SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

BMW en toch maar niet....
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1196&t=820978
Pagina 1 van 1

Auteur:  HD Co. [ 17 mar 2014, 15:10 ]
Berichtonderwerp:  BMW en toch maar niet....

Mijn eerste motor was een sportster 883 uit 1994. Die was snel, had nooit problemen en reed me overal heen. Gaandeweg was ik die wat aan het aanpassen. Ik had de primaire kast laten coaten, de andere zijde (kan ff niet op de naam komen) ook. Kleppendeksels en nog wat klein spul. Ik heb toen gekozen voor een grof type coating. Een beetje zoals Harley op de zwarte blokken zelf ook heeft.
Kennelijk was er nog iemand die hem mooi vond want hij werd gejat. Nooit meer iets van vernomen.

Na een Yamaha BT1100, een Dyna FXDX kwam ik wegens rugklachten bij een BMW R1200CL uit. Ik dacht dat ik daar dan mogelijk zonder problemen op kon rijden... het was een verbetering maar niet optimaal. Ik heb hem dus nu te koop gezet en ga terug naar mijn eerste liefde. Het moet, met een beetje mazzel, een nightster worden. Overigens de eerste sportster waar ik maar weinig aan wens te verbouwen, hahaha. Ik ga er waarschijnlijk een ander stuur op gooien maar verder niets aan veranderen.

De BMW is overigens wel een hele leuke machine. Hij is van alle gemakken voorzien. Dat was ook mijn eis. ALs ik zo'n bakbeest koop moet alles er op zitten. Ik had er destijds één op het oog en daar had de vorige eigenaar de radio van uitgebouwd. De speakers zitten er nog in hoor dus je kan hem zo terug bouwen..... weet je wat zo'n kreng kost??? Net als alles aan BMW (net als HD) veel knaken dus!
Maar na wat zoeken vond ik een leuk exemplaar. Ik heb er aardig wat km's op gereden en dat rijdt fantastisch. Het stuurt geweldig ondanks zijn gewicht en loopt mooi soepel.

maar het bloed kruipt.... q16

Auteur:  Felix [ 17 mar 2014, 17:58 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Zelf ook al een aantal malen de overstap naar een andere bike gemaakt maar kom toch ook telkens weer terug bij een Sporty
Suc6 met de verkoop

Auteur:  HD Co. [ 17 mar 2014, 19:44 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Felix schreef:
Zelf ook al een aantal malen de overstap naar een andere bike gemaakt maar kom toch ook telkens weer terug bij een Sporty
Suc6 met de verkoop


Bedankt, heb een mogelijke koper dus wie weet. Ik ga morgen in elk geval even testrijden op een nightster. Ben benieuwd!

Auteur:  charlesb52 [ 17 mar 2014, 20:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Succes, en die C is wel érg lelijk hè.......... x206

Auteur:  HD Co. [ 18 mar 2014, 20:50 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

vandaag gereden op een nightster. Enige minpunt... (call me an idiot) er zitten V&H short shots op met belachelijk veel kabaal... En hij is met een k&n luchtfilter aangepast. Ik vind hem er erg zenuwachtig van geworden. En vraag me af of hij simpel is terug te bouwen naar origineel... Maar eens zoeken.

Auteur:  charlesb52 [ 18 mar 2014, 21:04 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Andere uitlaten zitten er zo op, die K&N maakt niet zo veel uit. Als de ECU aangepast is, dan zou die wel weer afgesteld moeten worden naar de nieuwe combinatie! Denk dat die open uitlaten wat koppel weghalen.

Auteur:  HD Co. [ 18 mar 2014, 21:23 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

charlesb52 schreef:
Andere uitlaten zitten er zo op, die K&N maakt niet zo veel uit. Als de ECU aangepast is, dan zou die wel weer afgesteld moeten worden naar de nieuwe combinatie! Denk dat die open uitlaten wat koppel weghalen.


Ik begreep dat er één of andere module tussen gezet is??? Lijkt mij dat die er dan zo weer tussenuit kan? Ik zal eens vragen. Zag op MP al een originele pijp voor 119 euro. Dat kost me de kop niet. Denk dat ik die module en de V&H pijpen voor meer kwijt kan, haha

Auteur:  Patman [ 18 mar 2014, 21:41 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Of je zet er quiet baffles in.

Auteur:  HD Co. [ 18 mar 2014, 21:47 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Patman schreef:
Of je zet er quiet baffles in.


dat kan maar dan blijft hij wat "nerveus" aanvoelen. Misschien is het ook gewoon wennen. Ik wil ter vergelijk ook een 883 injectiemodel proberen. Maar dei baffles had ik ook bedacht, haha

Auteur:  Patman [ 18 mar 2014, 21:53 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Sporty's zijn over het algemeen nerveus

Auteur:  scheurneusje [ 19 mar 2014, 08:05 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

hey ja oude liefde he.................ik heb tussen chief in ook een honda hornet 900 en een Suzuki vstrom dl100 gehad vanwege mijn rug en nek...
maar heb toch last...
alhoewel nu ik de sportster weer terug heb,merk dat het ook de trillingen zijn die soms.........ach ja als dat het enige is...
veel plezier en er staan er genoeg te koop............vanwaar perse een nighster??

Auteur:  HD Co. [ 19 mar 2014, 18:08 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Scheurneusje, thanks! Ik twijfelde of ik weer terug zou naar een sportster. Ik ben 1,90 lang en das best groot op een sporty. Toch vind ik het plaatje wel kloppen. Gister reed ik een rondje op de nightster en dat was fantastisch. Ik ben gek op het compacte blok en de vormen van de Sportster.
En waarom de nightster? tja ik ben gek op zwart.... Ik vind de zwarte velg en naaf mooi, het grijze blok, de zwarte onderpoten, het zwarte stuur.... kortom; zwart. Haha. Ik vind spaakvelgen mooi dus de "R" en de Iron vallen af omdat de meesten zijn voorzien van spaakwielen. Dan wil ik eigenlijk een 1200 hoewel ik ook geen problemen zie in een 883 en dan een jaartje sparen voor een degelijke conversie kit.

Maar waarom er één verbouwen als Harley me voorziet in een model dat voor mij (bijna) af is...

Auteur:  scheurneusje [ 20 mar 2014, 09:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: BMW en toch maar niet....

Ja daar heb je helemaal gelijk in....
Ik kocht de mijne omdat het een 1000 was wilde eigenlijk ook een 1200
Maar ik vind niet alle modellen mooi en zocht iets waarvan het geheel klopte
Met wat ik wilde en zo alleen nog optisch hoeven te veranderen naar brandweer.
Alleen bleek het een 1000 op papier een ironhead namelijk maar het ok was een 883
Uit 1994.....tja en als ik eenmaal iets wil hebben. ....
Achteraf spijt dat ik toch geen 1200 heb gekocht. ..conversie doe ik niet.
Veel te duur en meeste krijgen achteraf problemen. ..

Veel plezier met de proefritten....

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/