Wie helemaal weg is van überdikke nakeds als het Amerikaanse Confederate Motorcycles kan zijn geluk ook dichter bij huis beproeven, getuige deze 1800 Flying die werd ontwikkeld door het Spaanse Sbay Motor Company.
De Flying werd ontworpen om de rijder het hoogste gevoel te bieden, zo is op de website van de fabrikant te lezen. Het gewicht, de afmetingen, vering, remmen en banden moet de motor,
die op het circuit van Jerez werd getest, bij uitstek geschikt maken voor ultiem gebruik. Volgens Sbay biedt de Flying het gevoel waar V-Twins zo om bekend staan: brutale acceleratie, krachtige remmen en een absoluut wild gedrag.
Hoewel om dat te kunnen beoordelen we toch echt zelf op de fiets moeten hebben gereden zou alleen al afgaand op z'n uitstaling hier geen woord van gelogen kunnen zijn. De Flying wordt aangedreven door een 110ci (1840cc) 45 graden V-Twin van het Amerikaanse Rev-Tech, die ademhaalt via een 45mm Mikuni carburateur en z'n uitlaatgassen via een 52mm twee-in-twee uitlaatsysteem met carbon einddempers de ozonlaag inblaast. Hoewel van het motorblok geen verdere technische specificaties zijn vrijgegeven beweert Sbay dat de fiets bij normaal rijgedrag uit je hand zal eten, maar zich als een wilde hengst zal gaan gedragen zodra je besluit flink te gaan kranen.
Het frame bestaat - net als bij Confederate - uit een dik backbone frame dat is vervaardigd van 6061T6 aluminium waarbij de bovenste buis tevens dienst doet als 3,2 liter oliereservoir. De voorvork is uit huize Öhlins, terwijl langs achteren een Ducati 916 achterbrug met Öhlins achtershock is toegepast. Overbodig te vertellen dat vering rondom volledig instelbaar is. De Flying heeft een wielbasis van 1.565 mm, waarbij de voorvork onder een balhoofdhoek van 24,5 graden is geplaatst. Niet direct extreme waarden, maar goed genoeg om lekker mee te sturen.
Remmen doet de fiets middels twee 320mm Galfer wavediscs en Brembo radiale remklauwen en een ISR rempomp met instelbare drukregeling. De stalen remleidingen zijn eveneens afkomstig van Galfer. Marchesini leverde de welbekende 998 wielen, terwijl van Rhizome de voetsteunen afkomstig zijn. De motor, die wordt opgegeven voor een gewicht van 211 kilo, is verder uitgerust met een uit carbonfiber vervaardigde benzinetank die tussen frame en motorblok werd geplaatst en een inhoud van 14 liter heeft.
Carbonfiber werd ook gebruikt als basis voor het zitje dat verder met Italiaans leder werd bekleed. De koplamp is afkomstig van een Harley-Davidson Sportster
, terwijl het LED achterlicht uit de catalogus van Louis werd betrokken. Hoeveel voor een Flying 1800 moet worden neergelegd is niet bekend, maar met alleen al meer dan 100 manuren in de vervaardiging van het frame zal dat zeker niet goedkoop zijn.