SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

bevesting carbarateur
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1230&t=700244
Pagina 1 van 1

Auteur:  henk1200 [ 21 jan 2007, 10:31 ]
Berichtonderwerp:  bevesting carbarateur

Sportstervrienden ,
Ik heb een technische vraag waar misschien iemand antwoord op kan geven ,
Laatst was ik een stuk aan het rijden en i n 1 keer voor een stoplicht stopte mijn motor ermee na een lichte plof en kreeg hem niet meer aan de praat .
Na wat gezoek zag ik dat de cabarateur van de inlaatbuis was geschoten gedeeltelijk , de cabarateur daarna weer in de zwarte ring gedrukt en probleemloos ( 100 km ) naar huis gereden zonder problemen .
Nu is mijn vraag hoort de zwarte afdichtring tussen inlaat en cabarateur niet vast te zitten door middel van een klem? of beugeltje op de cabarateur ergens ?

Auteur:  charlesb52 [ 21 jan 2007, 12:00 ]
Berichtonderwerp:  carb

Heb je een evo?
De luchtfilterplaat houdt alles op z'n plaats. Of als je een aftermaket luchtfilter heb, een beugeltje!
Het "terugploffen" zorgt dat er een flinke kracht de "verkeerde kant op gaat".
Bij een pre-evo weet ik zo niet hoe de bevestiging is; alhoewel alléén in een rubber manchet gestoken lijkt me ook erg wankel...

Auteur:  henk1200 [ 21 jan 2007, 12:25 ]
Berichtonderwerp: 

Charles, luchtfilter is orgineel en als ik de deksel eraf haal zie ik 2 bouten met de plaat die volgens mij alleen op mijn carbarateur vastzitten , het luchtfilterhuis zit verder goed vast op de cabarateur alleen het geheel zit vind ik vrij los op het inlaatspruitstuk . Bedankt voor je antwoord als je nog een tip of oplossing hebt hoor ik het graag van je
gr henk

Auteur:  charlesb52 [ 21 jan 2007, 13:04 ]
Berichtonderwerp:  ?

Bij de 5 versnellings-sportsters gaan de holle bouten door het luchtfilter naar de koppen! En zorgen ervoor dat de carburateur vást zit.

Auteur:  henk1200 [ 21 jan 2007, 16:28 ]
Berichtonderwerp: 

Charles dank je wel voor je tip ,ik heb inmiddels de 2 bouten waarmee het geheel op de cilinders vastzit iets vaster gezet , ik denk dat ik een lichte backfire gehad heb waardoor de afdichtring eraf is gesprongen . ga toch maar even laten nakijken of mijn verbranding in orde is , vond de bougie`s ook wat aan de zwarte kant , misschien kan iemand mij vertellen of de sproeier is bij te regelen ?of is het een sproeier met vaste maat?

Auteur:  charlesb52 [ 21 jan 2007, 16:41 ]
Berichtonderwerp:  sproeiers

sproeiers zijn vast!
Als alles origineel is, dan zijn donkere bougies erg raar! Standaard staat elke sportster eerder te arm afgesteld. Zelfs met een (dynojet)sproeierkitje blijven de bougies zoals ze moeten zijn.
Denkelijk loopt je motor te rijk. Choke te lang aangehad, luchtfilter verstopt?

De bouten niet té vast aandraaien; ze zijn hol. Eventueel een beetje loctite(niet de sterke) erop houdt ze op de plaats.

Auteur:  henk1200 [ 21 jan 2007, 20:09 ]
Berichtonderwerp: 

Charles , dat van die choke kan wel kloppen , bedankt voor je uitleg vandaag. Ik heb nog 1 vraagje , :roll: de voorvork olie , hoe kan ik deze controleren / bijvullen? is hier een maattabel voor ?
groet henk

Auteur:  charlesb52 [ 21 jan 2007, 21:34 ]
Berichtonderwerp:  vork

Voor de 39mm modellen behalve de 1200S:
Als ie olie verliest zijn de keerringen kapot; dus gewoon regelmatig de olie verversen!
Aftappen en 9 oz. ( is dacht ik) 300cc per kant bijvullen.
Er blijft altijd een klein beetje inzitten, als dat óók eruitgegoten is, dan 10,2 fluid ounce ( pak m beet 30cc meer).
Standaard zit er geloof ik SAE20 in, ik gebruik Screamin' Eagle olie of SAE 30 samen met de hardere PS voorvorkveren.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/