chief schreef:
KRUIS; Vlgs mij Chief veel biertjes op, haha
pfff... nu begin ik ook weer te twijvelen...
ff denken..
werking koppeling: veren drukken de platen naar buiten en tegen elkaar aan. ( KRUIS: nee, platen worden als een pakket samengeduwd naar binnen toe.)
koppelings hevel drukt tegen de veerspanning in om de platen los te krijgen..duwt dus de koppeling in.. ( KRUIS: nee, boutje trekt het pakket uit elkaar richting buitenzijde )
schroef indraaien drukt de koppeling los.....( KRUIS; klopt)indraaien is rechtsom..(KRUIS; klopt ook) dus rechts om draaien is meer spanning ( KRUIS: nee, minder spanning op de hevel)op de koppeling en deze komt "losser" (slipt meer) (KRUIS: jep, dit klopt Chief)
1+1=.......
nah.. nu weet ik het helemaal niet meer..
koppeling bleef slippen toch?
denk denk.. (hou in de gaten het is 04.00u koninginnennacht...)
HA!!
jep kruis heeft gelijk! linksom draaien moet je om het slippen weg te halen.. ( KRUIS: nee, linksom zet je de hevel strak, rechtsom om speling te krijgen, dus eerst linksom, en dan een halve slag rechtsom)
pffffffff
KRUIS: Wordt wel een heel verhaal zo, we hebben het toch wel over een EVO of nie ????
rechtsom draaien = hevel losser, dus pakket staat zo strak mogelijk ( geen slip)
linksom = hevel strak zetten, dus meer kans op slippen koppeligs pakket.
Ff de halve v Daalen vergeten,1. kabel losgooien, 2 boutje naar links tot weerstand, 3 halve slag naar rechts en borgen met moer en veer.
Zo, we zijn eruit, te vroeg voor een
?