SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

voorvork veren verschillend
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1232&t=820104
Pagina 1 van 1

Auteur:  Marauder [ 31 jan 2013, 19:06 ]
Berichtonderwerp:  voorvork veren verschillend

Ik heb mijn voorvorkpoten losgehaald en merk nu dat ik de een wat gemakkelijker kan induwen als de andere.
Ligt dat aan de hoeveelheid of dikte van de olie of kunnen de veren versleten zijn? Ze voelen erg stug aan, heb ook nog een paar die je met aanzienlijk minder druk kunt indrukken.

Auteur:  rav [ 31 jan 2013, 20:38 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

Veren slijten niet, ik zou even de olie vervangen en zorgen dat in beide poten exact dezelfde hoeveelheid olie zit. Andere veren soepeler? Misschien zit daar dunnere olie in of heb je in de andere poten progresieve veren.

Auteur:  tjolkman [ 31 jan 2013, 22:07 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

Heb je de veren met elkaar vergeleken?

Auteur:  Marauder [ 31 jan 2013, 22:19 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

Ik heb ze er nog niet uit gehaald. Als ik de bovenste doppen er voorzichtig afhaal kan ik zien of de veren even lang zijn toch? en dan de olie eruit gieten en allebij nieuwe olie erin volgens schema in de manual?

Auteur:  kruis [ 01 feb 2013, 07:12 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

ik ben wel eens een gebroken in een poot tegengekomen, die waren in elkaar gedraait.
zou ook nog kunnen.

zoals je zegt, ff de doppen eraf, dan kan je ze er van bovenuit uit trekken.
dan het spulletje op de kop houden en kijken hoeveel olie eruit komt.

vlgs mij hoort er ongeveer 200cc olie in te zitten, een volle koffiebeker.

Auteur:  matz [ 01 feb 2013, 07:47 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

ben er vorige week nog mee bezig geweest en het is een k..klusje. De inhoud van de poten is verschillend van model tot model. De 39 mm poten : daar moet of 300 in of soms nog meer (mijn R moest 340 hebben). Van de oudere types weet ik het zo niet....maar 200 lijkt me wel wat weinig toch? x51

Er blijft doorgaans olie aan de veren hangen, haal je er met een vlotte beweging uit, smeer je ook olie in de rondte....

Succes ook weer met de doppen erop draaien. q19

Auteur:  tjolkman [ 01 feb 2013, 10:46 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

Wat is er dan moeilijk aan om de doppen er weer in te draaien?

Auteur:  Marauder [ 01 feb 2013, 11:36 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

tjolkman schreef:
Wat is er dan moeilijk aan om de doppen er weer in te draaien?


Tja, iemand nog een tip of handigheidje om de doppen tegen de veerkracht in er weer in te draaien??

Auteur:  chief [ 01 feb 2013, 11:38 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

voorwiel van de grond, dop op de vlakke hand leggen, op de poot drukken en draaien...

Auteur:  Marauder [ 01 feb 2013, 18:53 ]
Berichtonderwerp:  Re: voorvork veren verschillend

Oorzaak van het verschil bekend. Ik heb de doppen eraf gedraaid en wat schetste mijn verbazing, onder een van de doppen zat een alu bus van 30 mm lang!!
Verder bleken de veren even lang en in beiden zat ongeveer 250 ml nog schone olie.

Op Marktplaats gekocht , maar goed dat ik ze eerst met elkaar heb vergeleken!
iedereen bedankt voor het meedenken.

groet

erik

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/