SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

de mijne start ook niet ,maar knalt wel !!!!
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1192&t=737019
Pagina 1 van 1

Auteur:  Dr.(love) richard [ 28 apr 2007, 18:19 ]
Berichtonderwerp:  de mijne start ook niet ,maar knalt wel !!!!

ik heb sinds nu ook een probleem ! godv.......
mij bike start koud wel ,loopt ook maar als ie het ook maar een beetje warm krijgt slaat ie af.
een bougie eruit gehaald ,en starten .
hij vonkt wel, hij vonkt niet !
oja, en knallen ook als ik telang door start met extra benzine ! ( héhé )
dus conclusie ,bijna 100 % zeker benzine luchttoevoer niet goed ( teveel benzine ? ).
of is toch de bobine defect ?
maarja ,het is nu zaterdag en is alles al dicht tot met dinsdag ( fuc. )
niks rijden dus deze vrije dagen . :cry:

Auteur:  bull [ 28 apr 2007, 19:36 ]
Berichtonderwerp: 

tis wat met die harley's :(

ga de mijne morgen proberen met een tourrit richting tilburg :shock:

bull 8)

Auteur:  charlesb52 [ 28 apr 2007, 21:30 ]
Berichtonderwerp:  doorstarten

Dat knallen bij doorstarten is normaal als je bougie af en toe vonkt; het onvernrande mengsel "ontploft"dan in je uitlaat.
Wel verontrustend wat het wel is. Ben benieuwd!!
Succes met deze dagen, hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden.

Auteur:  Sinner66 [ 30 apr 2007, 19:55 ]
Berichtonderwerp: 

Hey jongens - Herry en Richard - sterkte ermee.
Durf m'n motor eigenlijk niet meer te starten, met al die pech die in de lucht hangt.
Heb trouwens wel ff aan die pech mogen ruiken, zo'n %&&*(-dame in haar ^%^$%&%-Ford Ka die zonder te kijken de parkeerplaats afreed.
Enfin, mijn remmen doen het! :wink:

Auteur:  Herry [ 30 apr 2007, 20:51 ]
Berichtonderwerp: 

Thanx Sinner. We hebben het nodig....
Groeten Herry

Auteur:  jan [ 30 apr 2007, 21:15 ]
Berichtonderwerp: 

dr.richard, heeft jouw bike electronische ontsteking? als het nog punten ontsteking is dan kan het een defecte condensator zijn! je bobine is ook zeer verdacht (bij electronische ontsteking) zelfs ,,lekke,, bougiekabels, liggen ze soms langs een metalen deel?

Auteur:  charlesb52 [ 03 mei 2007, 18:16 ]
Berichtonderwerp:  en

Er al uit; je had ook die 2 Brisk bougies die gebarsten waren???? Had dát er ook iets mee te maken misschien??

Auteur:  Dr.(love) richard [ 03 mei 2007, 19:49 ]
Berichtonderwerp: 

vandaag de bougies en kabels en bobine vernieuwd !!
nog steeds het zelfde probleem ,godv......
krijg wel spanning op de bobine ,maar géén vonk bij de bougies.
alle zekeringen door gemeten zijn oke.
ik heb elektronische ontsteking ,dus geen gezeik met punten enz.
ik ga morgen nog 'ns rond bellen voor info.
maar als het zo blijft kan ik niet naar Veghel zondag met de bike !!!!!

jullie horen het nog !

Auteur:  jan [ 03 mei 2007, 20:40 ]
Berichtonderwerp: 

oei oei!!electronische ontstekings unit kapot!! kan wel! het gezeik met punten is dat je het in de regel simpel kunt oplossen,1x per jaar controleren/afstellen en het hele jaar brommeren!!!

Auteur:  Dr.(love) richard [ 04 mei 2007, 19:22 ]
Berichtonderwerp: 

vandaag pickup ( elektronische ontsteking ) vernieuwd en ...........
nog niet lopen !
dan de bedradingen nakijken bij het stuur ( in het stuur verwerkt ),en plotseling loopt de motor weer !
wat het probleem was is nog niet bekend ,maar hij loopt weer .
en aan de bedradingen was ook niks te zien ( snappen jullie het nog ,ik nie ).
maar de kosten zijn voor de Bobine en bougies + kabels en de pickup ,
schrik niet € 360,00 euries ( pickup alléén € 254,00 ).
maar goed dat ik mijn hart op een goede plaats heb zitten ,anders had de bike het niet overleeft :twisted:
maar als de bike zondag nog start en loopt kom ik naar Veghel s'morgens

cu in veghel ?

Auteur:  Rob43 [ 04 mei 2007, 21:07 ]
Berichtonderwerp: 

Ik zou je run-stop schakelaar maar es nakijken misschien hangt er een
draaje los, of de schakelaar zelf maakt slecht contact.
Succes ermee! 8)

Grtz. Rob43

Auteur:  Rick191183 [ 05 mei 2007, 16:43 ]
Berichtonderwerp: 

Ik heb zelf knopjes gemaakt aan de zijkant van de motor, zodat ik de knopjes bij het stuur kan weghalen. Daarbij heb ik de run-stop schakelaar weggelaten en heb die draden direct gesoldeerd. Want zo'n knop heb ik niet nodig en kan toch voor problemen gaan zorgen op den duur zoals bij Richard waarschijnlijk het geval is.

Groeten,
Rick

Auteur:  Dr.(love) richard [ 06 mei 2007, 11:21 ]
Berichtonderwerp: 

wilde vanmorgen de bike starten en wat denk je ? niks ,nada, niets KUTZOOI !!! :evil:
ben ik maar met de auto naar veghel gereden ,heb ik wel gerrit z'n apenhanger gezien maar ,Gerrit zelf niet ( helaas ).
volgende week de hele elektrische shitzooi nakijken ,en hopen dat ik het kan vinden !
de monteurs hebben alles al opgenoemd wat ik al gerepareerd heb aan de bike ,dus alles nameten volgens de monteurs.
ik hou jullie op de hoogte !

dan rijden jullie maar wat extra km's voor me .

cu

Auteur:  easyrider [ 06 mei 2007, 12:14 ]
Berichtonderwerp: 

snif snif succes er mee en we hopen toch wel dat hij gemaakt is op de meeting garoeten vanuit het douce franse :wink:

Auteur:  charlesb52 [ 06 mei 2007, 18:53 ]
Berichtonderwerp:  Veghel, auto.....

Dus hij doet het weer niet???
Da's wel balen hè!!!!
Ben benieuwd naar 't vervolg!

Auteur:  Reentje [ 08 mei 2007, 17:07 ]
Berichtonderwerp: 

Dr.Richard, ik ben absoluut geen techneut maar ergens een draadbreuk?? Bij mij geen lichtjes niks noppes nada bij sleutel omdraaien, na sleutel en meet werk door technische vriend bleek er bij mij draadbreuk te zijn in een massakabel, gevolg soms wel soms niet.........

Auteur:  Dr.(love) richard [ 08 mei 2007, 19:49 ]
Berichtonderwerp: 

vandaag de kabels door gemeten met nieuwe multimeter ,maar alle kabels zijn goed ,ik heb godverdomme de hele kabelboom open gemaakt om iets te kunnen zien ,maar nee hóór niks te zien .
de relais is goed ,contactslot ook ,accu ook goed ,schakelaars op het stuur ook goed die had ik door verbonden maar maakt niks uit !
heel afentoe slaat ie aan maar na 2 sec. slaat ie weer af ,en daarna weer helemaal niks !
er zit op de accubak een zwart klein kastje met zo te horen een kogeltje erin ,wat dat is weet ik niet ? iemand die het wel weet ?
maar alles wat op de motor zit werkt ,behalve dat ie loopt !
en hij krijgt géén vonk bij de bougies ,maar er staat wel spanning op de bobine .
zelfs ik weet nu ff niet meer wat ik nog kan doen ?
dus HEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPP

Auteur:  Dutchman [ 08 mei 2007, 20:03 ]
Berichtonderwerp: 

De startmotor draait altijd wel??? of hapert die ook.

Als die zo nu en dan ook hapert dan moet het haast aan de massakabel liggen. Kan het dus wel vinden in de mening van Reentje.

Voor wat betreft het zwarte kastje. Alarmsysteem met kwikschakeling?
Als het een uitgeschakeld alarmsysteem is met startonderbreker bv kan dat ook het euvel zijn.

Ben nu waarschijnlijk aan het fantaseren maar ja. Je hebt een motor om erop te rijden dus ik gooi alle in mij opkomende opties maar even op het net.

In ieder geval is het mooi klote voor jou.

Succes ermee.

Auteur:  Dr.(love) richard [ 08 mei 2007, 20:15 ]
Berichtonderwerp: 

startmotor gaat goed rond géén probleem ,en dat zwarte kastje is niet van het alarm want dat heb ik niet ( valt dus ook af ).
en de massakabels heb ik 1 jaar geleden verbeterd die zijn gewoon goed.

Auteur:  jan [ 08 mei 2007, 21:18 ]
Berichtonderwerp:  starten

probeer eens een draadje van accu + naar bobine +; is je bobine goed aan massa? bij twijfel min draadje van bobine naar accu- (min) ik hoor het wel,wel effe org. bedrading van bobine los maken!! gr.Jan.

Auteur:  Sinner66 [ 09 mei 2007, 07:27 ]
Berichtonderwerp: 

Balen man!! :(
Wou dat ik je kon helpen! :?
Hopen dat het euvel gauw gevonden is!

Auteur:  Herry [ 09 mei 2007, 08:25 ]
Berichtonderwerp: 

idem, ik leef met je mee.

Auteur:  Dr.(love) richard [ 09 mei 2007, 15:00 ]
Berichtonderwerp: 

ik heb net de" BANK ANGLE SENSOR " doorverbonden en wat blijkt nu, hij blijft lopen ( yes ).
dit kost weer € 92,00 euri :evil:
dus alles wat ik vernieuwd heb was hoofdwaarschijnlijk niet nodig ,maar wie zal het zeggen ?
voor degene die niet weten wat een B.A.S. is ,die zorgt ervoor als de motor gevallen is dat ie automatisch afslaat ,een soort noodknop dus !
en die is niet goed meer ,hoop ik !

Auteur:  charlesb52 [ 09 mei 2007, 16:03 ]
Berichtonderwerp:  hehe

Gelukkig dat ie weer loopt, maar wel zonde van dat nieuwe spul!!!!
Kun je de gebruikte spullen nog verkopen misschien??

Auteur:  Rob43 [ 09 mei 2007, 19:31 ]
Berichtonderwerp: 

Je kan die BAS er gewoon uitlaten (als je dat wilt), je moet alleen de draad die van je ontsteking komt (groen/grijs of groen/wit) aan aarde (chassis) verbinden dat is dus de zwarte draad die op de plug aan je BAS zit.
De groene draad is +12V .Af-isoleren dus.
Zelf heb ik het ook gedaan bij mijn sportchop projectbike. :D
Hoe meer zgn veiligheden hoe meer kans op storingen!

Succes ermee!
Grtz. Rob.

Auteur:  Dr.(love) richard [ 10 mei 2007, 17:52 ]
Berichtonderwerp: 

vandaag de nieuwe BAS gehaald en gemonteerd !
En hij loopt nog NIET !!!!!!!!! @#!%@#^@$*# GODVER......
nu ben ik het zat ,de kabels worden morgen gewoon doorverbonden met een zwevende zekering er tussen, BASTA .
en als ie afbrand ,jammer dan !

Auteur:  charlesb52 [ 10 mei 2007, 18:48 ]
Berichtonderwerp:  ZZ

met eenZwevende Zekering zou jij niet mogen afbranden!!
Sterkte, en wie heeft de gouden tip???
Heb net Osdorp Posse opstaan met "waarom" op héél hard; toeval??

Auteur:  jan [ 10 mei 2007, 19:51 ]
Berichtonderwerp:  bas

BAS kastje ombouwen naar AS(hoop) kastje!! gewoon rechtstreeks doorverbinden!! als je bang bent dat je omvalt maak je er een trekkoordje aan net zo als bij een jetski, die schakelt de ontsteking ook uit. in de pluskabel van de bobine maak je een bananestekker met een plug zoals gebruikt wordt bij b.v. een geluidsinstalatie. de plug erin dan heb je doorverbinding,de plug maak je met een touwtje aan een van je ledematen, zo gauw je van je fiets afstapt,wel of niet vrijwillig,wordt het plugje uit de plughouder getrokken,voila,machien stopt!!! WERKING GEGARANDEERD!!

Auteur:  Rob43 [ 11 mei 2007, 13:31 ]
Berichtonderwerp: 

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt : de +12V draad is GRIJS,
wordt ook een beetje kippig de laatste tijd......... 8)

Grtz. Rob.

Auteur:  Dr.(love) richard [ 11 mei 2007, 13:41 ]
Berichtonderwerp: 

ik heb vandaag de draden door verbonden met een zwevende zekering ertussen .
en wat loopt ie goed zeg ,moet alleen nog een proefrit maken voor de zekerheid.
wel véél geld uitgegeven wat niet nodig was. :evil:
maar ik weet nog steeds niet wat het probleem was ?
de tijd zal het leren .

Auteur:  SyBorg [ 11 mei 2007, 17:25 ]
Berichtonderwerp: 

Nou da's raar lijkt me. Nieuwe BAS, doet ie t niet, doorverbinden en dan wel... Hmmm. Zei je niet dat je wat aan draden in het stuur had zitten rommelen en dattie het ineens ff deed? Kijk ook hier ff naar...
http://www.buellforum.nl/topic.php?id=4761

Auteur:  Dr.(love) richard [ 11 mei 2007, 20:00 ]
Berichtonderwerp: 

aan de bedradingen ligt het niet ,ik heb elke draad apart doorgemeten !
maar mss dat er idd ergens een diode zit ?
zodra ik ooit een elektrische schema heb van een sportster ,dan zal ik er wel uit komen.
maar nu doen we het zo maar zolang !

Auteur:  s10 [ 16 mei 2007, 18:03 ]
Berichtonderwerp: 

heb als het goed is schema van sportster ergens liggen. zal even zoeken alleen hoe oud istie ,. mail ff s10@home.nl en als je er niet uit komt kom ik wel even helpen als je wilt 2 weten meer dan 1.

gr arwo

Auteur:  charlesb52 [ 06 jun 2007, 05:56 ]
Berichtonderwerp:  nu

Hij doet het dus niet meer.
Accu vol en startmotor draait zei je me; dus aan het laadsysteem ed ligt het niet.
De Briskbougies waren gebarsten en de volgende bougies ook. RaRa, vooral raar dat het porselijn gebarsten was........
Zoals gezegd; misschien de VOES, de schakelaar zelf, de aarde of de andere aansluiting naar de ontsteking?

Succes ermee weer. Niet direkt nieuw kopen, massa en aansluiting is net als de VOES te controleren.

Auteur:  Dr.(love) richard [ 06 jun 2007, 15:44 ]
Berichtonderwerp: 

de voes is het niet want die zorgt ervoor dat de motor stationair loopt ,en dat doet/deed ie wel als ie loopt !
ik denk toch ergens een kabelbreuk maar waar ????????
of slechte massa ????????

ik duik er maar weer 'ns in vanavond !

Auteur:  Dr.(love) richard [ 06 jun 2007, 17:37 ]
Berichtonderwerp: 

net ff bij de bobine liggen rommelen met de dunne kabels eentje zat een beetje los heb ik strakker gezet en wat denk je !!!!!!!

zij loopt weer ,maar voor hoe lang ?
zou het echt zo simpel zijn dat het dit was ?

ik bouw de tank van de week weer terug en rijden maar weer ,en kijken wat er gebeurd.

Auteur:  Big Richard [ 06 jun 2007, 17:41 ]
Berichtonderwerp: 

Hé dr. Richard,

Gelukkig is je evacuatie uit Duitsland dus gelukt. Toen we je bericht tijdens het treffen ontvingen, waren we hevig ontdaan (zie bier drinkende Jurrien op de foto's). Goed te horen dat je in ieder geval de bestemming had bereikt. Zal duimen dat het losse draadje van de bobine de oorzaak was. Laat wat horen hoe het verhaal afloopt !!

Auteur:  Dutchman [ 06 jun 2007, 17:46 ]
Berichtonderwerp: 

Ik hoop voor je dat het dat draadje was. Soms kan iets heel kleins grote gevolgen hebben.

Reinier.

Auteur:  charlesb52 [ 06 jun 2007, 22:23 ]
Berichtonderwerp:  oh

Nog ff metm de mannen van Nostalgia overlegd; 2x bougieporselijn kapot betekent een te hete/te arme motor. Is er iets mis met de carburatie mis???

Toch wel fijn dat Brisk nieuwe bougies stuurde op garantie!

Auteur:  charlesb52 [ 07 jun 2007, 18:35 ]
Berichtonderwerp:  waarom

Waarom start ie ineens?
Wat heb je veranderd?

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/