wijzer geworden en ik zoek verder ! |
Auteur: | Sinner66 [ 16 mei 2011, 10:18 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Stage 1 tuning; wordt ik genaaid, of...? |
Dombo schreef: RDS, ik heb zo het idee dat je niet weet wie Marcel de B is....... Als je het wel wist zou je zijn opmerkingen niet in twijfel trekken. Maar goed succes met je conversie.... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |