SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

190 stock main jet op 1996 883?
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1191&t=821813
Pagina 1 van 1

Auteur:  Wolfhead [ 01 jun 2015, 21:53 ]
Berichtonderwerp:  190 stock main jet op 1996 883?

tja. net nagekeken en praktijk bevestigd wat de manual zegt: 1996 hdi model heeft stock main jet van 190, ik lees overal dat dit eerder groot is.
Ik had zelf 160 verwacht en wou nu na open filter en uitlaat een 170 uitproberen.

Ben wat verrast dus. mengselschroef staat en stond op 2,5x uit, motor ging prima enkel in erg hoge toeren stotteren-haperen. bougie ok, eerder wit dan zwart maar niet te wit.
x51

tips? heb al veel info gevonden maar dat rejetten-afstellen is nieuw voor me.

Auteur:  Bow [ 02 jun 2015, 06:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

Staat te arm , zal je dus groter moeten . Zowel main als idle groter ,

Auteur:  Wolfhead [ 02 jun 2015, 07:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

I see.
Dat lees ik dus ook overal maar next is 200.

alsjeblief q18

Mijn "HDI" heeft idd 190, de "DOMestic" start bij 160... Ik vergelijk met anderen en 200 lijkt me te groot...
Ofwel verdiep ik me in het CV verhaal ofwel begin ik te experimenteren.

Auteur:  kruis [ 02 jun 2015, 09:08 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

richtlijn is ongeveer 8 tot 10% groter bij open filter en open uitlaat mbt de hoofdsproeier.

stationair sproeier hoeft eigenlijk nooit groter, stationair stel je af met de mengselschroef, als de motor warm is.
je draait de schroef totdat ie zo hoog mogelijk in toeren loopt, met het gas dicht,
en daarna de stationair schroef tot gewenst toerental draaien

Auteur:  Bow [ 02 jun 2015, 14:55 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

Ik heb wel mijn stationaire sproeier vervangen omdat ie veel te arm stond , en dan heb draaien echt geen zin. Als je een maatje groter gaat wordt gebied om te stellen ook weer groter.

Auteur:  kruis [ 02 jun 2015, 17:25 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

jij hebt een Trump Bow, en een compleet andere set carburateurs.

bij een CV hoeft dat niet, of je moet echt je hele Sporty gekieteld hebben, nokkenassen ed.

Auteur:  Bow [ 02 jun 2015, 18:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

Okay

Auteur:  rene53catalina [ 03 jun 2015, 06:58 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

eb wel wat anders gekieteld maar dat zet ik niet op het forum :-) :-)

Auteur:  Wolfhead [ 03 jun 2015, 11:58 ]
Berichtonderwerp:  Re: 190 stock main jet op 1996 883?

ok 190 is standaard HDI 1996 voor 883. Ik vermoed dat het met een ander type naald te maken heeft.
Upgrade nr 200 lijkt me overkill.

Ik denk aan oud type naald en een 170 + 45, 2.5 toeren uit om ergens te starten.

Thoughts?

Verder niks gekieteld hier. Het jeukt, dat wel.

w

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/