SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

sportster 1200 meer vermogen
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=819622
Pagina 1 van 1

Auteur:  Eric4stroke [ 30 jul 2012, 21:09 ]
Berichtonderwerp:  sportster 1200 meer vermogen

hallo

ik vroeg me af hoe ik meer vermogen kan halen uit me 1200 uit 88
voorlopig heb ik alleen de originele voorbochten met goedkope compleet open dempers, ik zie wel eens dure pijpen staan,maar voor een 4takt zie ik het alleen als een uitgang voor uitlaatgassen en een beetje tegendruk en verspild geld, uiterlijk kijk ik niet naar
kan ik dan beter voor normale open dragpipes gaan,of deze originele pijpen met open dempers houden?

nu wil ik het van de winter wat leuk aanpakken
ander filter, (andere carburateur ga ik niet aan beginnen,alleen afstellen), andere nokkenassen, en als het te koop is,hogedruk zuigers?

ik hoop een pk of 10 erbij te pakken?

iemand een aanvulling of tips om me beter op weg te helpen? tevens adressen voor de spullen als het kan


mvg eric

Auteur:  chief [ 31 jul 2012, 13:09 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

om te beginnen goede uitlaten.. ook bij een 4takt zijn goede uitlaten erg belangrijk! open (drag) pijpen vegen al je koppel weg en je motor loopt warmer.
tegelijk de sproeiers aanpassen en goed filter.

een goed getuned uitlaat systeem en hierop afgesteld en getuned inlaat systeem geeft je al een pak meer PK's.
vervolgens een paar nokkenassen en je zit al over de 10PK erbij in vergelijking met stock.

voor een goede uitlaat kijk eens naar de torque hammer.

Auteur:  Bow [ 31 jul 2012, 13:34 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

Ja en wat moet je met zoveel pk's met een 4bak, je kan toch niet schakelen om het maximaal te benutten en om te zetten in snelheid

Auteur:  Eric4stroke [ 31 jul 2012, 15:21 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

ik ga meer voor het streepje rubber bij het stoplicht om het zo te zeggen haha

zag dat de torque hammer voor 900 nog wat werd verkocht q3

en originele pijpen zonder balanspijp ertussen,en met torque cones erin,zou ik daar wat mee winnen?


eric.

Auteur:  StraatPiraat [ 31 jul 2012, 19:29 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

ik zou zeggen, neem is contact op met twin motorcycles..... de grafieken en resultaten van het uitlaatsysteem voor de sportster liegen er niet om x201

Auteur:  Dombo [ 31 jul 2012, 19:35 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

Yep, alleen de Torque Hammers zijn ontworpen op en voor injectie sportsterren (2003 up), volgens mij zijn ze nog niet getest op carb sportsterren.

Maar kwa afstellen van je carb, in- en uitlaat systeem, kan je ook prima bij ze terecht...

Auteur:  Eric4stroke [ 01 aug 2012, 21:45 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

ik zag op de zoekfuntie de arlen ness big sucker, nu zag ik hem op americanbikeshop, daar staat die ex cover, wat moet ik zien als cover?
en is het gewoon plug en play of moeten er beugels aan te pas komen?
en past het originele broodtrommeltje erop eventueel?

Auteur:  pulcista [ 02 aug 2012, 07:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

Cover is de sierdeksel over het filter. Het filter wordt inclusief alle toebehoren geleverd. Het voordeligst is het om hem te bestellen in de US, scheelt bijna de helft x26 , Even spitten op het internet.
Succes x26 !

Auteur:  Eric4stroke [ 02 aug 2012, 09:16 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

ik heb ervaring met bestellen uit de US, en heb ook geen creditcard of paypal vandaar :)

maar vanwaar de hoge prijs? ik zie alleen een kelk met een k&n filter?, een filter van dezelfde grootte zou het toch ook goed genoeg doen icm met een kelk? of heb ik het mis?


eric

Auteur:  performance-industries [ 12 aug 2012, 07:04 ]
Berichtonderwerp:  Re: sportster 1200 meer vermogen

Eric4stroke schreef:
hallo

ik vroeg me af hoe ik meer vermogen kan halen uit me 1200 uit 88
voorlopig heb ik alleen de originele voorbochten met goedkope compleet open dempers, ik zie wel eens dure pijpen staan,maar voor een 4takt zie ik het alleen als een uitgang voor uitlaatgassen en een beetje tegendruk en verspild geld, uiterlijk kijk ik niet naar
kan ik dan beter voor normale open dragpipes gaan,of deze originele pijpen met open dempers houden?

nu wil ik het van de winter wat leuk aanpakken
ander filter, (andere carburateur ga ik niet aan beginnen,alleen afstellen), andere nokkenassen, en als het te koop is,hogedruk zuigers?

ik hoop een pk of 10 erbij te pakken?

iemand een aanvulling of tips om me beter op weg te helpen? tevens adressen voor de spullen als het kan


mvg eric


Originele pijpen mét balanspijp en de dempers opengeklopt, de beste pijpen om wat vermogen te winnen op een ouwe sportster ;-)
Voorts je originele luchtfilter openmaken en je sproeiers aanpassen .
Een goede bobijn en dito ontsteking + bougiekabels

Dat alles zal al aardig wat winst geven;-)
Wil je meer....kom es tot hier en dan geef ik de cil.koppen es een beurt...heb je echt winst ;-)

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/