SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

2009 iron 883 Tuning
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=818386
Pagina 1 van 1

Auteur:  Twin Motorcycles [ 07 jun 2011, 08:53 ]
Berichtonderwerp:  2009 iron 883 Tuning

Hier kun je volgens hoe we een Sportster Iron 883 tunen met onze Torque Hammer uitlaat. Uiteindelijk wordt dit een kant en klare stage 1 KIT. http://www.twinmotorcycles.nl/artikelen.asp?cid=16&aid=162

Auteur:  charlesb52 [ 07 jun 2011, 10:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

44,3pk....... Daar valt eer aan te behalen!!

Auteur:  iron bjorn [ 07 jun 2011, 17:31 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Vol verwachting klopt mijn hart! Ziet er al heel goed uit!!!!

Auteur:  charlesb52 [ 07 jun 2011, 17:41 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Hey, +16pk...... q117

Auteur:  Frenzy [ 08 jun 2011, 05:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Dat ziet er niet slecht uit ook en +16pk !

Auteur:  iron bjorn [ 08 jun 2011, 20:37 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

16 pk! ff een vermogenswinst van een slordige 35% x201 q117 ben zo benieuwd hoe dat gaat rijden.....

Auteur:  Twin Motorcycles [ 09 jun 2011, 07:26 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

zou me eerder zorgen maken om je remmerij (-:

Auteur:  charlesb52 [ 09 jun 2011, 07:59 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Eénmaal de circel van sloomheid verbreken..... heeft idd consequenties: remmen, daarna de schokbrekers (TFX/RPM is met van alles moois bezig!), voorvork etc etc. Maar dan heb je ook wat!!!
Maar eerst 'ns die pk en koppelgroei volgen!!!

Auteur:  iron bjorn [ 09 jun 2011, 19:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

vering wordt aan gewerkt! is de remmerij ondermaats nu dris? en het verlanglijstje wordt weer langer q1

Auteur:  charlesb52 [ 09 jun 2011, 19:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

remmerij is bij HD standaard ondermaats, haha*!
Minstens andere blokjes monteren (bv. SBS sinter of carbon); accelereren is leuk, remmen noodzakelijk...............

*behalve bij de XR's en VR's.

Auteur:  Twin Motorcycles [ 10 jun 2011, 14:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

we gaan volgende week ff proefrijden als het afstellen klaar is en wat filmpjes schieten, kan ik je dat meteen vertellen.

Zoals wij met een sportster rijden is het te weinig, als je er normaal mee rijdt, denk ik dat het oke kan zijn, heb alleen nog nooit op een 883 gereden.

Auteur:  iron bjorn [ 10 jun 2011, 15:59 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

heb er zelf nog nooit echt problemen van ondervonden, maar misschien komt dat dan nog....

Auteur:  Dombo [ 10 jun 2011, 17:30 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Op mijn 1200 met Torque Hammer heb ik wel het idee dat ik toch maar en andere remklauw voor moet zetten, iets van 4 zuigers of zo... Hard optrekken is heeel leuk, maar snel stoppen ook heeeeel belangrijk.

Auteur:  iron bjorn [ 10 jun 2011, 21:15 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Een brembo van een v-rod schijnt te passen, misschien is dat wat voor je....(en voor mij q1 )

Auteur:  Frenzy [ 11 jun 2011, 07:03 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

meer info op volgend linkje...
http://www.hdherd.com/showthread.php?23 ... ke-upgrade
Indien je voor zo een mod of gelijkaardig iets gaat, laat iets weten. Ik heb nl wel interesse wat dat geeft.

Auteur:  iron bjorn [ 11 jun 2011, 13:29 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Hmm vaag, kan die site niet openen.... Krijg een melding dat m'n ip adres verbannen is

Auteur:  Frenzy [ 11 jun 2011, 16:16 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

v-rod brembo brake upgrade



First of all thanks to screwloosedan for the r&d on this mod..for those who don't know the v-rod and touring bikes have brembo 4 piston caliper and they bolt up to late model softail and sporty's..i have installed the v-rod caliper,v-rod floating rotor,larger master cyl and it works awesome..

For softail models it a simple caliper replacement,but for sporty's you will need the rotor as well and i suggest the floating rotor for the little extra money its worth it..

For the 04 up sportster you will need an 07 dual brake master cyl, and the correct brake line..the calipers are single large piston and the volume needed to push the v-rod is the same ..

For the sportster conversion here is a list of the parts needed:

• VRod Brembo caliper - 44732-06a - $144 (Zanotti)
• VRod Floating Rotor - 44405-07 - $134 (Zanotti)
• VRod Caliper Banjo Bolt - 41752-06a - $14 (Zanotti)
• Lyndall Gold pad 7254 - $52 (Phat Performance)
• Goodridge Brake Hose Ebony 36" (should have gotten 33") - $24 (Phat Performance)
• Goodridge Banjo Fitting 10mm 90* (for the caliper side) - $11 (Phat Performance)
• Goodridge Banjo Fitting straight 3/8" 10mm (MC side - for stock single caliper MC) - $9 (Phat Performance)
• Goodridge copper crush washers 10mm - $4

Auteur:  Dombo [ 01 jul 2011, 17:41 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Bjorn, rij je al met die Torque Hammer???

Auteur:  iron bjorn [ 01 jul 2011, 19:02 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Nee helaas niet, Dris heeft wegens omstandigheden wat vertraging opgelopen.ik kan hem morgen ophalen...
Ben zoooo benieuwd!

Ben er inmiddels achter dat een 4 zuiger remklauw van een xr er zo op past zonder de schijf te vervangen!

Auteur:  Twin Motorcycles [ 02 jul 2011, 07:39 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Mijn meisje is bevallen van onze dochter was wat druk de laatste 2 weken liggen nog in het ziekenhuis en mogen morgen naar huis.

Bjorn, gisteren hebben martin en ik er even een stukje op gereden, ik moet zeggen, helemaal niet verkeerd, maar dat mag je zelf gaan vertellen hier. Als je tijd hebt, gaan we ook even wat filmpjes maken....

Auteur:  charlesb52 [ 02 jul 2011, 08:03 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Ben benieuwd, maar allereerst: "Proficiat y1 q132 !!"

Auteur:  chief [ 02 jul 2011, 11:01 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

dris van harte!

Auteur:  Twin Motorcycles [ 02 jul 2011, 14:48 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Dank je wel mannen, ben ook wat filmpjes aan het uploaden

http://www.twinmotorcycles.nl/movies.asp?cid=6&aid=170

http://www.twinmotorcycles.nl/movies.asp?cid=6&aid=169

http://www.twinmotorcycles.nl/movies.asp?cid=6&aid=168

Auteur:  iron bjorn [ 02 jul 2011, 16:31 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Yes, yes, yes, and hell yes!!!!

Ik heb um terug. En een grijns van oor tot oor zoals beloofd door dris....

Hij gaat nu echt goed van z'n plek en klinkt ook echt gemeen dr bij! Het blokje loopt en klinkt zo mooi dat het, vooral bij hogere snelheden, ook wat meer vertrouwen geeft. Wat weer bijdraagt aan het veiligheidsgevoel. Voorheen durfde ik amper boven de 120 te rijden, en nu op de terugweg naar huis is het naaldje niet onder de 140 gekomen!!! (misschien raar verhaal maar waar)

Heb nu dus vooral snelweg gereden, morgen ga ik ff toeren. Dan doe ik verder verslag.....

Auteur:  Dombo [ 02 jul 2011, 17:24 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Helemaal goed toch... en nu genieten...

Auteur:  iron bjorn [ 03 jul 2011, 20:12 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

sow was een lekker ritje!

tis echt niet te filmen wat een verschil dit is met standaard, de funfactor is vertienvoudigd!
bochtje nemen en gas erop knallen resulteert elke keer weer in een hele grote grijns op mn smoel... q117
ik heb nog niet de ballen om harder dan 160 te rijden, maar dit redt ie dan ook heel makkelijk! het is ook zo lekker om eens goed door te kunnen trekken zonder continue in de toerenbegrenzer hangen.
momenteel rij ik nog met db-killer, van de week ga ik even zonder proberen, kijken hoe dat bevalt

en dan nog de looks, ik blijf er naar kijken....(niet als ik rij natuurlijk x51 )

Auteur:  StraatPiraat [ 04 jul 2011, 14:39 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

dris, gefeliciteerd met je dochter ....en bjorn, geniet van je bike en veel rijplezier toegewenst!

Auteur:  iron bjorn [ 05 jul 2011, 21:21 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

wow, vandaag stukje gereden zonder db-killer. dan komen er ineens hele vette harleyklappen uit!

Auteur:  Felix [ 05 jul 2011, 21:30 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

iron bjorn schreef:
wow, vandaag stukje gereden zonder db-killer. dan komen er ineens hele vette harleyklappen uit!

x155

Auteur:  Dombo [ 06 jul 2011, 10:57 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

iron bjorn schreef:
wow, vandaag stukje gereden zonder db-killer. dan komen er ineens hele vette harleyklappen uit!


Ik weet het, ik rij inmiddels met de Db-killer er in en de software voor de uitlaat met Db-killer. Het een paar maanden zonder killer gereden, maar dat maakt toch wel erg veel herrie...

Auteur:  iron bjorn [ 06 jul 2011, 21:28 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Hij maakt lekker kabaal idd, maar minder als met m'n short shots.
Ik kijk het ff aan, ik rij toch niet van die hele lange stukken. Dris zou een ander mapje moeten maken als ik zonder blijf rijden. Het mooiste zou eigenlijk een soort mixmapje zijn zodat je nog is kan wisselen met of zonder db-killer... ( weet niet of dat kan natuurlijk)
Ziet er wel lekker racy uit zonder dat laatste stukje pijp, zal morgen ff een pic plaatsen.

Auteur:  Dombo [ 06 jul 2011, 21:51 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

laat me raden, ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding

Auteur:  BaCo [ 07 jul 2011, 09:47 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Dat ziet er zekers beter uit, zonder dat eindpijpje.

Auteur:  StraatPiraat [ 07 jul 2011, 19:22 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

het zou wel handig zijn zo'n soort van mixmapje, als je bijvoorbeeld in landen gaat rijden waar je maar een beperkt aantal db's mag produceren.
en niet handig (als je software niet beheert of beheerst) als je de software moeten laten aanpassen bij gelegenheid.

Auteur:  iron bjorn [ 07 jul 2011, 20:19 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Dombo schreef:
laat me raden, ziet er ongeveer zo uit:




hoe weet je dat x201 q117
Afbeelding

Auteur:  Dombo [ 07 jul 2011, 20:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Dit is toch de testversie zo te zien, ik ga er eigenlijk vanuit dat jij voor de zwarte versie gekozen hebt...

Auteur:  iron bjorn [ 08 jul 2011, 15:43 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Ja dit is nog de testversie, ik krijg nog nieuwe bochten.
Ik laat hem gewoon rvs, vindt het wel stoer staan en het steekt lekker af!

Auteur:  Twin Motorcycles [ 08 jul 2011, 19:14 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Bjorn, was er merkbaar verschil in het rijden met of zonder db-killer?? kan je ook het verbruik eens testen als je 1 tank op normaal rijden haalt
(-:

Auteur:  iron bjorn [ 08 jul 2011, 20:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

Hey dris,

Ik heb nog maar een heel klein stukje zonder db-killer gereden, te weinig om verschil te merken denk ik. Maar het geluid is toch wel heel vet!
Het verbruik met flinke stukken gassen erbij ligt ongeveer rond de 1 op 15.
Zal proberen een stukje "normaal" te rijden....

Auteur:  iron bjorn [ 10 jul 2011, 08:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: 2009 iron 883 Tuning

gister nog een stuk zonder db-killer gereden, blokje loopt gewoon goed. ik heb wel het idee dat ie wat pk's is verloren t.o.v. met killer. weet niet of dat logisch klinkt?
heb um gelijk ff afgetankt om het verbruik bij normaal rijden te testen. zal wel lastig worden want het is nu wel heel verslavend om een flinke ruk aan die gashendel te geven q117

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/