Hoogst waarschijnlijk zal je carburator ook wel aangepast zijn, gezien je een open luchtfilter hebt. Verder op gebied van motor denk ik dat er niet veel verschillend zal zijn, maar dat weet je niet zeker. Mogelijks is er intern aan de mechaniek ook vanalles aangepast, meer race-achtige spullen. Dat vraag je best aan de vorige eigenaar. Ik acht de kans echter klein, dat zijn dure aanpassingen dat bijna niemand doet.
Dempers eruit halen kan, denk ik, ik weet het niet zeker voor SE uitlaten. Gezien deze al opener zijn dan de standaard uitlaten, en je carb hierop staat afgesteld, kan je Sportster het overleven zonder de carb opnieuw af te stellen. Beter zou zijn om het wel te doen. Uw motor gaat namelijk ietsje armer lopen, en het is afhankelijk hoe "arm" of "rijk" hij nu staat afgesteld (-> zie bougies)
De nieuwe modellen zijn met injectie, en die hebben O2 sensoren (sinds 2007), Als je dan enkel je standaard uitlaten vervangt door open uitlaten zoals de VH short shots, dan past het systeem zich iet of wat aan. Hoewel, een Sportster vanuit de fabriek staat te arm afgesteld (wetgeving, emissienormen etc...), dus zonder extra afstelling zal hij nog iets armer lopen, wat dus niet goed is op de lange termijn. Als je met een carb model van standaard gesloten dempers naar volledig open dempers gaat, dan is aanstelling van de carb echt wel aan te raden.
_________________ 2010 XL1200C int zweit
|