Breather bolt

Optimalisering en tuning van de motor.
Gesloten
Bericht
Auteur
mikebike
200-349
200-349
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2010, 13:18

Breather bolt

#1 Bericht door mikebike » 14 jun 2015, 08:01

Hallo
Zijn er ook mensen met ervaring met deze breather bolts?
Op de site van DK geven ze aan dat je meer vermogen hebt,doordat de motor geen warme verbrandingsproducten ( olie en gas) meer mee aanzuigt, en de zuigerkoppen en kleppen blijven veel schoner..
Dit lijkt mij wel wat, alleen moet ik er geen olieblazer van maken, die alles onder de olie blaast tijdens het rijden..
Gr Mike

johan m
500-599
500-599
Berichten: 528
Lid geworden op: 25 aug 2011, 07:21

Re: Breather bolt

#2 Bericht door johan m » 14 jun 2015, 08:10

volgens mij blaas je alles vroeg of laat onder de olie met die bouten, dan kan je beter een kit kopen zodat je alles met een slangetje naar beneden laat lekken.
Kan mij niet voorstellen dat het een merkbaar vermogensverschil gaat opleveren.
De wethouder

mikebike
200-349
200-349
Berichten: 208
Lid geworden op: 16 apr 2010, 13:18

Re: Breather bolt

#3 Bericht door mikebike » 14 jun 2015, 08:24

johan m schreef:volgens mij blaas je alles vroeg of laat onder de olie met die bouten, dan kan je beter een kit kopen zodat je alles met een slangetje naar beneden laat lekken.
Kan mij niet voorstellen dat het een merkbaar vermogensverschil gaat opleveren.

Idd, merkbaar /voelbaar zou 5% ook niet zijn
Tank wel eens Shell V-power om de boel schoner te houden, maar toen zag ik mijn zuigers naar 6000km, en dat viel mij tegen wat een kool er toch nog opzit..
Daarom zat ik te denken, om die pruttel uit het inlaattraject te houden.
Met dat slangetje is opties niet de mooiste manier denk ik?,en het moet niet in de buurt van het achterwiel komen x51

johan m
500-599
500-599
Berichten: 528
Lid geworden op: 25 aug 2011, 07:21

Re: Breather bolt

#4 Bericht door johan m » 14 jun 2015, 08:37

mikebike schreef:
johan m schreef:volgens mij blaas je alles vroeg of laat onder de olie met die bouten, dan kan je beter een kit kopen zodat je alles met een slangetje naar beneden laat lekken.
Kan mij niet voorstellen dat het een merkbaar vermogensverschil gaat opleveren.

Idd, merkbaar /voelbaar zou 5% ook niet zijn
Tank wel eens Shell V-power om de boel schoner te houden, maar toen zag ik mijn zuigers naar 6000km, en dat viel mij tegen wat een kool er toch nog opzit..
Daarom zat ik te denken, om die pruttel uit het inlaattraject te houden.
Met dat slangetje is opties niet de mooiste manier denk ik?,en het moet niet in de buurt van het achterwiel komen x51

Als je serieuze oliesporen gaat trekken is het misschien beter er iets aan te doen....
Tegenwoordig mag het niet meer, maar ik heb zat oude motorfietsen gehad waar de carterontluchting met een slangetje voor het achterwiel eindigt.
De wethouder

Gesloten

Terug naar “TECHNIEK > Tuning”