Zo, da's weer een hele tijd geleden dat ik hier ben geweest. Druk, druk,druk hehehe.
Ben veel op zee geweest maar we zijn er weer. Even een update, jullie hebben nog een foto en wat info over de XR tegoed dus hier komt ie dan. Het word een heel verhaal.
Januarie 2009 werd mijn XR1200 geleverd, jippie, iedereen op de schaatsen en ik met een kartonnen bordje achterop (kentekenplaat was nog niet binnen en werd nagestuurt) op de bike en rijden, stervenskoud maar een smile van oor tot oor.
Tijdens het inrijden leek hij steeds minder te gaan lopen maar ik gaf daar in eerste instantie de winter de schuld van. Na 1000 km netjes en rustig te hebben gereden het gas open en toen begon de ellende. Olieverbruik rees de pan uit, 1 liter per 350 km !!!, en het vermogen werd steeds minder, toen het tijd was voor de 1ste beurt (stond net geen 1700 km op) haalde hij nog net 120 in zijn 5. Niet slecht voor een standaard fabrieksfiets met 90 pk.
De monteur (ga altijd naar HD-Point) dacht dat ik een beetje overdreef dus gaf eerst een beurt en na het proefritje kreeg ik te horen dat hij niet 100% in orde was(duh!). Leenfiets mee, goede service trouwens, en afwachten maar. Na 2 weken kreeg ik een belletje dat er een troubleshooter van HD uit Engeland naar de XR kwam kijken want ze konden niets vinden behalve dat hij niet voorruit te branden was. Na weer 2 weken kreeg ik een belletje dat ik een XR demo mee mocht nemen als leenfiets tot mijn XR klaar was, had tot die tijd op een demo softtail gereden (#$%^&*ding, stuurt voor geen meter zo'n softtail) want ze waren er nog niet uit. Na weer 3 weken verder kreeg ik te horen dat ze nog steeds niet wisten wat er loos was, de demo XR was intussen al ingereden en had ook zijn 1ste beurt al gehad, en dat ik mocht kiezen of ze een blok in onderdelen zouden bestellen en dit dan in het carter van mijn huidige blok zouden zetten of gewoon een compleet nieuw blok van HD zelf. Ik heb voor het laatste gekozen omdat de importeur vertelde dat een nieuw blok met hetzelfde nummer door 2 man van de CVO afdeling opgebouwd zou worden en na de nodige testen pas opgestuurd zou worden. Dit ging dan nog wel 4 weken duren voor het klaar en in Nederland zou zijn. Toen ze eindelijk belde dat hij klaar was ben ik hem gaan halen en zelfs tijdens het inrijden merkte ik het verschil al. Hij was zelfs pittiger dan de demo die ik al die tijd heb gehad. Ondertussen ben ik alweer een paar duizend kilometer en de nodige achterbanden verder en het gaat nog steeds vlekkeloos. Heb intussen de nodige aanpassingen achter de rug.
- Remus 2-1 uitlaat met Remus Powerizer
- Pipercross luchtfilter
- Voorkant 2 cm verlaagd zodat hij nog iets strakker door de bocht kan.
- Bagaerekje en sissybar
- 2 nieuwe remschijven (weggereden met slot erop
)
Ik heb nu 2 floating remschijven ( die er nu opzitten had ik nog liggen maar voldoen niet echt) en een progessive suspension kit voor de voorvork in de bestelling, daarna vind het wel best.
Groetjes en wie weet tot ziens , Stef
Foto uploaden kan niet dus die moet je er maar bijdenken