Aanschaf een jaar geleden, was al een beste motorfiets. 'One size fits all' gaat niet op bij Harley Davidson en het werd al snel tijd om 'm te customizen. Precies de bedoeling van het bedrijf natuurlijk! Maar dit doe ik wel volgens streng concept, Harley Sportster is een amerikaans product, dus moet het zeker Harley blijven. En niets wordt toegevoegd zonder goedkeuring van de officiële vertegenwoordiger van Harley Davidson, de dealer. Hier de veranderingen aan de motorfiets op rij.
Zo kocht ik 'm 20 oktober 2009:
Met 10.596 km op de teller en een schattig buddy sitje erop.
Mijn Harley Davidson XL 883 SUPERSPORTSTER zoals die er nu uit ziet. (15-02-2011) Ernaast zoals die geïmporteerd werd uit Engeland, Harley Davidson XL 883 Sportster december 2006.
Het werd al snel glad weer, een veilige valbeugel moest er maar meteen opkomen. Een fraai rekje op het achterspatbord, kei nutteloos! En de vierkante reflectoren op het achterspatbord vervangen door ovale. Ook kon ik niet goed bij m'n stuur, dus pullback risers erop.
Wauw, m'n snelheidklok staat rechtop!
Binnen een maand of twee, de klok terug gezet naar afleesbare stand dmv van een plaatje. Voorvork rubbers voor een beetje 'oldschool sporter' look. Relocatie kit van m'n achter knipperlichten. En het koplampkapje vervangen door een zwarte.
Pa en ma vonden op tijd thuis komen ook belangrijk.
Harley klokje gekregen.
Vakantie tijd kwam eraan en moest ik voorbereidingen treffen voor m'n motorreis. De 'Ghostbrackets' werden gemonteerd zodat ik mijn zijtassen aan m'n motor kon hangen.
Ik begon nou al te rijden als een pro
, het werd tijd om iemand mee achterop te nemen. Maar zeker niet met dat tuttige poefje. Het gave zadel van een Sportster 883 R op marktplaats gespot en gekocht. En nieuwe banden erop.
Inmiddels mijn motorvakantie 2010 aangebroken. Een breder stuur hiervoor aangeschaft en een sidebag. Meteen de spiegels verlaagd.
Tijdens de vakantie reis ondervonden dat m'n remmen te kort kwamen en m'n vering toch wat slapjes was.
Eerst wat aan m'n remmen gedaan. Daarvoor was dit lijstje nodig:
-wiel
-vorkpoot
-remklauw
-grotere remcilinder
-remschijf
uiteraard alles nieuw, was een hele dure ingreep.
En tot nu toe, last but not least. Nieuwe achtervering en voorvering van progressive suspension.
Voor 'Fork Springs Progressive Rate' en achter 'Progressive Suspension 440 13,5 inch'. Heavy duty!
Inmiddels heel wat rijervaring rijker, 10365 km verder. Kilometerteller op 20961.
Ben nog lang niet klaar voordat het een echte 'Harley Davidson SuperSportster' is. Moet nog heel wat gebeuren.
Wordt vervolgd........