hier een update van hoe het er nu bijstaat
koppen terug in elkaar en kleppen gelapt zijn weer nieuw wel wat werk aangehad ik had ze beter even licht kunnen laten slijpen want vooral de uitlaatkleppen waren hier en daar flink ingebrand.
gisterren cilinders terug van het boren en setje pistons
eens terug thuis gekomen begin ik de pistons uittepakken en ik merkt direkt dat er iets niet klopt want dit zijn gewoon platte pistons zonder inkeping. dus ik had al zo een donkerbruin vermoedde dat dit zo ni goe ging komen. vanonder in de doos kwam ik ook noch instructies tegen met een tempplate kit omdat bij deze set de koppen moette geflowd worden!!!!!!
en toen dacht ik
godverdoemmeeeeeeeeeee !!!!!
dus wat een hoop gekloot !!!
ik vond de set pistons al verdacht goedkopp 150 maar had ze op voorhand niet gezien en lage blijkbaar al even op het schap ( prijs stond er noch op in belg frank)
dus nu ben ik verplicht voor de koppen te laten flowen en waarschijnlijk ineens grotere kleppen te steken!!!! dus uren ligge schuren aan die klote kleppen was blijkbaar voor niets
gelukkig ken ik de zaakvoerder heel goed die pistons heeft geleverd en cilinders heeft laten boren dus word er samen voor een oplossing gezocht omdat hij er ook ni bij had stil gestaan dat het platte zuigers waren.
maar toch redelijk klote!!!!!
iemand een idee wat dat grapje zou koste van grotere kleppen en zittingen en koppen flowen?????