190 stock main jet op 1996 883?

Optimalisering en tuning van de motor.
Gesloten
Bericht
Auteur
Wolfhead
50-99
50-99
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 dec 2008, 10:22

190 stock main jet op 1996 883?

#1 Bericht door Wolfhead » 01 jun 2015, 21:53

tja. net nagekeken en praktijk bevestigd wat de manual zegt: 1996 hdi model heeft stock main jet van 190, ik lees overal dat dit eerder groot is.
Ik had zelf 160 verwacht en wou nu na open filter en uitlaat een 170 uitproberen.

Ben wat verrast dus. mengselschroef staat en stond op 2,5x uit, motor ging prima enkel in erg hoge toeren stotteren-haperen. bougie ok, eerder wit dan zwart maar niet te wit.
x51

tips? heb al veel info gevonden maar dat rejetten-afstellen is nieuw voor me.

Bow
2500++
2500++
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 feb 2012, 07:25

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#2 Bericht door Bow » 02 jun 2015, 06:49

Staat te arm , zal je dus groter moeten . Zowel main als idle groter ,

Wolfhead
50-99
50-99
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 dec 2008, 10:22

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#3 Bericht door Wolfhead » 02 jun 2015, 07:52

I see.
Dat lees ik dus ook overal maar next is 200.

alsjeblief q18

Mijn "HDI" heeft idd 190, de "DOMestic" start bij 160... Ik vergelijk met anderen en 200 lijkt me te groot...
Ofwel verdiep ik me in het CV verhaal ofwel begin ik te experimenteren.

kruis
Member&Sponsor
Member&Sponsor
Berichten: 3039
Lid geworden op: 01 sep 2011, 06:17

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#4 Bericht door kruis » 02 jun 2015, 09:08

richtlijn is ongeveer 8 tot 10% groter bij open filter en open uitlaat mbt de hoofdsproeier.

stationair sproeier hoeft eigenlijk nooit groter, stationair stel je af met de mengselschroef, als de motor warm is.
je draait de schroef totdat ie zo hoog mogelijk in toeren loopt, met het gas dicht,
en daarna de stationair schroef tot gewenst toerental draaien

Bow
2500++
2500++
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 feb 2012, 07:25

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#5 Bericht door Bow » 02 jun 2015, 14:55

Ik heb wel mijn stationaire sproeier vervangen omdat ie veel te arm stond , en dan heb draaien echt geen zin. Als je een maatje groter gaat wordt gebied om te stellen ook weer groter.

kruis
Member&Sponsor
Member&Sponsor
Berichten: 3039
Lid geworden op: 01 sep 2011, 06:17

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#6 Bericht door kruis » 02 jun 2015, 17:25

jij hebt een Trump Bow, en een compleet andere set carburateurs.

bij een CV hoeft dat niet, of je moet echt je hele Sporty gekieteld hebben, nokkenassen ed.

Bow
2500++
2500++
Berichten: 2637
Lid geworden op: 26 feb 2012, 07:25

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#7 Bericht door Bow » 02 jun 2015, 18:56

Okay

rene53catalina

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#8 Bericht door rene53catalina » 03 jun 2015, 06:58

eb wel wat anders gekieteld maar dat zet ik niet op het forum :-) :-)

Wolfhead
50-99
50-99
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 dec 2008, 10:22

Re: 190 stock main jet op 1996 883?

#9 Bericht door Wolfhead » 03 jun 2015, 11:58

ok 190 is standaard HDI 1996 voor 883. Ik vermoed dat het met een ander type naald te maken heeft.
Upgrade nr 200 lijkt me overkill.

Ik denk aan oud type naald en een 170 + 45, 2.5 toeren uit om ergens te starten.

Thoughts?

Verder niks gekieteld hier. Het jeukt, dat wel.

w

Gesloten

Terug naar “TECHNIEK > Tuning”