SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1230&t=821054
Pagina 1 van 1

Auteur:  Foxmans [ 17 apr 2014, 09:13 ]
Berichtonderwerp:  Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Beste allemaal,

Ik heb sids kort een brandstof verbruik toename met mijn standaard HD Iron 883 uit 2010.
Eerst was het verbruik 1:20 en nu 1:14.

Ik reed met open dempers 1:20, met standaard dempers 1:19.
Daarna toch weer de open dempers gemonteerd met zelf gemaakte DB killers.
Helaas waren de DB killers te nauw ,de motor hield licht in en bij koude motor sputterde hij.
Ik heb de DB killers weer verwijdert en nu is alles weer als vanouds.....
Maar nu is mijn benzine verbruik behoorlijk omhoog gegaan.... 1:14 dus.
Ook kan ik de motor niet starten op de zijstandaard, de motor slaat niet aan en geeft melding dat de standaard uit staat.

Het lijkt er wel op dat de motor op een "noodloop" staat, maar er brand geen enkel motorcontrole lampje.
Motorcontrole lampje werkt goed, zie ik bij contact aan en als motor loopt dooft hij . ook als je nog niet start en gewoon het contact aan laat staan.

Kan dit en is het makkelijk te resetten??

Iemand enig idee?

Auteur:  charlesb52 [ 17 apr 2014, 09:22 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Denk dat de dealer met diagnose-apparaat zal moeten helpen. Lijkt me voor hem "simpel"!

Auteur:  kruis [ 17 apr 2014, 10:55 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

je kunt de accu een paar minuten loskoppelen, in princiep moet hij dan weer op de basis instelling terugvallen.
1 minuut is voldoende, ik doe meestal 5 minuten

is er nadien toch nog een probleem, dan geeft hij dat aan met het controle lampje, en moet je langs de dealer

Auteur:  RoelVP [ 17 apr 2014, 11:42 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Als hij niet start met de zijstandaard, dan staat hij in versnelling. Je moet hem in neutraal zetten.
Staat hij in neutraal zonder het groene "N" lampje, is je neutraal sensor waarschijnlijk kapot.
Als hij al in neutraal staat, en je ziet ook het groene "N" lampje branden en hij start nog steeds niet, zal er ergens wel een andere sensor naar de vaantjes zijn.
Ik vermoed dat hij normaal staat met de standaard ingetrokken?

Auteur:  bert111 [ 17 apr 2014, 18:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

?????????????????????????

Auteur:  Foxmans [ 19 apr 2014, 19:31 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Motor staat altijd op zij standaard. Neutraal lampje brand gewoon . motor stond gewoon in zijn vrij je zou dus zeggen dat alle sensors werken. Vandaag accu half uurtje los gehaald. Morgen maar eens starten.

Auteur:  Foxmans [ 22 apr 2014, 18:22 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Vandaag motor gestart op zij standaard. Motor sloeg aan en bleef netjes lopen.waarschijnlijk reset dus wel geholpen, nu nog even wachten op het benzine verbruik.

Auteur:  Foxmans [ 20 mei 2014, 18:23 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Benzine verbruik is weer ok. Resetten heeft goed geholpen!

Auteur:  Felix [ 20 mei 2014, 21:37 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Afgelopen SON weekend gelijk eens mijn benzineverbruik gemeten ,kom op 1liter 26 km weg q117
bij normaal woon werk verkeer door de stad 1 op 19

Auteur:  J.Beau [ 21 mei 2014, 07:57 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Op SON reed ik ook 1 op 25 waar ik normaal zo rond de 21 zit q18

Auteur:  Foxmans [ 21 mei 2014, 08:01 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Ik kom nu niet verder dan 1:19... Ach het is beter dan 1:14....

Auteur:  Jep [ 21 mei 2014, 09:18 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Netjes toch ? e.a. ligt uiteraard ook aan de rijomstandigheden/rijstijl .

Auteur:  RoelVP [ 21 mei 2014, 10:56 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Het zal aan de Belgische benzine liggen. Niet alleen goedkoper, maar nog beter ook x201

Auteur:  Jep [ 21 mei 2014, 15:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Is dat zo ? Zit er bier doorheen ofzo x206

Auteur:  charlesb52 [ 21 mei 2014, 17:17 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

On topic......................

Auteur:  Patman [ 21 mei 2014, 18:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

Ik zal mijn verbruik eens een keer opmeten. Ik tank meestal na een kijk in de tank, en draai de dagteller weer op 0...

Auteur:  timbangan54 [ 28 mei 2014, 19:04 ]
Berichtonderwerp:  Re: Benzine verbruik omhoog gevlogen, Iron883, 2010.

woon/werk verbruik bij mij meestal 1:18, maar bij het grote genieten rond de 1:24-1:25 x51

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/