Verlaging Forty Eight

Frame, vering, banden, remmen etc.
Gesloten
Bericht
Auteur
Srallar
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2015, 20:59

Verlaging Forty Eight

#1 Bericht door Srallar » 22 jun 2015, 12:55

Dag allen,

Wie heeft ervaring met het verlagen van zijn/haar Sportster 48 ?
Ben wat op zoek gegaan naar vering en dergelijke. Vaak kom ik uit op 11 inch als laagste vering.
Ik kan mis zijn, maar naar mijn weten is dat amper verschil (in hoogte) met de standaardvering die er op de 48 zitten.

Ik zoek namelijk iets dat hem toch dieper legt dan origineel (en niet zot veel geld kost).

Iemand tips en ervaringen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Jep
1000-1249
1000-1249
Berichten: 1014
Lid geworden op: 14 mei 2014, 10:04

Re: Verlaging Forty Eight

#2 Bericht door Jep » 22 jun 2015, 14:20

En de voorzijde ?
1990 Sportster XLH 1200
1989 Kawa zx-10 tomcat

Srallar
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2015, 20:59

Re: Verlaging Forty Eight

#3 Bericht door Srallar » 24 jun 2015, 09:24

Niemand?

matz
100-199
100-199
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 sep 2012, 07:28

Re: Verlaging Forty Eight

#4 Bericht door matz » 24 jun 2015, 11:46

Voor de oude types zijn er wel setjes geweest waarmee je de schokbrekers meer naar achter kon zetten maar dat is bij de nieuwe types geloof ik niet te doen. https://www.pinterest.com/pin/421086633884412089/ of het is een custom aanpassing?
Verder lijkt me de 48 toch al best laag..... q1
Third time Sportster owner: I guess you can't beat a good ol' receipe!

Srallar
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2015, 20:59

Re: Verlaging Forty Eight

#5 Bericht door Srallar » 24 jun 2015, 19:25

matz schreef:Voor de oude types zijn er wel setjes geweest waarmee je de schokbrekers meer naar achter kon zetten maar dat is bij de nieuwe types geloof ik niet te doen. https://www.pinterest.com/pin/421086633884412089/ of het is een custom aanpassing?
Verder lijkt me de 48 toch al best laag..... q1



Welke noem jij de oudere types?

Mijne is van 2011.

matz
100-199
100-199
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 sep 2012, 07:28

Re: Verlaging Forty Eight

#6 Bericht door matz » 25 jun 2015, 18:14

Alles voor 2003...de ophanging vd schokbreker was toen volgens mij anders ..
Third time Sportster owner: I guess you can't beat a good ol' receipe!

Srallar
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2015, 20:59

Re: Verlaging Forty Eight

#7 Bericht door Srallar » 26 jun 2015, 21:25

Na kort speurwerk met mijn vriend Google, al snel ontdekt dat er ook setjes bestaan voor de recentere versies.

Als je er zo een kitje op zet, komen de schokbrekers onder een andere hoek te staan (onderaan verder naar achter geplaatst) Is dat niet nadelig voor de schokbrekers? (Lees: zijn ze dan niet snel kapot of krom?)

lopezdijkstra
100-199
100-199
Berichten: 150
Lid geworden op: 27 okt 2012, 14:00

Re: Verlaging Forty Eight

#8 Bericht door lopezdijkstra » 26 jun 2015, 21:59

Ik zou geloof een middagje naar een motorsloop gaan en een rolmaat meenemen, het kan maar zo zijn dat vering van een guzzi of een kawa net wat lager is. Uiteraard is motor gewicht wel iets wat in overweging worden genomen.

Janoes81
1-4
1-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2013, 23:05

Re: Verlaging Forty Eight

#9 Bericht door Janoes81 » 22 sep 2015, 22:44

Ik weet niet of je je 48 al hebt verlaagd, maar je hebt van Burly een 10.5" setje, ik heb zelf de 11" van progressive en dat is al echt laag en hard:)

Gesloten

Terug naar “TECHNIEK > Rijwielgedeelte en Remmerij”