dat wilde ik er eigenlijk niet mee zeggen, het gaat me erom dat die blaffers vanover de grote plas altijd hun bek vol hebben dat ze alles zelf maken,
terwijl 99% aftermarketzooi voortaan via de states uit china komt.
De Victory word zelfs compleet in china gemaakt, weet ook bijna niemand, tot je hem uit elkaar trekt om te coaten, honderdduuzend stikkertjes erop met made in china, al die fietsen worden dus eerst helemaal uit elkaar geschroeft om alle stikkers te verwijderen, om hem erna als een GEWELDIGE YANK te verkopen.
maarja, over de amerikaanse kwaliteit valt ook te twisten,
ik denk zelfs dat over een paar jaar het spul uit china nog beter is dan van een yank
maar laten we de Europeanen niet vergeten, als je in nederland een frame koopt, waarvan gezegt word dat het in holland gemaakt is, heb je HEEEEEEEEEEEL veel kans dat een oostblokkert het in elkaar gebakken heeft, in Polen hopelijk, maar het kan nog erger,
de lassen en materiaalgebruik zegt meestal al genoeg.
En toch stug volhouden dat t hier gemaakt is, yeah, dikke vingert.....
er zijn wel bouwers in Nederland die hun eigen frames maken, en een volledige metaalshop hebben staan met buigers en dergelijke, maar dat zijn niet die stuiterkontjes die uit het schap getrokken worden.
echte bouwers hebben hun frames ook niet op voorraad staan, slechts een paar voorbeelden, maatwerk, dat telt
want als we allemaal hetzelfde willen rijden, was er geen zelfbouw