bij deze de hippie killer een leuk project wat ik samen met mn broer heb gedaan voor rene een vriend van ons die zn hele leven al aan de harley zit
2 jaar geleden heeft rene een heftig ongeluk gehad met zn mooie hardtail bigtwin wat m een tijdje uit de running heeft geslagen na meerdere operaties en een lange
revalidatie is hij weer redelijk goed op de been
rene's mooie choppy
choppy na aanrijding
inmiddels heeft rene weer een mooie softail bigtwin in bezit en begon t weer te jeuken om iets creatiefs te doen en is t project hippie killer geboren
de hippie killer is een vrij lompe overkill oldschool chopper met een dikke 4 cil yamaha race blok
we zijn een aantal weken geleden aan de slag gegaan de bike naar rene's wensen aan te passen en op te bouwen we zijn begonnen met de tunnel van de tank te verlagen
om de tank hoger te krijgen en er meer brandstof in te kunnen gooien ook hebben we nieuwe bevestigings punten gemaakt en een funny custom benzine kraan
daarna zijn we aan de slag gegaan om er een overkill vette sissy op te maken die tevens dient als fender strut ziet er top uit
daarnaast hebben we op verzoek van rene een leuk detail aan de sissy toegevoegd een guardian bell hier zat uiteraard een leuk verhaal achter wat ik nog niet kende
dit belletje beschermd motorrijders tegen kwade geesten kijk maar eens bij google onder harley davidson guardian bells best leuk
daarna zijn we aan de slag gegaan met de achter spattert beetje uitrichten stukje eruit halen voor de ketting bevestigings punten maken en aanpassen en kijken
dat we t ijzer een beetje recht erop kregen
daarna was t stuur aan de beurt de basis van t stuur was al klaar hebben er alleen nieuwe uiteindes aan gelast mn broer had nog wat proppen gedraaid ter versteviging
aangezien t 2 diameters zijn en ik heb ze erop geplakt ook lekker lomp
hierna waren de uitlaatjes aan de beurt we hebben de oude spruitstukken op een 10 - 15 cm door gezaagd en van daaruit verder gegaan met nieuwe buis vrij snel
van 2 in 1 gegaan en zo naar achter maakt echt wel een brute sound (uiteraard zonder demping) en uiteindelijk worden ze nog ingewikkeld met band
t volgende was links en rechts een vrij lompe beugel fabriceren van dikke staalstrip deze zijn bedoeld om aan een kant de reserve tank te dragen en aan de
andere kant een munitie kistje waar je mooi een koel elementje en een paar biertjes in kunt gooien
verder hebben we er nog een olie tankje in gehangen wat mn broer en ik een tijdje geleden eens gemaakt hebben dit dient dan wel niet voor de olie dat zit al in t blok
maar hier komt alle electro in te zitten hebben m ook een beetje verfraaid met een herman munster style piston heb helaas nog geen foto waar ie erin hangt
alleen los op de bankschroef
verder hebben we hier en daar nog wat beugels gemaakt voor de uitlaat en zadel e d en wat plaatjes erop gelast voor t kontaktslot en de startknop en nog wat andere
knutsel dingen en t staalwerk is nu redelijk afgerond rene zou m nu voor de rest opbouwen en vanalles aansluiten hier en daar nog wat richten en dan wachten
we tot ie er een testrit mee gaat maken kijken of alles goed is en goed functioneerd en dan gaat de paint fase beginnen kan er niet op wachten ben echt benieuwd
hoe ie er uit gaat zien in de lak
naarmate t project vorderd hou ik jullie op de hoogte en zal in weer wat pics posten
groeten tim rene en bas