Laatst een mooie GMA remklauw van "onze Charles" overgenomen,
een mooi 4-zuigerklauwtje die ik op mijn "bijna" standaard 883
Sporty uit 2001 wilde monteren.
Ik was niet 100% tevreden met het remvermogen van de standaard
(ook wel 4-zuiger) remklauw.
Was dus wel erg benieuwd of deze modificatie enig resultaat zou hebben.
De ombouw kostte wel wat uurtjes omdat er geen schetsplaat bij de GMA
klauw zat om deze aan de voorfork te bevestigen.
Gelukkig had ik nog een stuk aluminium liggen van 20mm dik :D
Eerst een malletje gamaakt van karton, en toen de vorm ruw uitgezaagd
en geboord.
Toen met de freesmachine de vorm verder aangepast......
Nog meer passen en meten, gaten boren en nog meer freeswerk
om de klauw in het midden van de schijf te krijgen...
De schetsplaat is lomp dik maar dan kan die ook niet gaan trillen :D
Alles past alleen de remleiding blijkt nu net even te kort...
en ik moet een verloopnippel maken van NPT draad naar UNF draad
om de banjo aansluiting te laten passen.
De remleiding dus op de bovenste aansluiting en de ontluchtingsnippel
op de onderste aansluiting, niet echt ideaal voor het ontluchten maar het lukt toch.
En gelukkig voor mij ! werkt alles boven verwachting.......de Sporty remt
beter dan ooit en dat voordat de blokjes echt zijn ingelopen.