Dat choke-geval is iets waar ze in Milwaukee eens hun kop zouden mogen over breken. (dat plastiek inlaatbochtje aan de carbu eveneens) De reden waarom jouw chokeknop afbreekt..is omdat je de achterste bout te hard vastzet. Ik heb momenteel hetzelfde voor...het knopgedeelte is afgebroken, dus je kan over het gedeelte waar de draad opzit...een plastiek busje schuiven met wat Locktite en daarover een spanringetje (zo een kleintje waar de de benzineleiding mee opspant. Hoe harder je dat ringetje aanspant, hoe stroever je chokekabel zal lopen. De chokeknop lijm je er weer op met secondenlijm (let er wél op dat er geen lijm in de "gaine" loopt waardoor de kabel vastgeraakt)
Nog een tip....origineel zit de chokekabel in de voorste uitsparing, doch in een gat dat naar ONDER toe open is. Vandaar dat veel mensen die té hard aanspannen (uit schrik dat de kabel en chokeknop naar beneden dondert) en zodoende de boel naar de wip spannen. Aangezien bij mij de claxon elders zit, gebruik ik de middelste uitsparing (met het gat naar boven) waardoor er heel weinig spankracht nodig is, daar de chokeknop nooit kan vallen gezien hij mooi in het nokje ligt.
|