SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. https://charlesb52.xsbb.nl/ |
|
Van 883tje naar SPORTZILLA1! https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1206&t=718729 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | charlesb52 [ 09 mar 2007, 20:55 ] |
Berichtonderwerp: | Van 883tje naar SPORTZILLA1! |
Van Naar In december 1991 schafte ik haar aan, kenteken in januari '92: Mijn Sportzilla (foto: Ad v. Bohemen). Geïmporteerd door garage Franklin uit Eindhoven waar ik al sinds 1982 kwam met mijn Triumph. Na jaren een Bonneville gecustomized te hebben vond ik het tijd voor een betrouwbare motor :wink: . Na 70.000 km's en veel door-weer-en-wind rijden en reizen een revisie. Door Nostalgia; Nieuwe wiseco's, kleppen en alles wat maar kan slijten. In de Sportzillasite zijn de specificaties rustig te zien, hier een kort verhaaltje van vooral de laatste tijd. Een Müllerclutch en de Mocal thermostaat met Lockhartkoeler bevallen. Zeker voor files en warm weer; Sportzilla was (..keer) in de spaanse Pyreneeën, Picos de Europa, Zwitserland, Dolomieten, Jura, Cevennen, Schotland, Ierland. Cote d'Azur, Val d'Aosta! Bij meer dan 35 graden zelfs in Teruel en Zaragoza! Dan nog een SJP 4gang rearsetje aangepast. Even mee gereden, maar dat beviel niet, die niet-opklapbare steuntjes en het andersom schakelen. Eraf dus en verkocht aan een duitse Sportsterrijder. Kennissen befreesden en verzaagden de deksels. Och ja, dát is customizen; ook een mooi 1028 RAL kleurtje voor de wielen en het luchtfilterhuis, dat overigens een aantal cm's naar voren staat (met dank aan "Luckyhands, Duitsland)... x De JMC haalde ik na heel lang zoeken uit Barcelona, van een Sportyrijder die een 200 band ging monteren. De Performance Machine 4 zuigerige rem staat er wel bij! . Monteren ging alleen met professionele Nostalgiahulp want er ontbraken een paar onderdelen...Gelijk maar de revisie laten doen... Een stuurdemper,zo goed als nieuw, haalde ik van eBay.de af. Voor een schandalig laag prijsje. Omdat het een praktische rijmotor is, is een stuurkuipje en een klokje héél handig: Onze verhouding blijft positief dankzij de Accel bobine, Screamin' Eagle Unit en Brisks die voor hartverwarmende verbranding zorgen. Heerlijk trouwens om een motor te hebben waar iedereen bij vraagt:"Wat is dat voor een merk?" Nog een paar fotoos van de remmerij; 10 zuigers en een 330mm schijf voor. Ook de Lockhart/Mocal-combinatie: . Je ziet ook de oude knipperlichtstaafjes; schroefdraad erin en er kunnen kleine lampjes op! Het linker zijkapje komt trouwens van Thier, redelijk onbekend en toch een nederlands produkt. Paste na enig zaag- en vijlwerk.... Nog een MWmotormount gekocht voor een "prikje" Wordt vervolgd ! |
Auteur: | Big Richard [ 10 mar 2007, 07:36 ] |
Berichtonderwerp: | |
Zie opmerkign Charles: "Heerlijk trouwens om een motor te hebben waar iedereen bij vraagt:"Wat is dat voor een merk?"" Prachtig blok, magnifieke achterbrug en kwijl-veroorzakende-voorpartij. Tja ehhh. toch zijn duidelijk sporen van een Harley zichtbaar. Complimenten voor het betere camouflagewerk. Maar: een motor met een dergelijk karakter en die zo mooi verbouwd is - dat je de vraag stelt "wat is nog standaard?" - tja, dat moet een Harley zijn. Veiligheidshalve zet ik toch de joker in... |
Auteur: | grease monkey [ 10 mar 2007, 09:05 ] |
Berichtonderwerp: | |
Errug mooie fiets geworden! Mooi gemaakt ook, die voorste pulleycover! |
Auteur: | Rick191183 [ 21 mar 2007, 12:33 ] |
Berichtonderwerp: | |
Prachtig, een sportster die technisch helemaal verbouwd is! Ook hier geldt: Rome is niet in één dag gebouwd, noch Sportzilla. Heb sportzilla al eens in levende lijven gezien bij Nostalgia, toen de oliekoeler gemonteerd werd. Groet, Rick |
Auteur: | Sinner66 [ 21 mar 2007, 13:28 ] |
Berichtonderwerp: | |
Mooie fiets! Ik vind die special paint van die fotograaf op je olietank ook mooi!! Heel subtiel, maar wordt wel vaak na-geaapt!!! :lol: |
Auteur: | charlesb52 [ 27 apr 2007, 20:14 ] |
Berichtonderwerp: | Nieuwe fotoos |
Inderdaad, dat subtiele mannetje kom je overal tegen :lol: ! Nog een fotootje van de alu kontaktslotbevestiging, die Rob43 voor me maakte!!! Hier doe je het toch voor; collegiaal op één sportsterforum: SON. Heeft ie mooi, snel gemaakt en is een mooi geheel met de alu MWmotormount. De keyring (nieuw nederlands voor "sleutelhanger") hoort trouwens ook bij Sportzilla; qua kleur én tekst: Op een Sportster moet je ZUINIG zijn; voor mn woon-werk verkeer gebruik ik dan ook het pekelautootje achter in de garage, en ontzie zo Sportzilla: Monique heeft een goede digi camera gekocht en zo kon ik ook een duidelijkere foto van de oliekoeleradaptor/thermostaat maken. Van Mocal iets van €50,00 , terwijl Zodiac 'm bijvoorbeeld voor zo'n €150,00 verkoopt! Vandaag nog m'n provisorisch gerepareerde spoilertje gemonteerd, nadat ik er een tijdje geleden overheen gereden had.....Tijdelijk geplamuurd en gespoten. |
Auteur: | Rob43 [ 28 apr 2007, 20:00 ] |
Berichtonderwerp: | |
Ziet er goed uit Charles! Zie ik mijn werkstuk ook in actie.... :D Grtz. Rob |
Auteur: | hARLEYcOR [ 06 mei 2007, 16:40 ] |
Berichtonderwerp: | |
nette fiets Charles ! :D de achterbrug is ook zeer mooi, hou ik wel van |
Auteur: | charlesb52 [ 12 mei 2007, 11:21 ] |
Berichtonderwerp: | kijima |
Zo, het japanse bezoek van Bon is afgelopen en hij heeft oa de bestelde rem- en koppelingsgreep ( van KIJIMA; made in Japan!!) achtergelaten. Wauw, wat een mooie spullen; naaldgelagerd en met een kortere reach! |
Auteur: | charlesb52 [ 15 jun 2007, 17:03 ] |
Berichtonderwerp: | Pokémon |
Bon nam me uit Japan nog een lasergesneden rvs Pokémon-pointcover (Pikachu!) mee. Ik had al een mooie billet ( Rob43 maakt er trouwens ook hele mooie pointcovers voor een goede prijs., vraag 'm maar eens..), dus ik zal ze wel regelmatig omwisselen! |
Auteur: | Peke [ 15 jun 2007, 17:17 ] |
Berichtonderwerp: | |
Nou dan wil ik die van Rob ook wel eens zien. En dan vraag ik mij af zou ik dat zelf ook kunnen Whahahahaha. Peke |
Auteur: | charlesb52 [ 24 nov 2007, 14:32 ] |
Berichtonderwerp: | Nologies |
Na m'n spoiler al een paar keer kapot gereden en gerepareerd te hebben toch maar een mooie nieuwe van MRP gemonteerd (let ook op de tang in sportzilla-geel ): Dan nog even naar Nostalgia gereden om m'n Nology Silver (made by Brisk, en een kostprijs als goud!) bougies op te halen en gelijk de Nology Hotwires aangesloten. Resultaat: Een meer, eh .....CRISPY gevoel. Ik weet echt geen ander woord. Langere termijnresultaten volgen! xx NOLOGY: http://www.nology.com/home.html Het relocationkitje dat Bon me stuurde moet nog even wachten tot ik risers-met-bouten heb gevonden; de lamp en teller komen dan zo'n 5cm lager en geven de voorkant dan een bulliger/gedrongener uiterlijk hoop ik. De isolatierubbers worden vervangen door een alu solid kitje. Zou een stabieler gevoel moeten geven met sturen, en hopelijk niet veel meer trillingen...... x |
Auteur: | quadcam [ 24 nov 2007, 16:07 ] |
Berichtonderwerp: | |
Als ik de foto van je risers bekijk denk ik dat het geen originele HD risers zijn. Mooie fiets, veel subtiele dingen! En een zeer aparte point-cover! |
Auteur: | charlesb52 [ 27 nov 2007, 16:23 ] |
Berichtonderwerp: | risers |
Zo, toch leuk zo'n forum; 2 leden die me risers aanboden. Rob43 ziet ze binnenkort op de foto, Theo bedankt voor 't aanbod!! Het wordt denkelijk komens weekend dat de koplam lager komt! |
Auteur: | Storzvogel [ 28 nov 2007, 23:12 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Nologies |
wat je leest/ hoort over nology spullen is niet altijd positief, schijnt vooral tussen de oren te zitten...ben benieuwd wat je nu echt merkt! |
Auteur: | charlesb52 [ 09 dec 2007, 16:47 ] |
Berichtonderwerp: | pfui |
Vanmiddag voelde ik me ff wat beter, ziek geweest, vandaar. De verlagingset monteren; stuur, risers, kuipje (priegelwerk!), teller en koplamppetje eraf en dan blijkt, na veel passen, meten, kabels verleggen dat de kabels vanaf de stuurschakelaars te kort zijn én blijven! GVD! Alles weer monteren, en een middagje verder............... Zal dus alleen voor de nieuwere modellen zijn vamn ná 1996....... |
Auteur: | Rob43 [ 09 dec 2007, 21:13 ] |
Berichtonderwerp: | |
Dat is jammer Charles, maar je kan die draden verlengen of er een stuk tussen zetten, solderen , krimpkous, enz......... 8) Grtz. Rob. |
Auteur: | charlesb52 [ 10 dec 2007, 17:29 ] |
Berichtonderwerp: | eeeh |
m'n Stuur is zo'n 85 cm breed , dus waarschijnlijk kom ik daardoor cm's tekort om de verlagingset te monteren. Dus ik moet even denken: óf m'n kleine originele stuurtje (72cm)monteren, óf elektriek verlengen, óf het verlagingsetje an de hand doen ( = verkopen). |
Auteur: | Sinner66 [ 11 dec 2007, 08:15 ] |
Berichtonderwerp: | |
Charles, mss een stomme opmerking...maar zie je dat je teller lager zit met jouw kuipje? :shock: Of wou je voortaan topless door het leven? 8) |
Auteur: | charlesb52 [ 11 dec 2007, 09:11 ] |
Berichtonderwerp: | lager |
Het was de bedoeling óók het kuipje lager te hangen; sámen met teller en koplamp :P . Neen, niet topless; het kuipje hou ik sowieso! |
Auteur: | Sinner66 [ 13 dec 2007, 09:24 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Nologies |
charlesb52 schreef: Het relocationkitje ............; de lamp en teller komen dan zo'n 5cm lager en geven
Toch een stomme opmerking...het staat er gewoon! :oops: |
Auteur: | charlesb52 [ 30 dec 2007, 21:29 ] |
Berichtonderwerp: | pfui3 |
22.15uRemschakelsetje zit erop! Alleen nog een nieuwe remleideing, de oude is te kort enne...gebarsten. Toevallig heb ik er nog eentje liggen, nu ff naar Javier Guzman kijken!! Fotoos volgen!!! |
Auteur: | quadcam [ 31 dec 2007, 08:25 ] |
Berichtonderwerp: | |
Ik ben benieuwd...... hoe is het met de koplamp relocation set? Ik zat te denken dat je het petje toch ook onder aan de bevestigings punten aan de kroonplaat kan zetten, dan hangt ie ook al twee cm lager. |
Auteur: | charlesb52 [ 04 jan 2008, 15:29 ] |
Berichtonderwerp: | chainsikle |
Ik weet nog niet wat ik er mee doe; kabels verlengen of.... Onder 't petje hangen is nét iets te hoog, ik wilde ook de teller lager op de kroonplaatmonteren ( ook een japans setje...) De remleiding past toch niet goed; is een origineel rvs gevlochten ( Russel!) HD accessoire met de remlichtschakelaar verplaatst naar de rempomp; is dus verkocht.... 8) 25-01-08: achterste gedeelte van de uit de US gekomen remleiding was wat lang, de voorste helft te kort. Nostalgia monteerde een langere voorleiding. Het schakelpookje doorboorde ik en het pedaal kwam 2 cm dichterbij zodat het schakelen ook met mijn maat 43 gemakkelijk gaat. Een paar mooie inbusboutje dekken de gaatjes af van de originele duosteuntjes. Het remschakelsetje werkt volgens het oudere Buellprincipe!! xx Dan nog wachten op de duosteun-bevestiging van he franse VD-Classic. Deze zijn bij hun in de maak. Alvast een voorproefje:. En om m'n knieën een aansluiting te even zit ik aan een oplossing te denken als deze; links én rechts: |
Auteur: | sportster05 [ 04 jan 2008, 15:37 ] |
Berichtonderwerp: | |
Ziet er netjes uit. |
Auteur: | charlesb52 [ 16 feb 2008, 12:30 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Weinig van te merken, maar afgelopen week eindelijk eens een nieuwe nummerplaat besteld, afgehaald en gemonteerd. Mijn gescheurde oude zag toch níet uit! Enne: mooi geel |
Auteur: | charlesb52 [ 16 mar 2008, 13:56 ] |
Berichtonderwerp: | Duosteunen |
Van VDclassic de duosteun-bevestiging binnengekregen en Sportzilla voor de 1e keer dit jaar gepoetst . Eigenlijk een simpele oplossing. De steuntje veren nu niet meer mee met de brug. Ze moeten nog iets bijgewerkt worden ivm de aftermarket schokbrekers: x Deze Kawawielen (in Sportzilla-yellow) lijken btw me ook wel mooi: |
Auteur: | chief [ 22 jun 2008, 18:25 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
haha.. ik wil net zeggen dat de link niet goed is.. pas je hem aan maar mooi blokkie! |
Auteur: | quadcam [ 22 jun 2008, 18:29 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Duosteunen |
Deze Kawawielen (in Sportzilla-yellow) lijken btw me ook wel mooi:[/quote] wordt ie nog racyer van |
Auteur: | charlesb52 [ 29 aug 2008, 21:58 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Niet te vergeten in deze story: m'n oerdegelijke Becker-lift! Specifiek voor de Sportster en voor- of achterkant kan "gelift"worden. http://www.becker-technik.de/Sportster- ... ifter.html |
Auteur: | charlesb52 [ 03 okt 2008, 14:23 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Nieuwe polyurethaan dempertjes aangeschaft voor een zekerder stuurgedrag mét demping tegen trillen. De oude zijn wat erg wiebelig/versleten. Jammer dat je de mooie kleur haast niet ziet... Zal misschien de chrome covertjes door een kleiner plaatje vervangen! |
Auteur: | chief [ 04 okt 2008, 01:46 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
eigenlijk moet het geel zijn |
Auteur: | charlesb52 [ 19 okt 2008, 18:50 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Laat uit de US nog een ontluchtingssetje komen; ben die oliewasem een beetje zat, ook als druppels via de ontluchting. Had ook al een alu en kunstof opvangbakje gemaakt, maar dit leek me wel Tec uitzien én handig met het aftap-schroefje aan de onderkant. Bevestiging komt zoals op de spaanse XR-racers: En nog een paar "gepoetste" fotootjes die Ad van Boheemen van Sportzilla maakte tijdens de fotoshoot voor Big Twin op de st. Pietersberg": |
Auteur: | chief [ 20 okt 2008, 02:07 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
mooi ding.. kostda? |
Auteur: | charlesb52 [ 31 okt 2008, 17:14 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
$80 in de US, €165 in Duitsland.................Heb 'm dus uit de USA! |
Auteur: | charlesb52 [ 12 mar 2009, 13:11 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Het verticale tandwieltje is een beetje heen, dus is door een BERYLLIUM (zeer hard) exemplaar! Vanaf 2006 monteert Buell ze standaard..... Developed from the Buell® racing program, this gear provides additional longevity. Fits '95-later Buell tube frame, '00-later Blast® and '03-later XB models. Product ID: 26391-06 |
Auteur: | brede aap [ 12 mar 2009, 16:22 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Is het nog wel een 883? |
Auteur: | charlesb52 [ 12 mar 2009, 21:19 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Neenee, Wiseco 1200! |
Auteur: | 883R [ 14 mar 2009, 09:01 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
Hoi Charles, Wordt het geen tijd voor een keer een andere achterbrug? Weet toevallig misschien een koper met een 883R. Vind het nog steeds zo'n waanzinnige achterbrug. Motor is trouwens helemaal super. Echt een visitekaartje voor de Sportsterclub. Sportster(ke) groeten, Mario 883R |
Auteur: | quadcam [ 14 mar 2009, 12:31 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Van 883tje naar SPORTZILLA! |
charlesb52 schreef: Neenee, Wiseco 1200! met originele koppen? |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |