Hierbij mijn WAS - IS project.
Zoals op de onderstaande foto heb ik hem in 2007 uit de showroom gehaald: dikke tank en wielen. Brede voorvork en heel veel chrome. Het eerste jaar, tot aan de winter heeft hij zo rondgestampt:
Superrally Busseloo:
In die tijd had ik al een beeld hoe het zou moeten, maar hoe en met welke onderdelen dat was nog de vraag.
Het eerste winterproject was het vernieuwen van de bedrading. Dat was niet tof aangelegd, en ik wilde de bedrading door het stuur hebben.
Exact weet ik het niet meer, maar aan de foto's te zien zijn er toen door mijn shop wat aanpassingen doorgevoerd:
- Side mount
- Rearfender inkorten
- Zadel
- Kleur
En nog heul veul chrome en een voor mij veel te lange vork. En de wens om de voorvork in te korten om de lijn 'rechter' te krijgen.
Onderstaande de voor en na foto's om duidelijk de verschillen te zien:
Hieronder duidelijk, voor mij, de verbeterde 'lijn':
Afgelopen winter heb ik weer de bedrading aangepast. Nu door al het electrisch van het stuur te halen. De lichtschakelaar dim/groot heb ik in de koplamp gemonteerd.
L&L heeft de zogenaamde electrobox, en die wilde ik. Het contactslot, oil-light, kill-switch en startbutton zit hierin verwerkt.
De houder waar origineel de shoke en contact zit heb ik aangepast tot alleen een shoke hendel.
Tijdens de bouw:
Lichtschakelaar in de koplamp.
Tevens een FX koppelingshendel en een rond spiegeltje erop gezet.
Het enige wat qua electrisch nog moet is een oldschool hornswitch. Die komt ergens op het frame onder de tank.
En wat dan nog rest:.....rijden en dromen van een nieuw project: een FX Shovel zoeken en deze dan nabouwen op basis van m'n XL.
(Of wel: een Shovel 1200 in deze bouwen, maar dat kan niet...)