SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. https://charlesb52.xsbb.nl/ |
|
olie in uitlaat https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1230&t=820654 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | lowrider [ 01 sep 2013, 10:19 ] |
Berichtonderwerp: | olie in uitlaat |
Hoi heb vandaag gemerkt dat mijn voorste uitlaat blauw rookt meeste in relantie bij stoppen thuis merk ik olie in uitlaat wat kan het zijn toe aan revisie??? |
Auteur: | Perkele883 [ 03 sep 2013, 09:47 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Welke olie gebruik je? |
Auteur: | storzvogel [ 03 sep 2013, 17:01 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Perkele883 schreef: Welke olie gebruik je? maakt dat uit? lekt de ene olie meer langs de klepsteel dan de andere ? |
Auteur: | lowrider [ 03 sep 2013, 17:52 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
heb dit probleem pas sinds kort en heb dus geen andere olie gebruikt,voordien was dit niet waarschijnlijk de olieschraapveer zei mij iemand tja,olie in de gaten houden en vol gas,dan kan de olie uit de pijp,haha |
Auteur: | Bow [ 03 sep 2013, 22:30 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Als het je zuiger veren zijn moet je dit ook merken met rijden , dan staat ie olie te verbranden en dat ruik je wel |
Auteur: | chief [ 04 sep 2013, 01:02 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
olie schraap veer of klepseal.. ik zou eerst de klepseals vervangen aangezien de oude niet echt een goede reputatie hebben ten opzichte van de nieuwe soort. de koppen moeten eraf en de kleppen eruit, als de koppen eraf zijn kan je meteen in de cilinders kijken of je daar vreende krassen ziet. |
Auteur: | lowrider [ 04 sep 2013, 18:20 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
dan moet de blok los en eruit om de cilinderkoppen eraf te halen en de kleppen eruit te nemen als ik dat door iemand zou laten doen,wat kan mij dat kosten? kan het kwaad om zo wat verder te tuffen grts |
Auteur: | chief [ 04 sep 2013, 19:33 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
nee, om de koppen eraf te halen hoeft het blok niet eruit. tank eraf en evt het zadel en er is precies genoeg ruimte om de kop eraf te halen. (en erop te zetten) kan het kwaad? mwah..de milieu politie laten we even buiten beschouwing.. je verbrandings ruimte komt vol met kool te zitten met als gevolg dat de ontbranding niet goed verloopt en je een beetje vermogen gaat missen. als er veel kool in zit kan de cilinder gaan pingelen, dit is wel slecht trouwens.. ook kan je cilinder gaan "nadieselen" als er veel kool in zit. contact uit en toch nog even doorploffen is dat. je moet je olienivo heel erg goed in de gaten gaan houden.. wat verder tuffen... je kan het doen en dan van de winter de koppen eraf halen. ik weet niet waar je woont, maar je kan eens keertje bij langs komen om de koppen eraf te halen.... |
Auteur: | lowrider [ 05 sep 2013, 19:31 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Hoi woon in België tussen Diest en Leuven is wel wat ver naar Soest maar hoelang werk zou dit zijn en als ie open ligt moeten we nog nieuwe stukken hebben eventueel soms kom ik wel in Sittard grts |
Auteur: | chief [ 06 sep 2013, 00:33 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
dat is wel erg uit de richting ja... je zult nieuwe koppakkingen nodig hebben en nieuwe klepseals. (ervanuitgaande dat je de seals vervangt) tijd... afhankelijk van hoe snel iemand is. maar als ik het ruim neem... voorbereiding... 6 min tank en zadel eraf... 15 min (evt bobine: 2 min) inlaatspruitstuk met carb eraf... 10 min klepdeksel eraf: 5 min (per deksel) kop eraf.. 25 min (per kop) kleppen verwijderen 10 min (per kop) seals verwijderen en nieuwe plaatsen 4 min (per kop) en dan alles in omgekeerde volgorde.. tel er bij alles 5 minuten bij op en bij het terugplaatsen van de kop 10 min extra ivm moment stellen. |
Auteur: | RoelVP [ 06 sep 2013, 06:15 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
lowrider schreef: Hoi woon in België tussen Diest en Leuven is wel wat ver naar Soest maar hoelang werk zou dit zijn en als ie open ligt moeten we nog nieuwe stukken hebben eventueel soms kom ik wel in Sittard grts Rijd gij 's morgens soms over de E314 richting Leuven/Brussel? |
Auteur: | lowrider [ 06 sep 2013, 12:42 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
hoi,nee rijd niet op de E314 met de sportster 4bak |
Auteur: | lowrider [ 06 sep 2013, 12:49 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
hoi,dit alles vereist wel enige kennis van zaken,neem ik aan, of kan een leek hier ook zich aan wagen kan je de kop eraf halen zonder de motor uit de kader te nemen? wie kan mij eventueel verder helpen in de buurt van mij of richting grensgebied zou dit op een zonnige herfst-winterdag willen plannen grts |
Auteur: | lowrider [ 08 sep 2013, 11:16 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Oei geen reacties meer zeker een lastige zaak toch grts |
Auteur: | chief [ 08 sep 2013, 12:08 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
je moet wel een beetje handig zijn, als je dat bent kan je het best zelf doen. |
Auteur: | lowrider [ 08 sep 2013, 14:16 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Hoi wat zou jij vragen om deze klus te klaren materiaal inbegrepen grts |
Auteur: | Perkele883 [ 13 sep 2013, 18:01 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
storzvogel schreef: Perkele883 schreef: Welke olie gebruik je? maakt dat uit? lekt de ene olie meer langs de klepsteel dan de andere ? uhm ja uiteraard - synthetische olie zou echt een slecht idee zijn |
Auteur: | Perkele883 [ 13 sep 2013, 18:05 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
lowrider schreef: hoi,dit alles vereist wel enige kennis van zaken,neem ik aan, of kan een leek hier ook zich aan wagen kan je de kop eraf halen zonder de motor uit de kader te nemen? wie kan mij eventueel verder helpen in de buurt van mij of richting grensgebied zou dit op een zonnige herfst-winterdag willen plannen grts Ne goeie handelaar in de buurt: American Choppers in Sint Pieters-Leeuw, daar ga ik altijd, de enige die ik enigzinds vertrouw in ons land (ps ik ben van Leuven) |
Auteur: | philippehopman [ 06 okt 2013, 15:24 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Hallo mensen, Ik had de afgelopen maanden 2 topics geplaatst: beetje rook uit uitlaat en: olielek wat onvindbaar is, Nu heb ik het probleem gisteren tijdens een toertocht met HDC putte gevonden! Er stroomt olie in mijn achterste uitlaatpoot. Dit is dus OOK zeer waarschijnlijk een klepseal die slecht is, je kan namelijk zijn dat er aan de onderste bout waar de uitlaat mee aan de kop geschroefd zit, soms een druppeltje olie valt op de startmotor. Dit was allemaal niet te vinden omdat het maar eens heel af en toe is. IK ga nu ook mijn klepseals vervangen, igg van de achterste cilinder. Omdat lowrider er problemen mee heeft zal ik wel het een en ander op de foto vastleggen kan ie een beetje meekijken mocht het nog nodig zijn. Nu ff een vraag hierover: is het perse nodig dat de hele kop verwijderd wordt? kan je niet de zuiger bovenin zetten zodat de klep niet naar beneden valt? Ik hou jullie op de hoogte |
Auteur: | kruis [ 06 okt 2013, 16:41 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
kop hoeft er niet af sloop een oude bougie, las er een luchtnippel op, en zet de cylinder onder druk op met de compressor. dan blijven de kleppen strak gesloten. voor de zekerheid zet je ook de zuiger bovenin |
Auteur: | lowrider [ 06 okt 2013, 18:24 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
thx philippehopman enne goodluck |
Auteur: | philippehopman [ 06 okt 2013, 19:09 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
jah ik wou er net aan beginnen, motor starten om richting sleutelruimte te rijden, in zn 1e versnelling, koppeling los gebeurt nix, Schakelen, geen reactie. Ik denk: nee toch! Bak kapot! Ik kijk naar rechts: riem naast de motor op de grond! Fuck! In tweeën gebroken, en dan ook precies op de plek waar al 2,5 jaar een bultje met een klein steentje zit. 2mm c.a. Dus ik zal me eerst daar maar eerst eens over buigen! De pulleys zien er ook niet echt kakelvers uit, dus daar zal ik ook maar eens andere voor zoeken. Wordt vervolgd. |
Auteur: | lowrider [ 07 okt 2013, 20:35 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
tja,ga toch moeten geloven dat je bij een harley altijd een koffer sleutels moet bij de hand hebben!!! |
Auteur: | Bow [ 07 okt 2013, 21:00 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Dat maakt het ook zo leuk om Harley te rijden , sleutelen en rijden |
Auteur: | Perkele883 [ 08 okt 2013, 09:24 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
kruis schreef: kop hoeft er niet af sloop een oude bougie, las er een luchtnippel op, en zet de cylinder onder druk op met de compressor. dan blijven de kleppen strak gesloten. voor de zekerheid zet je ook de zuiger bovenin a zeer goed plan, dan kan je ook zien of de druk er langs in- of uitlaatklep uit lekt. Ik ga me der straks één maken |
Auteur: | kruis [ 08 okt 2013, 09:53 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
als je de veren eraf hebt, voel dan gelijk of de klepsteel speling heeft in de geleider. als dat is moet de kop er alsnog af om nieuwe geleiders te zetten, want dan red je het niet meer met nieuwe rubbers |
Auteur: | lopezdijkstra [ 08 okt 2013, 18:00 ] |
Berichtonderwerp: | Re: olie in uitlaat |
Perkele883 schreef: kruis schreef: kop hoeft er niet af sloop een oude bougie, las er een luchtnippel op, en zet de cylinder onder druk op met de compressor. dan blijven de kleppen strak gesloten. voor de zekerheid zet je ook de zuiger bovenin a zeer goed plan, dan kan je ook zien of de druk er langs in- of uitlaatklep uit lekt. Ik ga me der straks één maken Je kunt ook een compressie meter "slopen". Kun je voor een paar tientjes kopen en is ook handig om in de kast te hebben. Succes! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn UTC |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |