SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

lekkage bij schakelpookje
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=1233&t=819949
Pagina 1 van 1

Auteur:  bvb [ 16 dec 2012, 18:01 ]
Berichtonderwerp:  lekkage bij schakelpookje

Ik ben met een zoektocht bezig naar mijn eerste sportster, en ben onder andere eentje tegengekomen waarbij een bijna verwaarloosbare lekkage bij het schakelpookje zit.
Mijn vraag is dan ook, of dit een grote(dure) reparatie tot gevolg heeft, of kan dit weinig kwaad??

Auteur:  tjolkman [ 16 dec 2012, 18:49 ]
Berichtonderwerp:  Re: lekkage bij schakelpookje

De ene Sportster is de andere niet,
maar meestal is dat een kwestie van een keerring vervangen.

Maar van de Evo's weet ik het niet zeker, daar brand ik mn vingers niet aan.

Auteur:  wl [ 16 dec 2012, 19:50 ]
Berichtonderwerp:  Re: lekkage bij schakelpookje

Bij een evo zit een bushing, geen oliekeerring.
Bij te veel speling moet ie vervangen worden, want dan gaat ie lekken.
Busje kost zoiets van 20 euro, maar een beetje lekken kan geen kwaad.

Auteur:  bvb [ 16 dec 2012, 21:31 ]
Berichtonderwerp:  Re: lekkage bij schakelpookje

Mooi, bedankt!
Als ik het zo hoor, lijkt het me inderdaad niet zo'n groot probleem.
Ik zal eens navragen bij een dealer bij ons in de buurt, wat zoiets kost.......ben zelf niet super technisch!!!

Auteur:  kruis [ 17 dec 2012, 07:53 ]
Berichtonderwerp:  Re: lekkage bij schakelpookje

wl schreef:
Bij een evo zit een bushing, geen oliekeerring.
Bij te veel speling moet ie vervangen worden, want dan gaat ie lekken.
Busje kost zoiets van 20 euro, maar een beetje lekken kan geen kwaad.


dan heb ik een special EVO ikke denk, er zit wel degelijk een keerring aan de buitenzijde, maar die is zo klein dat je bijna niet kunt zien dat het een keerring is.
die dus vervangen en gaan met de banaan

x26

Auteur:  tjolkman [ 17 dec 2012, 12:32 ]
Berichtonderwerp:  Re: lekkage bij schakelpookje

kruis schreef:
wl schreef:
Bij een evo zit een bushing, geen oliekeerring.
Bij te veel speling moet ie vervangen worden, want dan gaat ie lekken.
Busje kost zoiets van 20 euro, maar een beetje lekken kan geen kwaad.


dan heb ik een special EVO ikke denk, er zit wel degelijk een keerring aan de buitenzijde, maar die is zo klein dat je bijna niet kunt zien dat het een keerring is.
die dus vervangen en gaan met de banaan

x26

Leek me al vreemd.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/