SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

Erik Buell Racing (EBR)
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1196&t=821354
Pagina 1 van 1

Auteur:  Felix [ 01 sep 2014, 01:02 ]
Berichtonderwerp:  Erik Buell Racing (EBR)

Na twee maanden geleden al het design van de 1190SX te hebben onthuld, maakt Erik Buell Racing (EBR) vandaag ook de Europese prijzen van de nieuwe streetfighter bekend. De EBR 1190SX arriveert medio augustus in Europa en wordt in Nederland leverbaar vanaf 15.998 euro.
met een opgegeven vermogen van 185 pk en een koppel van 136 Nm vanuit het niets de sterkste naked op de markt zal zijn. De motor is afgeleid van de eerder gelanceerde 1190RX, maar waar bij andere merken de naakte variant een flink stuk is teruggetuned hebben de Amerikanen dat met de 1190SX niet gedaan.

De 1190SX is een echte high-performance motorfiets met een erfgoed in de racerij. Geheel getrouw aan zijn streetfighter opzet is de 1190SX echter ontwikkeld als dominante straatmachine. Net als alle EBR sportmotoren vertrouwt de 1190SX op tal van kenmerkende Erik Buell innovaties om de handling en prestaties verder te optimaliseren. Waaronder een frame dat als brandstofreservoir fungeert, voor een laag zwaartepunt, naafloze wielen en grote remschijven voor een lager onafgeveerd gewicht, en EBR's gepatenteerde Controlled Swirl Induction (CSI), dat het vermogen vergroot en het verbruik verbetert, met lage uitlaatemissies tot gevolg.

Afbeelding

Auteur:  storzvogel [ 01 sep 2014, 06:06 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

welk blok gebruiken ze nu?

Auteur:  Bow [ 01 sep 2014, 06:09 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

storzvogel schreef:
welk blok gebruiken ze nu?

Maakt het wat uit je ziet het toch niet q117 . Maar vind de bike wel mooi op zijn hoge kont na dan, maar dit hoort weer bij een streetfighter

Auteur:  Jep [ 01 sep 2014, 08:35 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

q104 Like it !

Auteur:  nimjaefighter [ 01 sep 2014, 09:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

niet mijn ding.

Tis net of hij met zn voorkant tegen een blok beton is opgereden en de bike is opgekruld........
Maar ieder zijn ding

Auteur:  kruis [ 01 sep 2014, 10:55 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

blok is in eigen beheer ontwikkeld, mss nog wat Rotax gebeuren erin, want daar heeft ie vlgs mij mee samengewerkt een tijdje,
maar ik weet t ook niet, heb zo'n gekietelde XB9 gehad, en die kon het voorwiel al niet op straat houden,

met dit zitje, en 80 pk meer, zal dat wel helemaal niet meer lukken,
vind hem ook niet zo mooi, mengelmoes tussen japans en ital-design,

geef mij de oude maar

Auteur:  charlesb52 [ 01 sep 2014, 17:16 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

Is idd doorontwikkeld Rotax blok: https://www.facebook.com/ErikBuellRacing

Auteur:  rene53catalina [ 05 sep 2014, 11:08 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

nimjaefighter schreef:
niet mijn ding.

Tis net of hij met zn voorkant tegen een blok beton is opgereden en de bike is opgekruld........
Maar ieder zijn ding


nee hoor , helemaal niet ieder zijn ding , het ie een lelijk rotding en weg er mee x26

Auteur:  Felix [ 14 sep 2014, 21:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

Hierbij ook nog wat gegevens van de nieuwe 1190RX
Afbeelding
Model EBR 1190RX

Motor
Type 72° V-Twin
Koelsysteem vloeistofkoeling
Cilinderinhoud 1.190 cc
Boring x slag 106 x 67,5 mm
Compr. verh. 13.4:1
Klepaandrijving DOHC, 4 kleppen per cilinder
Ontsteking digitaal
Starter elektrisch
Benzinetoevoer elektronische benzine-injectie met 2 poort-injectoren en 2 douche-injectoren, 61 mm inlaatkelken
Smering Dry sump
Vermogen 185 pk @ 10.600 tpm
Koppel 138 Nm @ 8.200 tpm

Transmissie
Aantal versnellingen 6
Eindoverbrenging ketting
Koppeling nat, meervoudige platen, antihop

Chassis
Frame Aluminium Twin Spar, benzinevoorraad in frame
Wielbasis 1.409 mm
Balhoofdhoek 22,4°
Naloop 96,5 mm
Vering voor Showa 43 mm BPF Upside Down, volledig instelbaar
Vering achter Showa monoshock, volledig instelbaar
Veerweg voor 120 mm
Veerweg achter 130 mm
Voorrem Enkele schijf 386 mm, Nissin 8-zuiger remklauw
Achterrem Enkele schijf 280 mm, Hayes 2-zuiger remklauw
Voorband 120/70 ZR 17"
Achterband 190/55 ZR 17"

Afmetingen
Lengte 2.040 mm
Breedte 737 mm
Hoogte 1.110 mm
Zadelhoogte 826 mm
Gewicht 190 kg rijklaar zonder benzine
Tankinhoud 17 liter
Reserve n.b.

Gegevens
Rijbewijsklasse A
Garantie 2 jaar
Adviesprijs NL € 19.998,00
Adviesprijs BE € 16.998,00
Importeur NL EBR Europe

Auteur:  Bow [ 15 sep 2014, 00:34 ]
Berichtonderwerp:  Re: Erik Buell Racing (EBR)

Hopelijk gaan ze er ook officiële races mee rijden, fabriek team

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/