Ik heb mij al eens voorgesteld toen ik lid ben geworden van dit forum.
De 2007 XL1200 Nightster die ik gekocht heb, is een USA import die in 2009 op kenteken is gezet.
Waarschijnlijk hebben ze hem even omgebouwd en weer teruggebouwd.
Ik vond deze Nightster bij Fennema in Apeldoorn en heb hem met de nodige korting
zonder garantie zo achter in de bus meegenomen.
Omdat ik een goed contact had bij Motormechanica in Nieuwegein heb ik hem direct
daar afgeleverd voor een volledige check-up en modificatie.
In ieder geval moest er een nieuwe achterband op en daar begon het al.
De vorige eigenaar had hem waarschijnlijk veelvuldig afgespoten met een hogedruk reiniger.
Gevolg was dat de achteras behoorlijk aangedaan was en er bijna niet uit te krijgen was.
Bij Motormechanica hebben ze de as weer volledig hersteld en hij draait nu weer lekker in het vet.
Als wens had ik een ander stuur, want het stuur wat er nu op zat was ook niet origineel
en voor mij een beetje laag. Dus het werd een breder stuur en met risers wat verhoogd.
Alles in mooi zwart.
Zo ook de forwardcontrols. De originele zijn al mooi zwart en geven mij de perfecte zit.
Het luchtfilter zag er ook niet... daar was op gemorst en ik kreeg het bijna niet schoon.
Als iemand nog een tip heeft om het ruwe oppervlakte van je blok ook schoon te krijgen,
dan hou ik me aanbevolen. Het luchtfilter is in ieder geval ook gepoedercoat en dat staat
een stuk mooier.
Als laatste heb ik de spiegels omgedraaid naar beneden toe. Ik vond al dat je verdomd
weinig zag. Je armen zitten echt in de weg.
Het lijkt alsof de knipperlichten in de weg zitten, maar na een artikel op een USA forum
bleek het heel eenvoudig: de inbus losdraaien en dan kan je de knipperlichten naar binnen
toe verplaatsen zodat je de linker spiegel rechtsonder kan doen en omgekeerd.
Nou, dat scheelt echt een slok op een borrel
Wat een geweldig zicht heb je nu. Enige nadeel is dat de tekst op het spiegeltje nu op zijn
kop staat. Nou ja....
Als finishing touch heb ik inmiddels mooie afdekmoertjes erop gezet. Deze waren origineel chroom maar
na goed ontvetten heb ik met een zwarte lakstift van Motip ze mooi afgelakt. Ziet er top uit!
Charles had het in zijn commentaar al gezegd: Je bent nooit klaar...
Zo kwam ik op een USA forum van die mooie afdek ringen tegen (trim) en deze stonden op eBay te koop.
Nou staat de dollar lekker laag dus ik heb dat eens geprobeerd. Nou binnen 2 weken in huis en het resultaat mag er wezen.
Mijn achter-/knipperlicht is glans en de knipperlichten voor zijn mat. De ringen passen perfect en de oranje voor
zijn vervangen door amberkleurige en voorzien van een oranje bolletje. Wel moest ik 1 pool van de 2 afplakken
anders brandde hij konstant. Kijk zelf maar wat je ervan vindt...
gr. Jan
Mocht je de foto's in hogere resolutie willen zien dan staan ze op:
http://www.flickr.com/photos/jandenhartogh/