De nieuwe Horex VR6 Roadster is bijna gereed voor productie. Bij de Duitse fabrikant wordt hard gewerkt aan de homologatie van de fiets, waarna de productie van de zescilinder kan worden opgestart.
Het nieuwe Horex VR6 zes-in-lijn motorblok is volgens de fabriek in de laatste fase van testen beland, waar de focus wordt gelegd op het vastleggen van de juiste parameters van het motormanagement, om aan de homologatie eisen te voldoen. De motor zal daarna in het voorjaar van 2012 worden gelanceerd.
Het nieuwe Horex VR6 zes-in-lijn motorblok is volgens de fabriek in de laatste fase van testen beland, waar de focus wordt gelegd op het vastleggen van de juiste parameters van het motormanagement, om aan de homologatie eisen te voldoen. De motor zal daarna in het voorjaar van 2012 worden gelanceerd.
Volgens Horex hebben laatste testen op de vermogensbank uitgewezen dat de 1.218cc V6 een vermogen heeft van 161 pk bij ongeveer 9.000 toeren, terwijl het koppel een niet misselijke waarde van 135 Nm bij 7.000 toeren heeft. Ook van onderuit beschikt het motorblok over vet veel koppel, Horex claimt een waarde van 90 Nm bij 2.000 toeren en 100 Nm bij 3.500 toeren per minuut.
Het doel van de VR6 was volgens Horex CEO Clemens Neese een motorblok te ontwikkelen dat al vanaf iets meer dan stationair een krachtig koppel zou hebben wat daarna dynamisch toe zou nemen. Ook de vermogensafgifte is daar op gebaseerd. Hoeveel de motor rijklaar zal gaan wegen is nog niet bekend, maar volgens Horex zal die waarde ergens ronde de 250 kilo liggen.