Het is inmiddels alweer zo,n 2500km geleden maar voor de volledigheid m'n verhaal afmaken wellicht dat iemand er wat aan heeft?
Op advies van Marcel van BikeHospital een andere ontsteking gemonteerd ( geschikt voor 1200) , de vaste stoterstangen vervangen voor verstelbare.
Ik heb na revisie het blok in elkaar gezet en had destijds al wat twijfel over de positie van de nokkenassen. Het was eigenlijk niet mogelijk om de markering van de 1e op te lijnen met de 2 as. Ik heb de beste positie genomen echter bleek nu dat het toch niet juist was.
De camtiming gecontroleerd volgens het artikel uit de website van ;
http://www.nrhsperformance.com/tech.shtml .
De assen toch een tandje verdraaid, de timing marks staan nog steeds niet recht tegenover elkaar maar het moet het 1 of het ander zijn.
De boel weer in elkaar gesleuteld en het resultaat is gelukkig naar tevredenheid, motor loopt een stuk beter.
Laatste wat nog op m'n lijstje staat is een set andere uitlaten, nu een paar long shots van Big Crowl. Volgens BikeHospital is de diameter te groot waardoor de luchtsnelheid te groot/ tegendruk te laag is.
Ze geven ook een fluitend geluid alsof er een lek is, niet ideaal dus. Ben dus opzoek naar een andere set.
In ieder geval de nodige kilometers gemaakt (tja vakantie is weer voorbij dus het woon werk gebeuren is weer van start) zonder problemen.
Een verse achterband doet ook wonderen.
Tot zover, groeten.
MArk