Hallo even een klein vraagje.
Mijn zoon is nu in het bezit van een sportster 1200, (mijn oude fiets) en zoals het
er nu naar uitziet heeft de achterste cillinder een lekkende koppakking.
We vinden namelijk al een tijdje olie op de achterkant (richting het achterwiel) van de
koelribben wat olie.
Het olie peil loopt niet echter schibarend terug, en blijft overigens mooi zwart. Verder is
er aan de motor zelf (qua lopen) ook niets te merken, maar met dit euvel kan hij
denk ik niet oneindig blijven doorrijden. Dus ik denk dat de pakking binnenkort een
keer vervangen moet worden.
Maar hij zit niet zo ruim bij kas
, dus we willen graag weten of dit erg in de €
papieren gaat lopen, en komt er bij zo'n operatie nog meer dingen kijken of is het
simpel cillinder koppie er af, nieuwe plaatsen en klaar is kees...
We zijn nou niet dat je noemt echte sleutelaars, dus weet nu al bijna zeker dat het
werkje uitbesteed zal moeten worden, om erger te voorkomen.