Hallo,
na hier al een tijdje rondgezocht te hebben op het forum naar van alles en nog wat zal ik hier dan ook maar eens mijn projecte voorstellen waar ik momenteel mee bezig ben. De basis waarvan ik ben vertrokken is dus een 883 Sportster met 4 bak uit 1986. De motor zou volgends de vorige eigenaar reeds voorzien zijn van een 1200 kit maar aangezien je dit niet vanaf de buitenkant kan zien kan ik dit (nog) niet met zekerheid bevestigen. Momenteel ben ik nog in het stadium om zo veel mogelijk onderdelen te verzamelen, nu en dan wat pas en meetwerk, maar hoe het totaal ding er uiteindelijk zal uit komen te zien zal vooral afhangen van de dag dat ik hem afwerk, daar ik niet graag werk met plannen en iemand ben die graag van gedacht verandert. Zo wou ik eerst persée een hardtail, maar dit is me uit het hoofd gepraat door heel veel mensen, aangezien ik de motor ook veelvuldig wil gaan gebruiken zou dit moordend zijn. Maar bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en na gisterenavond nog een sleutel en lul sessie met een zeer goede vriend van mij heeft hij mij dan toch maar overhaald om toch lekker mijn zin te doen. Gevolg, net een hardtail kadertje gekocht
, type VS bikes.
Voor de rest waren toch al een aantal onderdeeltjes uit de usa aangekomen en die zullen nu ook wel dienst gaan doen op het hardtail framepje, ipv het originele frame.
Er is nog redelijk wat ander (klein spul) onderweg ook dus daar is het beetje afwachten, maar momenteel heb ik toch meer dan werk genoeg met het oppoetsten van het motorblok en het polijsten van alle alu wat ik toch (voorlopig dan want ik verander rap van idee) nog wil gaan gebruiken. Verder heb ik me gisteren even een nieuwe tig laspost gaan halen, ik wou er al heel lang eentje van mezelf en zag een mooie aanbieding staan op marktplaats, en aangezien ik iets heb tegen spul wat soms veel te makkelijk uit een dik boek besteld kan worden met bijbehorend dikke prijskaartje heb ik me meteen ook maar een 16ton pijpenbuiger bijgekocht. Zo kan ik ook voor het stuur en de uitlaat onder andere mijn ding gaan doen.
Het blok zelf ben ik (voorlopig) van plan om te laten zoals het nu is op de onsteking na dan, nu zit daar een contactpunten ontsteking op, deze zal worden vervangen voor een dynatek aangezien ik toch een beetje bedrijfszekerheid wil. In de toekomst misschien nog een groter carbutje maar dat zal ik dan wel zien.
Goed, dat was het voor vandaag, ik zal proberen om hier mijn projectje zo veel mogelijk up to date te houden.
Tips, en commentaar, doe maar.
Gr, Bert
Wordt het hier een beetje tijd om eens wat foto's te posten, schaam mij een beetje dat het allemaal zo lang moest duren dus bij deze:
eerst en vooral mijn rechterhand:
de huidige toestand:
Spatbordje, in totaal ondertussen een 4tal spatborden aangepast, dit was wel cool maar zal ik uiteindelijk toch niet gebruiken.
Special stift werk op het spatbordje wat er nu opzit en ik wel ga laten zitten, de uiteindelijke paint zal ook wel iets in deze stijl zijn
Benzinetankje van een DKW, bwj. onbekend, gevonden op een oldtimerbeurs en vooral speciaal door het vak bovenop mijn gedacht, past mooi op de sportster ook.
Hopelijk staan ze erop, updates volgen maar nu ga ik geen datums meer geven van dan of dan, lui. Go one, alweer mislukt dus,
, man soms haat ik computers. Er komen er dus nog aan maar daarvoor moet ik eerst eens computerlessen volgen denk ik.
Groeten