Geheel eens met de Chief.
Heb zelf met originele mapping en Remus pijp gereden, hetgeen inderdaad een veel te arm mengsel en gevaarlijk warm lopende motor opleverde, wat zich o.a. uitte door veel te blauwe uitlaatbochten en onder omstandigheden (warm/ veel gas) zelfs een kloppende motor (ondanks het feit dat de H-D dealer me deze setup met de nieuwe XR had verkocht als zijnde verantwoord...).
Ik zou dus inderdaad maar snel iets aan je huidige setup doen.
Mijn advies zou zijn om je geld uit te geven aan een mapping van Twin Motorcycles, bij voorkeur met hun Torque Hammer exhaust en K&N luchtfilter. Ik heb geen aandelen in Twin Motorcycles maar rij al wel een jaar met deze setup rond en ben hier zeer tevreden mee.
Heb ook met Twin Motorcycles mapping en Remus pijp + K&N filter gereden: ook goed maar veel minder power (en met name minder koppel) dan met de Torque Hammer. Op de Twin Motorcycles website kan je de Dyno grafieken zien, ook in vergelijking met andere setups.
De grafieken spreken boekdelen!
Veel plezier en succes met je keuze!