Op een sportster past een remschijf van een kawa zxr of zzr 400 van rond 1995, het gatenpatroon is precies goed, er moet een klein deel van de naaf worden afgedraaid. Dit heeft 2 voordelen: Je hebt nu een superkwaliteit schijf ( veel beter dan de pisbakstalen rotzooi van harley)
en op een sloperij kom je er meestal goedkoop aan. Zelf heb ik dit gecombineerd met een klauw van een 600 cbr, en een pomp en kabel van mijn oude cr 125 crosser en ik rij er nu alweer 6 jaar mee ( niet rustig, het blijft een sportster ) en zonder noemenswaardige slijtage ( ja, wel 3 setjes voering.......) Bijkomend voordeel is ook nog dat als je je naaf laat afdraaien door een goede draaier je waarschijnlijk ook nog wel wat maatverschillen in je naaf vindt, deze ben je dan ook weer mooi kwijt.
Mijn originele (ongeventilerde)schijf liet na een stukje gummen een luide "pok" horen nadat ik mijn motor in de schuur had gezet, toen ik terug liep lag hij in 6 stukken op de grond, vandaar dit verhaal!!
|