SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum.
https://charlesb52.xsbb.nl/

Harley Dealer en de service
https://charlesb52.xsbb.nl/viewtopic.php?f=4&t=818734
Pagina 1 van 1

Auteur:  xl883r [ 23 okt 2011, 13:21 ]
Berichtonderwerp:  Harley Dealer en de service

Ik ben sinds augustus eigenaar van een nieuwe xr1200 q117 , en heb hiervoor ook al wat jaren harley gereden en gerestaureerd. Mijn laatste motor was een XL883R van 2006 waar ik veel plezier van heb gehad alleen ik was ook inmiddels verliefd geworden op een xr1200 en heb ook een proefrit gemaakt en meteen verkocht. Ik kon bij de dealer goed zaken doen en een goede inruil krijgen voor mijn xl883r en heb het gedaan. Ik hoefde met betrekking op een gloednieuwe motor niet zoveel bij te leggen.
Bij aflevering zei de verkoper dat er een andere toeren/dag/km teller erop is gekomen van een gebruikte xr1200 met 8000km erop en dat ik bezwaar had om deze te gebruiken tot er een nieuwe was.

Het is nu bijna november en na e-mails q26 en telefoontjes word er tot nu toe nog geen actie ondernomen aan hun kant ook hoor je helemaal niets. Ik vind dit slechte service van de dealer q8 in de buurt het is ommers ook een kleine wereld en er word over gesproken.

Ik wind me op omdat als het geld eenmaal binnen ze aan je lot overlaten. Ook heb ik een enquete gekregen via e-mail over de service van de dealer, ik wacht het nog even af omdat ik weer een e-mail gestuurd heb over de gang van zaken en wanneer het probleem wordt opgelost.

Sommigen zullen wel denken van wat doe je moeilijk over een teller maar dat is het niet, het probleem is dat het een beschadigde teller is met vocht achter het glas ook de km stand klopt niet met de motor en de service natuurlijk.

Ik kwam nooit bij een dealer omdat ik zelf het wel kan alleen nu met een nieuwe motor zit je met garantie en die vervalt als je zelf gaat klooien ook het eerste onderhoud 1600km is de belangrijkste beurt en tevens voor mij ook de laatste bij de dealer.

Auteur:  storzvogel [ 23 okt 2011, 17:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

welke dealer?

Auteur:  Dr.(love) richard [ 23 okt 2011, 18:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

dealers heb je niks aan !! heb ik met mijn xr ook ondervonden ! q128

Auteur:  xl883r [ 23 okt 2011, 18:05 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

maar je bent nu wel overgeleverd dat is jammer ivm garantie

Auteur:  Twan1970 [ 23 okt 2011, 19:13 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Beste Xl883r,

Je staat niet alleen met je ervaring betreffende garantie gevallen. Bij mij viel het knipperlicht glaasje zomaar op de grond zat een scheurtje in een van de klik verbindingen foto gemaakt opgestuurd. Ja, wordt vervangen, maar moest wel even langs komen +/- 70km enkele reis of wachten tot de 1600km beurt. Daar gaat het hun om even 275 euro aftikken. Stuur maar op zei ik, na wat aarzelen oké doen we. Not dus. Paar keer gemaild geen reactie. Enquête negatief ingevuld, nog wat aanbevelingen gedaan. Nog steeds geen reactie.
Toch maar langs de dealer gereden, Ja sorry we zijn er mee bezig toen hebben ze er ter plekke een nieuw glaasje opgezet. Ik was meer geld aan benzine kwijt dan dat zo'n nieuw glaasje kost maar ja vooruit. Ze zeiden toen nog, ja maar, we hadden wel een nieuwe op gestuurd. Ja right.
Mocht je dealer niet over de brug komen na een bezoekje dan gewoon de importeur een e-mailtje sturen met de dealer op copy, dat vinden ze niet leuk weet ik ondertussen uit eigen ervaring. Ook een negatieve enquête wordt de dealer zwaar aangerekend, ook al hoor je daar zelf niks van.
Harley kan nog veel leren van de auto industrie waar garantie gevallen over het algemeen goed, snel en correct worden opgelost. Ik spreek uit ervaring.

Ik ben benieuwd naar de verdere afloop, succes!

Auteur:  chief [ 23 okt 2011, 19:33 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

het begint al raar dat een nieuwe motorfiets een oude teller moet krijgen..
dit zou betekenen dat jouw teller (die dus in de fabriek op de XR is gezet) door de dealer eraf is gehaald om ergens anders op te zetten.


ik denk dat een mailtje naar HD BeNeLux een goede zet is. zij zijn erg gevoelig voor dit soort dingen en weten hoe klein het wereldje is en dat imago schade bij een dealer snel opgelost moet worden.

Auteur:  storzvogel [ 24 okt 2011, 07:00 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Ik heb totaal geen probleem met de dealer waar ik mijn nieuwe streetbob heb gekocht.. ook de andere dealers, geen enkel probleem...

Bij Central:
- 'knoepende' schijf > Nieuwe schijf gekregen
- uitlaatbocht gescheurd> Nieuwe bochten
- instrumentglaasje gescheurd > nieuw glaasje
- Koplamp gescheurd> nieuwe koplamp
- Trillende motor> kom maar snel langs, dan kijken we ernaar> opgelost

Helemaal niet van 'komt wel bij de beurt'

Een vriend van mij kocht 8 weken geleden een ElectraGlide van 2006 met 13000km bij ze, om de prijs te drukken hebben we hem zonder garantie gekocht, maar na 3 weken bleek het ding toch wel erg veel olie te verbruiken.... gebeld (kom maar langs) achterste cilinder en kop gedemonteerd, klepseals vervangen, wat denk je de €800,-- reparatie weg geboekt als garantie!!!!

3 jaar geleden kocht ik een 2005 dynasport en drie maanden (!) buiten de garantie scheurde de Vance & Hines door..... > nieuwe systeem van MotorSaloon gekregen.

Auteur:  charlesb52 [ 24 okt 2011, 08:04 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

@storzvogel; gelukkig gaat het óók vaak positief!!!

Auteur:  xl883r [ 24 okt 2011, 17:35 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Inderdaad en net wat twan zei over de teller vind ik ook vaag. Een nieuwe motor word immers in de fabriek getest ook het electra dus snapte ik al niet waarom ze er een gebruikte teller in hebben gezet. Ik heb dit ook gemeld maar ze wimpelde het weer af, ook meld ik dit zeker bij de importeur ook om het feit dat ze er steeds er voorweg willen draaien.
Ik had de laatste keer ( 4 weken geleden) de verkoper aan de lijn die mij opbelde op het mailtje wat ik de dag ervoor had gestuurd met leesbevestiging. Hij zei hoe de motor beviel en waarom ik deze teller niet accepteerde waarop ik zei dat de km stand niet klopt met de nieuwe motor en er vocht achter het glas zit en er beschadingen op zitten. Hij zei dat de teller gelijk met de eerste beurt kon waarop ik antwoorde dat hij morgen erwel heen kon omdat de motor er al aan toe is. Hij zei dat de teller nog niet binnen was en dat er bezwaar is dat de teller weer op 0 staat.
Ik was al wat geiriteerd en antwoorde dat ik al 3 maanden wacht op een oplossing, hij zei dat hij zijn best zal doen en dat er zo snel mogelijk een oplossing komt, dat is inmiddels ook al weer 3,5 weken geleden.
Ik heb gister ook weer een mailtje met leesbevestiging gestuurd en wacht het maar weer af. Telefonisch word er geantwoord dat degene die het in behandeling is er niet is .
Ik wordt er een beetje gefrustreerd van die kut service van de HD DEALER(STEALER)

Auteur:  korblaut [ 24 okt 2011, 17:52 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

South East in Heijen ook een hele goeie

Auteur:  Yvo [ 24 okt 2011, 18:05 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Na een jaar ... een lekkende dichting van m'n achterste cilinderkop werd zonder enig probleem gratis en perfect vervangen door HD dealer Gent St Martens Latem....
Ik herhaal (voor de laatste maal q6 ) : blijkbaar hanteren de dealers in BE normale prijzen en hebben ze meer "klantrespect" dan in het Noorden... misschien is de crisis nog niet tot bij jullie dealers doorgedrongen x23
many seagrtzzz x26
Yvo

Auteur:  xl883r [ 24 okt 2011, 18:22 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Het is jammer dat er maar 1 dealer in friesland is anders had ik wel geweten hoor. Ik heb achteraf spijt dat ik hem daar heb gekocht, als de ellende nu al begint dan hoop ik dat ik in de aankomende 3 jaar garantie niets met de motor krijg want de sevice is nu al slecht.

Auteur:  storzvogel [ 24 okt 2011, 18:51 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

HD point dus, wel wat vreemd, normaal echt een goede zaak!!

Ik raad je aan te bellen met Ed Anderson van HD benelux, hij pakt het meteen op!!

Auteur:  xl883r [ 24 okt 2011, 19:23 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Ik had verder geen ervaring met dealers alleen harley zaken zoals Cor-Taal, Tjalle Reitsma, Ype de Vries, Daan Smallenburg deze mensen zijn eigenaar en monteur tegelijk en hebben zeer veel ervaring en goed advies. Ook zijn de onderdelen een stuk goedkoper dan bij de dealer. Maar omdat ik nu een nieuwe heb gekocht bij de dealer zit ik hier nu aan vast tot de garantie is afgelopen dus fingers cross dat het goed gaat.

Auteur:  XR 1200 [ 24 okt 2011, 20:17 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

xl883r schreef:
Maar omdat ik nu een nieuwe heb gekocht bij de dealer zit ik hier nu aan vast tot de garantie is afgelopen dus fingers cross dat het goed gaat.


Volgens mijn denkt hier de europeese wetgeving toch anders over, zou dit maar eens een keertje goed uitzoeken, een H-D specialist die nieuwe motoren verkoopt valt er ook onder volgens mij.

Ik heb overgings al diverse gebruikte en nieuwe H-D's gekocht door de jaren heen, en altijd bij de dealer, in totaal 3 verschilende, nog nooit meegemaakt zoals je beschrijft, altijd gegaan zoals @storzvogel beschrijft, geen enkel probleem, altijd netjes en vrijwel direckt opgelost.Ik moet er wel bij zeggen dat in mijn geval de onderdelen voor de XR 1200 wel met wat moeite geleverdt konden worden.

Auteur:  xl883r [ 25 okt 2011, 18:15 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

De mail heeft wel gewerkt en ben vandaag gebeld door de dealer en heeft gezegd dat de teller is binnengekomen ook krijgt hij meteen een eerste beurt. Het kon volgens hun binnen korte tijd en heb meteen een afspraak gemaakt wanneer ik hem kan brengen.
Degene die ik aan de lijn had zei dat hij al een paar keer heeft geprobeert om mij te bellen maar kreeg geen gehoor terwijl ik de mobiel altijd bij de hand heb. Ik kon ook het ook niet zien bij de gemiste oproepen dus vreemd (mailen kan toch ook).
Gelukkig heeft het wel gewerkt.

Auteur:  korblaut [ 26 okt 2011, 06:53 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

hahaha nr1 in het smoezenboek..... good luck verder

Auteur:  xl883r [ 29 okt 2011, 13:53 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Ik heb vandaag de motor weer opgehaald van zijn eerste beurt met de garantie klus. Hij is dus weer klaar, ook hun verontschuldigingen van de misverstanden gaven ze toe dus eind goed al goed.
Kan hij nu mooi in de winterstalling.

Auteur:  HDJim [ 29 okt 2011, 16:28 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

xl883r schreef:
Kan hij nu mooi in de winterstalling.


Nu al? Komen volgens mij nog wel een paar mooie dagen voor de pekel hoor ;)

Auteur:  xl883r [ 30 okt 2011, 19:03 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Je hebt wel gelijk ik hou hem toch nog even gereed om te rijden

Auteur:  tjolkman [ 30 okt 2011, 21:54 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Heb nog nooit wat met een dealer te maken gehad en wil er ook niets mee te maken hebben.

Auteur:  bendix [ 17 nov 2011, 21:55 ]
Berichtonderwerp:  Re: Harley Dealer en de service

Een dealer is degene die er voor zorgt dat wij over tien jaar een leuke motor voor een nette prijs kunnen kopen. We hebben ze nu dus niet nodig.

x26

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn UTC
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/