SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. https://charlesb52.xsbb.nl/ |
|
Caferacer TjolkManx https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1206&t=817151 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Nozem [ 07 jun 2010, 18:52 ] |
Berichtonderwerp: | Caferacer TjolkManx |
Al een hééle tijd met de voorbereiding bezig en begin nu in de fase te komen dat ik eindelijk kan beginnen met het bouwen van mijn eigen caferacer! Gelijk maar even op eerdere uitspraken terug komen, de bedoeling was een XRTT look-a-like te maken maar moest daar al vrij snel op terug komen vanwege te weinig kennis van de motor maar vooral een te kleine portemetnix... Het idee om een caferacer van scratch op te bouwen begon enkele jaren geleden toen ik mijn 1200S onderhanden had genomen, met de bedoeling er een klassiek ogende caferacer van te maken. Zoals je op de foto kunt zien zijn er nogal wat aspecten die moeten veranderen wil je hier een jaren '60 caferacer van maken, de motor is in bijna alle opzichten te modern, grofweg is alleen het voorspatbord bruikbaar... Mijn doelstelling nu is daar verder gaan waar ik met de 1200 ben gestopt , d.i.: zondermeer de jaren '60 look, bij voorkeur ook met jaren '60 techniek, en wat niet nodig is komt er ook niet op(tenzij ik het kan verstoppen ) De eerste stap was de aanschaf van de donormotor |
Auteur: | quadcam [ 07 jun 2010, 19:01 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
mooie uitlaten op die 1200S het voorspatbord op de ironhead loopt mooier met de band met als die van de Evo, iets waar ik met altijd aan geergerd heb. |
Auteur: | brede aap [ 07 jun 2010, 19:03 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
quadcam schreef: het voorspatbord op de ironhead loopt mooier met de band met als die van de Evo, iets waar ik met altijd aan geergerd heb. Dat is met model 2009 ook opgelost. |
Auteur: | tjolkman [ 07 jun 2010, 19:08 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Laat het feest maar beginnen. |
Auteur: | Felix [ 07 jun 2010, 22:51 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
suc6 ...............blijf 't volgen............... |
Auteur: | Noydster [ 08 jun 2010, 15:37 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Start! |
Auteur: | Nozem [ 08 jun 2010, 18:48 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: mooie uitlaten op die 1200S Was één van de aspecten die ik graag wou behouden, is sinds gisteren een blijvertje! Citeer: het voorspatbord op de ironhead loopt mooier met de band met als die van de Evo Was mij niet eens opgevallen... Wat de donormotor betreft, één onoverkomelijk probleem van de 1200S was het gemis van een kickstarter, naar mijn mening een absolute must voor een caferacer. Heb nog wel aan een constructie gedacht die de startmotor moest vervangen zodat aantrappen mogelijk werd, maar zou waarschijnlijk nogal fragiel worden en de uitlaten maakten e.e.a. eigenlijk onmogelijk. Na verkoop van de 1200S(en de verhuizing van Enschede naar Boekelo)kon de jacht naar een geschikte motor dus beginnen. Inmiddels was wel duidelijk dat het een Ironhead moest worden i.v.m. de kickstarter. Tweede eis was dat de motor per sé links schakelend moest zijn, ervaring met een BSA leerde dat rechts schakelen aan mij niet besteed was. Toen kon het grote speuren naar de typische caferacer/XRTT onderdelen beginnen, iets wat uiteindelijk een grote frustratie werd! Al snel bleek dat ik mij slecht had voorbereid, de XRTT onderdelen bleken niet binnen mijn budget te passen, idee was toen om een XRTT te maken op basis van een Norton Featherbed frame, die ik onverwacht snel kon kopen. Ik ben nog steeds apetrots op het frame, niet in de laatste plaats omdat het een stukkie motorhistorie is(en dat ook uitstraald) maar ook omdat het gewoon een supermooi frame is. Wel was het een schadeframe, maar vakkundig hersteld door de verkoper, de pennen om het frame te kunnen controlleren zaten er nog in toen ik aankwam. Ook zat de achterbrug er bij en een steunpen bij de achterbrug, ook de middenbok behoorde bij de deal( gaat niet gebruikt worden) jammer genoeg geen kenteken. Enkele onderdelen ontbreken nog maar is aan te komen of zelf te maken. Toen ik kort daarna de verleiding niet kon weerstaan er een Norton Manx tank bij te kopen, was de kogel door de kerk: het XRTT verhaal werd aan de kant geschoven en ik besloot het oude plan op te pakken: een Sportster caferacer met een sterke Manx look: |
Auteur: | tjolkman [ 08 jun 2010, 21:07 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Yep, die freempies ken ik wel dromen. Denk dat ik een trouwe fan van je wordt. En ik blijf erbij, een cafe-racer is rechts geschakeld. Maar ik snap je BSA verhaal. |
Auteur: | Nozem [ 09 jun 2010, 19:38 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: En ik blijf erbij, een cafe-racer is rechts geschakeld. Dan hoort er ook een T140 blok in, laten we het er maar op houden dat de mijne nog net iets verfijnder wordt |
Auteur: | tjolkman [ 09 jun 2010, 19:42 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Nozem schreef: Citeer: En ik blijf erbij, een cafe-racer is rechts geschakeld. Dan hoort er ook een T140 blok in, laten we het er maar op houden dat de mijne nog net iets verfijnder wordt Hou ik je aan. |
Auteur: | Nozem [ 14 jun 2010, 20:12 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Inmiddels ben ik al heel wat verder met de voorbereiding. De Sportster is helemaal gedemonteerd en de meeste onderdelen weer verkocht zodat alleen het blok is over gebleven. In eerste instantie gekocht vanwege de kickstarter maar inmiddels ben ik aardig onder de indruk van het uiterlijk van het blok. Jammer genoeg niet horen lopen, mijn ongeduld om met het project te beginnen won het van mijn nieuwsgierigheid. Tijdens de demontage toch een minpuntje ontdekt, het blok is wel erg zwaar! Niet nieuw natuurlijk, maar als je met zo'n blok in de armen staat ( ja ja, ik weet het, nooit alleen op tillen) dan besef je dat het zo veel mogelijk reduceren van gewicht een belangrijke zaak is gedurende het hele project. Waarmee ik het eerste probleem al op mijn hals heb gehaald met de aanschaf van het voorwiel. Twee nadelen van dit Grimeca wiel zijn dat 'tie bepaald niet fotogeniek is( ik was pas om toen ik 'm in het echt zag) en dat zo'n wiel ook erg zwaar is! Aangezien het blok vrij ver naar voren komt in het frame en dan ook nog zo'n zwaar voorwiel, en er ook nog clipons op komen zal ik iets moeten bedenken om dat op te vangen/compenseren om niet een te zware voorpartij te krijgen. Aan de Ceriani voorvork zal het niet liggen, waarschijnlijk wel met zwaardere veren, hetzij óm of in de voorvork. De achterpartij ben ik nog mee bezig, de Hagon achterveren zijn waarschijnlijk te kort en voor het Triumph achterwiel zoek ik nog een velg en nieuwe spaken. Uiteraard zal de conische naaf lichter worden gemaakt door er enkele gaten in te maken. |
Auteur: | tjolkman [ 14 jun 2010, 20:55 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Het gaat ergens op lijken. Vind het wel wat die Grimeca. |
Auteur: | chief [ 15 jun 2010, 02:42 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
zo'n grimeca wiel vind ik juist wel er foto geniek! komt er een magneto op het blok of blijf je de accu behouden? da's een mooi stukkie contra gewicht voor de "zware voorzijde" te compenseren! en die Ceriani zou de (extra) veertjes buiten moeten hebben!zonder kapje enzo.. mooi! |
Auteur: | tjolkman [ 15 jun 2010, 10:21 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
chief schreef: zo'n grimeca wiel vind ik juist wel er foto geniek! komt er een magneto op het blok of blijf je de accu behouden? da's een mooi stukkie contra gewicht voor de "zware voorzijde" te compenseren! en die Ceriani zou de (extra) veertjes buiten moeten hebben!zonder kapje enzo.. mooi! Het nadeel van buitenveren is dat de vorkpoot zo snel beschadigd is. Dat probleem heb ik met mn Triumph. |
Auteur: | chief [ 15 jun 2010, 13:25 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
tjolkman schreef: chief schreef: zo'n grimeca wiel vind ik juist wel er foto geniek! komt er een magneto op het blok of blijf je de accu behouden? da's een mooi stukkie contra gewicht voor de "zware voorzijde" te compenseren! en die Ceriani zou de (extra) veertjes buiten moeten hebben!zonder kapje enzo.. mooi! Het nadeel van buitenveren is dat de vorkpoot zo snel beschadigd is. Dat probleem heb ik met mn Triumph. je zou de veren kunnen coaten met teflon..maar dat is denk ik niet echt binnen het budget.. |
Auteur: | Nozem [ 15 jun 2010, 19:56 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: komt er een magneto op het blok of blijf je de accu behouden? nee, heb ik wel een tijd overwogen, inderdaad om de accu te laten vervallen en dus gewichtsbesparing. Inmiddels heb ik me laten vertellen dat een magneto toch niet helemaal ideaal is, het zou problemen geven met het ontstekingstijdstip bij hogere toerentallen. Komt nog bij dat ik met een kleine accu toe kan omdat ik geen startmotor heb, moet dus makkelijk ergens te verstoppen zijn. Ben dankzij Tjolkman's topic en jouw reactie daarin sowieso aan het twijfelen tussen punten en electronische ontsteking. Citeer: Het nadeel van buitenveren is dat de vorkpoot zo snel beschadigd is. Dat probleem heb ik met mn Triumph Dat wist ik dus niet! Komt dus te vervallen. Worden dus zwaardere binnenveren en een paar vorksokken (of vorkrubbers of hoe ze ook genoemd worden) om de poten. |
Auteur: | tjolkman [ 15 jun 2010, 21:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
chief schreef: je zou de veren kunnen coaten met teflon..maar dat is denk ik niet echt binnen het budget.. Daar had ik ook aan gedacht. |
Auteur: | chief [ 16 jun 2010, 01:16 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Nozem schreef: Citeer: komt er een magneto op het blok of blijf je de accu behouden? nee, heb ik wel een tijd overwogen, inderdaad om de accu te laten vervallen en dus gewichtsbesparing. Inmiddels heb ik me laten vertellen dat een magneto toch niet helemaal ideaal is, het zou problemen geven met het ontstekingstijdstip bij hogere toerentallen. Komt nog bij dat ik met een kleine accu toe kan omdat ik geen startmotor heb, moet dus makkelijk ergens te verstoppen zijn. Ben dankzij Tjolkman's topic en jouw reactie daarin sowieso aan het twijfelen tussen punten en electronische ontsteking. . sjonge.. niet alleen vrouwen breng ik dus aan het twijfelen ik weet niet hoeveel je voor een accu over hebt maar er zijn tegenwoordig ook inimienie accu's met de kracht van gewone. ben ze ooit eens tegengekomen op het internet maar de naam weet ik niet meer. ze zijn zo groot als 2 pakjes shag plat op elkaar. |
Auteur: | tjolkman [ 16 jun 2010, 02:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Kleine accu en elec.ontsteking. Meer hebbie toch niet nodig. En is het niet mogelijk om de dynamo in de primaire bak te plaatsen? Volgens mij zoiets als een Evo (en net als mn Triumph) Ja, daar izzie wwer met zn Triumph. |
Auteur: | tjolkman [ 07 aug 2010, 03:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Is er al progressie? |
Auteur: | chief [ 07 aug 2010, 03:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
tjolkman schreef: Kleine accu en elec.ontsteking. Meer hebbie toch niet nodig. En is het niet mogelijk om de dynamo in de primaire bak te plaatsen? Volgens mij zoiets als een Evo (en net als mn Triumph) Ja, daar izzie wwer met zn Triumph. earley evo's hebben de dynamo in het koppelingshuis. volgens mij heben ze dezelfde ingaande as.. strak idee.. en ja.. hoe staat het ermee? |
Auteur: | Felix [ 07 aug 2010, 22:59 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
tjolkman schreef: Het gaat ergens op lijken. Vind het wel wat die Grimeca. mooi wiel |
Auteur: | Nozem [ 08 aug 2010, 08:21 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
De laatste ontwikkeling is dat ik de Super Trapp's, die ik vol enthousiasme van quadcam had overgenomen, weer heb verkocht. Een andere Sonner was er zeer blij mee en rijdt er al mee rond. Verder zeer druk met van alles en nog wat behalve met de Sportster... Maar ben vooral bezig met het zoeken naar ander werk, de situatie bij mijn huidige werkgever is niet te harden en dat duurt nu al weer zo'n 5 jaar. Ben inmiddels benaderd door een vorige chef om bij hem te komen werken maar is een baan in de twee-ploeg, en als ik ergens een schurfthekel aan heb...Maar ja, blijven bij mijn huidige werkgever is ook geen optie...moeilijk, moeilijk, moeilijk... Inmiddels is gebleken dat verkoop van de Buell niet mogelijk is en die heeft ook wat aandacht nodig, als het dan toch een blijvertje is dan wel naar mijn smaak, ik ben dus aan het kijken naar een ander stuur, zadel en mischien een andere rearset. Vorige week een nieuwe accu in de Buell gezet bij Twin Service, kwam daar met iemand aan de praat die binnenkort een XRTT frame gaat namaken van origineel!! De man had verstand van zaken en had nog de nodige tip's voor mijn project. Trouwens, Tjolkman, jouw idee voor de dynamo is een goeie! Zat zelf te denken om de dynamo op de plek van de startmotor te frotten en dan het oliefilter op de plek van de dynamo maar denk dat zo'n "Inline" dynamo mij beter past! En Chief wat de ontsteking betreft, ben nu op zoek naar een magneto... Maar voorlopig eerst werken, overwerken, huis schilderen, tuin bijhouden, andere keuken plaatsen, douche sausen, stroom in car port aanleggen, achterste schuur opknappen, bedienings- en tellerkabels voor klassieke motoren maken,enz. enz. enz. |
Auteur: | sporty [ 08 aug 2010, 12:28 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Ha Nozem De generator van een 4bak evo gaat niet werken,deze zit op de plaats waar bij jou de kickstart zit (achter de koppeling). Er zijn wel kleine wisselstroomgeneratortjes te koop die op de plaats van je gelijkstroomdynamo komen,deze zijn zo groot als een oliefilter. Minder gewicht en veel betrouwbaarder!! |
Auteur: | Nozem [ 08 aug 2010, 12:51 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Sporty, het idee van Tjolkman is te mooi om te laten lopen, ongetwijfeld is daar een mouw aan te passen. Evengoed, dank je wel voor je inbreng! Heb ondertussen wel in de gaten dat er vele optie's voor het blok zijn. En dat is voor mij de sport, een zo kaal en licht mogelijk blok maken. Voorlopig eerst maar eens zien dat ik het spul op de wielen krijg! |
Auteur: | sporty [ 08 aug 2010, 13:59 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Helaas niet,ik ben er ook al mee bezig geweest maar de stator zit op de zelfde plek als de ratchet van de kicker. Ik rijd zelf nu weer met mijn laat 84 ironblok (evo koppeling en generator)maar na veel puzelen heb ik het maar opgegeven. Was nog wel bezig om via het startmotorgat met een as en tandwieloverbrenging te proberen. |
Auteur: | Enrico [ 09 aug 2010, 21:42 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Wat heb je met het blok gedaan of wordt nog gedaan? Worden de koppen geflowed, welke nokkenassen, carburateur etc? |
Auteur: | chief [ 09 aug 2010, 22:50 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
sporty schreef: Helaas niet,ik ben er ook al mee bezig geweest maar de stator zit op de zelfde plek als de ratchet van de kicker. Ik rijd zelf nu weer met mijn laat 84 ironblok (evo koppeling en generator)maar na veel puzelen heb ik het maar opgegeven. Was nog wel bezig om via het startmotorgat met een as en tandwieloverbrenging te proberen. rubbermount dynamo setup? deze zit op de krukas ipv de koppeling.(net als een BT eigenlijk..) nog nooit geprobeerd of het kan..maar het zou een nieuwe invals hoek kunnen zijn.. |
Auteur: | sporty [ 10 aug 2010, 07:44 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Daar heb ik ook al naar gekeken ! Bij de 5bakken zit de stator inderdaad achter het voortandwiel maar om die te monteren moet je je hele primaire kast wegfreezen en komt je tandwiel te ver naar buiten waardoor ook je koppeling verder naar buiten moet. Was zelf al aan het vogelen geweest met verschillende carters (oa 4bak/5bak) maar kwam tot de conclusie dat ik dan beter ineens een S&S carter kan kopen,boutpatroon aanpassen voor shovel/pan cylinders en een late ironhead nokkenas erin!!! Voila een PANSTER Met wat freeswerk moet in een 5bak wel een kicker te bouwen zijn!! |
Auteur: | Nozem [ 14 aug 2010, 18:56 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Zo, vakantie!! Tijd om e.e.a. aan te pakken! Het dynamo verhaal houdt me wel bezig, maar wordt een moeilijk verhaal weet ik dank zij sporty. Voorlopig even niet belangrijk, ik moet eerst de boel op de wielen zien te krijgen, lijkt me een betere basis om het blok correct te plaatsen en mocht ik weer met andere dingen bezig gaan dan is het makkelijker de boel aan te kant te rollen. Ben nu op zoek naar onderdelen(lagers,bussen, stofkappen, enz.) om de Ceriani voorvork in het Norton frame te krijgen, ook mis ik de as om de achtervork in het frame te hangen. Citeer: Wat heb je met het blok gedaan of wordt nog gedaan? Worden de koppen geflowed, welke nokkenassen, carburateur etc? @ Enrico, het blok houdt me enorm bezig, in eerste instantie was het de bedoeling het blok zonder wijzigingen in het frame te hangen en het blok later aan te pakken, maar inmiddels besloten toch sowieso de nodige pakkingen te vervangen i.v.m. lekkage, en als het blok dan toch los ligt... Wat het mij bij het blok zo moeilijk maakt is de overkill aan info! Vraag tien mensen om hun mening en je krijgt tien verschillende verhalen!(vandaar mijn pb aan jou, ik hoop dat jij e.e.a. voor mij op een rijtje kunt zetten ). Zoals de zaken er nu voor staan zie ik het blok als volgt voor me: Standaard carter en cilinders,lichtere stoterstangen, evo koppen(twee voorste), dubbele carb(Mikuni met vlakke schuif), één uitlaat aan linker kant, magneet onsteking met sterkere condensator, oliekoeler met thermostaat, oliereservoir als spoiler onder het blok,oliefilter, primaire ketting vervangen door belt. Verder twijfel ik nog over andere nokkenassen en zuigers( zoals jij al eens fijntjes aanhaalde, de motor moet nog wel aan te trappen zijn...). Verder laat het idee van het vervangen van de versnellingsbak mij ook niet los, de bak zal in ieder geval goed worden nagekeken v.w.b. de lagering. |
Auteur: | Enrico [ 15 aug 2010, 21:07 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Ik heb je de link voor Andrews Cams http://www.andrewsproducts.com/PDF_file ... IronXL.pdf Ik heb een vriend gevraagd naar kickstart.......Hij bleef maar grijnzen nadat ik vertelt heb wat jij wil. Die grijns had 2 redenen. Technisch vindt hij 't geweldig.....praktisch is een heel ander verhaal. Hij maakt zich een beetje ongerust ivm met starten(!) kicken is niet altijd een succes en het zal minder worden naarmate de compressie omhoog gaat. Met een goede ontsteking en goede afstelling moet het wel te doen zijn (?) Je moet voor je het blok gaat bewerken eerst precies weten wat je er echt mee wil doen. Dit geld voor de cam's carb koppen etc. Het zou kl... zijn als je je ergert aan het niet rijdbare blok in de stad of juist geen vermogen in het midden gebied ofzo. Heb ik je weer niet verder geholpen hè? |
Auteur: | Nozem [ 16 aug 2010, 07:32 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: Je moet voor je het blok gaat bewerken eerst precies weten wat je er echt mee wil doen. Ik ben mij wat het blok betreft nog aan het oriënteren, daarbij ga ik uit van twee dingen: gewicht en betrouwbaarheid. Natuurlijk moet een caferacer sportief zijn maar ik zoek het vooral in het optimaliseren van het standaard Iron blok. Het blok stevig onder handen nemen is verleidelijk maar de motor moet natuurlijk wel aangetrapt kunnen worden(kleplichters en/of naontsteking geeft natuurlijk iets meer speling ) maar of het blok dat op den duur lekker vindt... De ideeën die ik hierboven op een rijtje heb gezet, zijn volgens mij allemaal te doen, het grootste probleem voor mij zal de grondspoiler/carterpan/oliekoeler worden, mischien dat die grijnzende vriend van je daar handig in is? |
Auteur: | Enrico [ 16 aug 2010, 20:57 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
-vriend is handig maar maakt geen olietanks. wordt wel heel speciaal die olietank........ Op m'n Narley ('57 Norton met '75 Iron Head) gewoon in het frame. tankje wil je van Aluminium? |
Auteur: | Nozem [ 17 aug 2010, 06:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: wordt wel heel speciaal die olietank........ Waarschijnlijk te speciaal, maar het biedt in mijn ogen te veel voordelen om het helemaal los te laten. Ik zal 'm uit twee stukken aluminium moeten frezen, en dat zal dan een 3D verhaal worden of laten gieten en nabewerken. Logischerwijs te hoog gegrepen, mischien toch mijn baas eens lief in de ogen kijken... Voorlopig eerst maar eens zien dat ik de balhoofdpartij compleet krijg |
Auteur: | tjolkman [ 17 aug 2010, 11:08 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Nozem schreef: Citeer: wordt wel heel speciaal die olietank........ Waarschijnlijk te speciaal, maar het biedt in mijn ogen te veel voordelen om het helemaal los te laten. Ik zal 'm uit twee stukken aluminium moeten frezen, en dat zal dan een 3D verhaal worden of laten gieten en nabewerken. Logischerwijs te hoog gegrepen, mischien toch mijn baas eens lief in de ogen kijken... Voorlopig eerst maar eens zien dat ik de balhoofdpartij compleet krijg Olie in frame? Net als vroeger. |
Auteur: | Nozem [ 17 aug 2010, 11:49 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: Olie in frame? Jij met je Triumph... Nee hoor,op zich een goed idee maar het Nortonframe leent zich hier niet voor,hoewel...onder de tank is ruimte zat... Neh, toch maar niet doen, straks is de benzine aan de kook Heb trouwens vanmorgen FTR gemailt voor de nodige onderdelen, mochten ze dat hebben zit ik er aan te denken het spul op te halen. Kan ik gelijk het restafval bij jou achter de deur gooien |
Auteur: | tjolkman [ 18 aug 2010, 10:32 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Nozem schreef: Citeer: Olie in frame? Jij met je Triumph... Nee hoor,op zich een goed idee maar het Nortonframe leent zich hier niet voor,hoewel...onder de tank is ruimte zat... Neh, toch maar niet doen, straks is de benzine aan de kook Heb trouwens vanmorgen FTR gemailt voor de nodige onderdelen, mochten ze dat hebben zit ik er aan te denken het spul op te halen. Kan ik gelijk het restafval bij jou achter de deur gooien Ben tot volgende week woensdag thuis. Ik hoor het wel. Het weekend is zeker ok. |
Auteur: | Nozem [ 03 sep 2010, 20:11 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
De vakantie zit er haast weer op maar van de grootse plannen is weinig terecht gekomen. Wel ben ik bij FTR geweest en dat was een goeie beslissing! Heb veel opgestoken van Rob van FTR. Ik ben er naar toe gegaan met het frame, achterbrug, voorvork en achterwiel. Hij heeft me op wat aandachtpunten gewezen v.w.b. het Featherbed frame. Jammer genoeg kon hij niet de lagers leveren om de Ceriani vork in het frame te plaatsen, ik zal de balhoofdpen dus wat aan moeten passen. Wel heb ik het Triumph wiel bij hem achtergelaten, die gaat hij voor mij voor elkaar maken, jammer genoeg wacht dat ook op onderdelen. Ook nog wat Norton onderdelen besteld voor het frame en ik kon natuurlijk niet naar huis gaan zonder clipons en een set handels En afgelopen week een paar keer bij Vincent van Twin Service in Enschede geweest, heb een complete pakkingset gekocht voor het blok en natuurlijk de nodige info ingewonnen over hoe mijn blok aan te pakken, of beter, even polsen naar zijn visie Voorlopig gaat het dus nogal traag, maandag weer aan het werk, en dan voorbereiden voor de Veterama in Mannheim in oktober. Ik hoop dat ik binnenkort naar FTR kan om de spullen weer op te halen zodat ik de boel op de wielen kan zetten, ik ga er vanuit dat het dan wat sneller gaat. |
Auteur: | tjolkman [ 03 sep 2010, 23:38 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Goede lui die van FTR. Rob was ooit mn buurman en die heeft me zo'n beetje leren spaken. Weet wel zeker dat ze je een hoop kunnen vertellen. Doe ze maar de groeten uit Vlaardingen Ben ieder geval weer blij dat ge weer aan het plannen bent, en by the way, de Bjoel zou toch verkocht worden? |
Auteur: | Nozem [ 04 sep 2010, 11:41 ] |
Berichtonderwerp: | Re: Caferacer Sport Manx |
Citeer: Ben ieder geval weer blij dat ge weer aan het plannen bent, en by the way, de Bjoel zou toch verkocht worden? Het plannen gaat door maar sta te popelen om te beginnen! ik hoop toch op korte termijn de spullen op te kunnen halen en eindelijk met bouwen te beginnen. En ja, de Buell was verkocht, totdat bleek dat de koper eerst zijn eigen motor moest verkopen om e.e.a. financiëel rond te krijgen. Lullig was dat hij ondertussen was overboden op Marktplaats. Moraalridder als ik ben heb ik bieder nr.2 even aan het lijntje gehouden, maar toen nr.1 afhaakte had nr.2 inmiddels een andere Buell gekocht! ik denk dat de Buell een blijvertje is, maar kan daar wel mee leven |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |