sherrif schreef:
OK heb vlotterbak eraf gehaald... was volledig proper... daarna onder op de vlotterbak zit bij de mijne een rond ding dat met drie schroefjes vastzit... Die ook losgehaald ... pooiiingg veertje terug zoeken .. gevonden! en dan die handel ook eens bekeken ... Proper geen vuil stof of andere onzuiverheden... Alles terug gemonteerd gestart en..... terug hetzelfde boehoehoe....
Iemand nog wat tips?
Ik heb nu tijdje niet meer gereden (benzinetank moest eraf en herspoten worden) maar daarvoor deed hij alles perfect dus moet het toch iets zijn dat plots kan optreden of door het verwijderen terugplaatsen van de tank...
En ik ging net enkele dealers afdoen om hem proberen te slijten... zal mooi zijn met plas benzine eronder... daar krijg ik nog 1000 euro voor...
dat ronde ding met drie schroefjes en wegspringveertje
.. was volgens mij je acceleratiepomp. daar zit het probleem niet denk ik..
ik ga nu ervan uit dat je een HD carb hebt..
als je de vlotterbak los hebt gehaald leg je die weg en pak je carb in je handen en houd hem ondersteboven...
zo nu weten we zeker dat we het over het goede stuk hebben..
nu zie je als het goed is een groot plastic of messing ding, wat je heen en weer (op en neer) kan bewegen. (afhankelijk van het type en bouwjaar van de carb)
dit is je vlotter.
als je deze omhoog en omlaag beweegt zie je een soort van pennetje in je carb heen en weer gaan. (deze zit dus vast aan je vlotter)
dit ding moet je dus hebben om te controleren en schoon te maken, ook het hulsje/buisje waar het ingaat moet je even controleren en schoonblazen. hierna zet je de vlotter weer in elkaar.
daarna is het tijd om de vlotter afstelling te controleren.(de volgende manier is een snelle en ruwe controle/afstel manier als je alles precies goed wilt doen met de fabrieks marges e.d zal je echt even ergens een handboek moeten regelen.)
frot een kort oud stukje benzine slang op de benzine aansluiting.
leg je vlotter zo op tafel dat hij op zijn zijkant ligt met het scharnier van de vlotter omhoog.
als het goed is ligt nu je carb iets schuin de bovenkant (de echte bovenzijde dus) ligt nu schuin naar beneden.
blaas nu eens in de benzine slang: lukt het om met niet al te veel kracht te blazen dan is je vlotter afstelling verkeerd.
mooi! we hebben het probleem gevonden.
nu nog oplossen..
de simpele manier: buig het metalen plaatje van de vlotter iets zodat de vlotter weer netjes afsluit als de carb zo op de tafel ligt.
dus even blazen in het slangetje als hij plat ligt, nu moet je er niet meer doorheen kunnen blazen.
til vervolgens (al blazende) de bovenkant van de carb rustig een stukje op. nog voor dat de carb horizontaal is moet je door het slangetje heen kunnen blazen.
met een beetje geluk is nu je lekkage opgelost door het bijstellen van de vlotter.
succes!